Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
RenaultSport
Avgassystem Megané RS
<<   1, 2
2 besök senaste veckan (9543 totalt)
meantek
Flen
Här sen Mar 2013
Inlägg: 2797



mabz skrev:
Autotech

Ja, precis. Volvotrimmare.

Nej, men om det funkar bättre nuförtiden, så varför inte. Har svårt att inte göra kopplingen Simons -> 740, bara. Gammal vana.

_________________

Ibland kör jag bana. Fast rätt sällan ändå.
Citera
Ter
Täby
Här sen Feb 2012
Inlägg: 22



..

_________________
Tobias Ericson
Citera
Ter
Täby
Här sen Feb 2012
Inlägg: 22



mabz skrev:
Ter skrev:
Blir det något jobbigt resonans utan mellandämparen?


Ingen alls. Egentligen hoppades jag på lite mer ljud.
Kryssar man på 5:an, 6:a låter det som original- ingenting.

Men folk på banan gillar klangen- det har jag fått höra flera gånger.


Jävla skit dom marknadsför det som non resonated då. Låter helt ärligt ingenting om det Får väl dock bara kapa bort dämpare . Men tråkigt när man betalat extra för den haha

_________________
Tobias Ericson
Citera
Ter
Täby
Här sen Feb 2012
Inlägg: 22



Sorry för att jag tydligen råkade posta samma sak flera gånger, skickade från mobilen.

Men efter att att ha varit i kontakt med Simons (ray) så löste det sig på ett perfekt sätt att dom skickar mig mellandelen utan någon dämpare på utan kostnad. Väldigt proffsigt och smidigt bemötande.

_________________
Tobias Ericson
Citera
Jnyberg93
Vinslöv
Här sen Maj 2013
Inlägg: 10


Trådstartare
FreddeR skrev:
Många kapar av den mittre ljuddämparen. Det kostar typ 300:- i material att göra.

Jag har gjort det på min och det är den mest prisvärda modd jag har gjort på en bil. Visst man förstör orginal systemet men...

Låter orginal mer eller mindre vid normal körning. Inget drönande eller liknande. Men så fort du gasar på så ändrar sig karraktären direkt. Samt att du får smällar och ploppar ifrån systemet rallystyle. Jag är sjukt nöjd.

Finns mängder av tråda om detta på nätet.

Min bil på rakan på gotlandring.
https://www.youtube.com/watch?v=Yr96rYrcdAE

Samt en annan kärra.
https://www.youtube.com/watch?v=bwmwjzmeuBk


Låter gött!
Får kanske bli så att jag kapar i orgínalsystemet istället. verkar ju ganska simpelt.

_________________
JONATHAN NYBERG
Citera
Jnyberg93
Vinslöv
Här sen Maj 2013
Inlägg: 10


Trådstartare
Meantek skrev:
Ursäkta min skepsis, men är inte Simons något man köper på Mekonomen och har på sin sänkta 740? Diametern som anges, är det inklusive rosthål som dyker upp under de första månaderna, eller har de hittat stål som inte består av järnoxid på senare år?



haha +1 thumbs up

_________________
JONATHAN NYBERG
Citera
Jnyberg93
Vinslöv
Här sen Maj 2013
Inlägg: 10


Trådstartare
Dumma frågor kanske.. Sitter det 2.5" original? och Vad är det för sorts järn? och räknar dom utvändigt mått eller invändigt? för enligt mig är ju 2 1/2", 76.1mm utvändigt.

_________________
JONATHAN NYBERG
Citera
Ter
Täby
Här sen Feb 2012
Inlägg: 22



Jnyberg93 skrev:
Dumma frågor kanske.. Sitter det 2.5" original? och Vad är det för sorts järn? och räknar dom utvändigt mått eller invändigt? för enligt mig är ju 2 1/2", 76.1mm utvändigt.


Man mäter alltid innermått, kan ju ha olika tjocklek i godset. Originalsystemet är 2.5".

_________________
Tobias Ericson
Citera
Jnyberg93
Vinslöv
Här sen Maj 2013
Inlägg: 10


Trådstartare
Ter skrev:
Jnyberg93 skrev:
Dumma frågor kanske.. Sitter det 2.5" original? och Vad är det för sorts järn? och räknar dom utvändigt mått eller invändigt? för enligt mig är ju 2 1/2", 76.1mm utvändigt.


Man mäter alltid innermått, kan ju ha olika tjocklek i godset. Originalsystemet är 2.5".


Vad blir det då för rör? alltså, tjocklek, diameter och material? (På ett original system)

_________________
JONATHAN NYBERG
Citera
Miraculix
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 58



Är det någon som vet vilken decibel man hamnar på om man kapar mellandämparen? Man ligger ju gärna under 95db så man slipper bli avvinkad

_________________
Thomas Hammarström
Citera
mabz
Sthlm
Här sen Jul 2007
Inlägg: 275



Inte en chans att du hamnar över 95 dB,
inte ens med sådant avgas jag har (se tidigare beskrivning)

_________________
Martin Brzezinka
Racing is a state of mind
Citera
Miraculix
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 58



Klockren DIY då

_________________
Thomas Hammarström
Citera
RenaultSport
Avgassystem Megané RS
<<   1, 2
2 besök senaste veckan (9543 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande