Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 E46 '03 Clubsport - Backvagns-overhaul | << 1, 2, 3 ... 25, 26, 27 ... 58, 59, 60 >> 29 besök idag (287424 totalt) |
Ja det kommer nog bli kanon!
Vadå, det är ju mycket krångligare och dyrare att montera sånna här öglor!? Då är väl valet enkelt?? Skämt å sido så gillar jag inte riktigt sånna där remmar. Inte heller sånna där metallöglor som hänger ut. Funkar ju att köra original dragögla vid banmöten bara egentligen, men tyckte att den här lösningen med en utdragbar var ganska clean och lite rejsig |
||||
Stod i valet och kvalet att göra en egen panel bak, ville egentligen göra i kolfiber. Men att köpa lösa ark blev betydligt dyrare än detta och här får man det färdigskuret med . Funderar på att göra något över själva sitsen med likt det du gör |
||||
Den röda remmen ersätter öppningshandtaget ala Porsche RS style |
||||
Leveransen från USA gick smidigt när dom väl fick iväg paketen. Inte världsbäst på att svara på mail verkar det som och sen var dörrsidorna slut i lager när jag beställde. Men deras produkter håller hög kvalitet! |
||||
Okej då vet jag iallafall att det är Legit! Tack! _________________ Eric Eriksson |
||||
Yes jag kör PFC 11 fram och 08 bak |
||||
Är du nöjd med den setup'n? _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||
|
||||
Om Nicklas ursäktar att jag kladdar i hans tråd . När jag satte på bromsarna så var det en no-brainer att bakbromsarna var procentuellt mycket större mot fram jämfört med originalet. Så jag provade med PFC 08 fram samt Stoptech bak och fick för mycket bromsverkan fram som gjorde att jag brände bromsarna fram.
Därefter blev det 08 fram och bak och jag fick för mycket verkan bak, vilket inte var så kul i regn eller trailbraking. Nästa steg var Pagid svarta fram och blå bak (eller om det var tvärtom) och det blev perfekt i både vått och torrt. Uppsättningen kan jämföras med den som Nicklas kör nu med PFC-11 och 08. Om man kör med Pagid eller PFC är en smaksak. Under modellåret 2003 presenterades en uppdatering av M3 an och då uppdaterades även huvudbromscylindern som påstås vara behövlig för att göra uppdateringen med större Bromsok bak. Trots det så måste man alltså laborera med beläggen. _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||
Om man byter till Cayman oken fram och behåller original m3 ok bak så funkar det bra att köra med t.ex pfc08 både fram och bak. Det körde jag på min m3 med gott resultat. Med denna setup så flyttar man inte bak bromsverkan lika mycket.
_________________ Eric Andrén Mazda MX-5 2018 AUDI RS3 2023 PORSCHE Cayenne Turbo 2019 |
||||
Kört lite mysmeck i garaget några kvällar så nu sitter dörrsidorna på plats! Konturmässigt bra passform, men hålbilden där man skruvar fast dom var usel tyvärr. Dock inget man störs av när dom väl är på plats och dom sitter bra!
Istället för högtalargaller sågade jag till kolfiberbitar. Styrningen för backspeglarna flyttades även upp till en sån. Blev en skaplig viktbesparing med. Originaldörrsidan inklusive airbag och högtalare väger in på 6.6kg/st. Dessa väger in på 1.4kg/st. Så en total besparing på ca 10kg. |
||||
Snyggt! Hur mycket tror du bilen väger nu? _________________ Eric Andrén Mazda MX-5 2018 AUDI RS3 2023 PORSCHE Cayenne Turbo 2019 |
||||
Tack! Den borde väga ca 1545kg med 70kg förare nu |
||||
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 E46 '03 Clubsport - Backvagns-overhaul | << 1, 2, 3 ... 25, 26, 27 ... 58, 59, 60 >> 29 besök idag (287424 totalt) |