Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar VW Polo07kRS Bilsport nr 9 -10 | << 1, 2, 3 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46 >> 28 besök senaste veckan (405668 totalt) |
Jag har gjort samma tabbe 10 000:- och 2 månaders väntan kostade det Men det är bara att bryta ihop och komma igen. Galet snyggt bygge du har knåpat ihop, Grym finish och välbyggt! Ska bli kul att beskåda på Elmia Mvh//Jesper _________________ Jesper Olofsson - Kinnekulle 1:01.66 - Mantorp 1:30.729 - Gelleråsen 1:14.827 - Knutstorp 1:07,368 |
||
Hallå!
För det första! Tyvärr för att jag inte har uppdaterat så mycket har jag varit lite trött efter att jag fixerat (förhoppningsvis) läckorna på motorn. Ive gjort som små saker dock. Motorns ecu är tillbaka! Kolla upp Bored ut bränsletryck regulator så jag kan sänka trycket, det var för hårt så jag fick bara min 4 bar av tryck. Ive installerade servostyrning och det verkar fungera, kanske lite svårt att styra men det kommer att göra för nu, kanske spänning går upp när jag börjar så jag kommer att få lite extra kraft till pumpen. Idag är rattpanelen äntligen klar, jag var tvungen att montera den för att se hur den såg ut. Vad tror du? Har några kablar att göra. Stort tack för 3D-utskrift gjord av AUTOFUEL. Nu är det bara några slangklämmor kvar och jag kan köra det igen väder här är väldigt skitigt så det behöver inte skyndas. Skål! _________________ Bygger: Ferrari F40 LM Pausad: Lotus ExigeM42R Byggde: VW polo WRC replica -10 Eric Johansson Eskilstuna |
||
Sjukt snyggt! En fet jäkla eloge ska du ha!
En grej jag funderat på, vilka utväxlingar har du i lådan och diffen och hur mycket kommer du varva? _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||
Tja!
Tack Växellådan är en gs6x-53dz Ratio: 1st 5.08 2nd 2.80 3rd 1.78 4th 1.26 5th 1.00 6th 0.84 Diffarna har 3.15 i ratio Vet inte vad jag kommer varva men den kommer göra 400 blås vid varvstopp. Har möjlighet att bygga om lådan till bensin ratio med längre 1a växel. Börjar såhär men möjlighet finns till 3.46, 3.91 ganska enkelt till fram o bakaxel _________________ Bygger: Ferrari F40 LM Pausad: Lotus ExigeM42R Byggde: VW polo WRC replica -10 Eric Johansson Eskilstuna |
||
Ser riktigt bra ut, blir ju självklart en sväng till Elmia så man kan ta en närmare titt.
Kämpa på |
||
Alla knappar o vred är kopplat till kortet. Den pratar CAN med motor ecun och då får jag en massaswitchar jag kan använda mig av.
Tack så myccket _________________ Bygger: Ferrari F40 LM Pausad: Lotus ExigeM42R Byggde: VW polo WRC replica -10 Eric Johansson Eskilstuna |
||
Den kommer bli ett gatmonster med den utväxlingen, finns det alternativ om du behöver tightare utväxling?
_________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||
Läs inlägget igen
Finns möjlighet till både 3.46 och 3.91 enkelt. Bensinlådor finns med 4wd men svindyra o ovanliga som fan. Men som sprängskisserna ser ut kan jag nog flytta över från en bensin rwd låda. _________________ Bygger: Ferrari F40 LM Pausad: Lotus ExigeM42R Byggde: VW polo WRC replica -10 Eric Johansson Eskilstuna |
||
Kul projekt det här!
Riktigt cleant och bra nivå på detaljerna - me like! Vad är det för ECU du kör med? Det är ju ganska ballt att kunna välja mellan FWD/4WD/RWD genom en vridpot bara. Är det något hemmasnickrat kort, eller nåt som finns att köpa till din ECU? Hur knäckte du CAN-protokollet om den är hemmasnickrad? |
||
Hej!
Motorecun är ett Ecumaster Black Kortet i panel är ett switchkort dem säljer som har 8 digitala ingångar och två analoga. Jag har satt upp det såhär: Rwd 4wd Act (active mode) Jag kan inte ha fwd. För aktiva läget har jag sedan profil 1, 2 och 3 där jag kan trigga4wd med olika saker, laddtryck, hastighet, acceleration ja allt som finns i en motorecu. Om folk har några bra ideer får ni höra av er hur man skulle kunna sätta upp olika profiler. 4wd kan bara köras av o på i detta skede. Kopplat upp allt nu o det verkar funka skitbra. _________________ Bygger: Ferrari F40 LM Pausad: Lotus ExigeM42R Byggde: VW polo WRC replica -10 Eric Johansson Eskilstuna |
||
Rätt tråkig post men nu är bilen startad igen. Lite kylarvatten läckage var allt.
Imorgon får jag hjälp att väga in o ställa hjulvinklar. Kan vara bra o göra innan man kör på väg tänkte jag. Nån som har nått tips på hjulvinklar så får ni gärna hojta till. Såg att många ttrs o evo åkare körde 0 i toe in både bak o fram? Vet en kille som heter Mike Rainbird som snurrar runt på bana med en escort cossi och han rekommendera: 2mm toe in fram 3mm toe in bak http://www.randbmotorsport.co.uk/sho Nån som har några ideer får ni gärna skriva. mvh Eric _________________ Bygger: Ferrari F40 LM Pausad: Lotus ExigeM42R Byggde: VW polo WRC replica -10 Eric Johansson Eskilstuna |
||
Definitivt toe in bak till att börja med, kör du noll i toe bak och upphängningarna flexar lite så kan du få bakhjulsstyrning och det kan bli onödigt intressant....
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||
Börja relativt "safe" inför första provturerna på gatan skulle jag säga. Nån mm toe in fram och bak, nån grad neg. camber typ. Sen när allt är utsorterat och bilen ska ut på bana så kan du justera toe utifrån känslan på gata + öka på camber lite.
_________________ Kristofer Åhlin |
||
Ska bli!
Tack för tipsen Vägde bilen idag iallafall. Tung dam på nästan 1400kg. Har inte nevelerat vågarna men det ser ut o vara väldigt nära 50-50 i viktfördelning. Mvh erict _________________ Bygger: Ferrari F40 LM Pausad: Lotus ExigeM42R Byggde: VW polo WRC replica -10 Eric Johansson Eskilstuna |
||
Våra race- och banåkarbilar VW Polo07kRS Bilsport nr 9 -10 | << 1, 2, 3 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46 >> 28 besök senaste veckan (405668 totalt) |