Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E46 '03 Clubsport -
24 besök senaste veckan (261518 totalt)
<<   1, 2, 3 ... , 50, 51, 52   >>
N Wiberg
Västerås/Sthlm
Här sen Jan 2011
Inlägg: 1127


Trådstartare

Hennes kommentar efteråt:
"Just nu tänker jag bara att om det går så här på den här lilla banan, hur FAAAN går det då på dom där andra banorna du brukar köra på?!"

_________________
Nicklas Wiberg
BMW M3 E46 Clubsport
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Martin Fåglefelt
Råslätt, Jkpg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 713



Magnus Thomé skrev:
Jag blev sjukt nyfiken på hur min fru skulle agera

Jag "råkade" få ett rondellställ med min fru. Fick stanna och trösta henne... Sladdar gör jag själv efter det.

_________________
Martin Fåglefelt
BMW 530 E60 -04
Golf 4 Variant FSI
0725-423500
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Visa användarens profil
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 37385

Forumägare
Forumägare

Min fru är kanske hård som stål

_________________
Magnus Thomé
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Visa användarens profil
Citera
N Wiberg
Västerås/Sthlm
Här sen Jan 2011
Inlägg: 1127


Trådstartare
Några bilder från GTR förra onsdagen






_________________
Nicklas Wiberg
BMW M3 E46 Clubsport
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
964RS
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3463



Grymt snygg bil! 😃

_________________


964RS HÄRLIGT RÖD
944 KULRÄSERN
Be yourself, everyone else is allready taken
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Visa användarens profil
Citera
linpaul
Motala
Här sen Maj 2005
Inlägg: 552



Filmklippet är ju EPISKT, EEEEEPISKT 😅👍😅👍😅👍😅👍 Igenkänningsfaktorn är hög för egen del 😂
Och S54:an låter ju magiskt ❤️ Stort tack för detta!!

_________________
Linus Pålsson

Lexus RC-F Track Edition - 20
Focus RS MkII -10 såld
Honda MB6 -97 såld
M535i -86 såld
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
N Wiberg
Västerås/Sthlm
Här sen Jan 2011
Inlägg: 1127


Trådstartare
Mina kylslangar till bromsarna brukar trasas sönder rättså fort, framförallt på vänstra sidan, så jag har länge tänkt att göra om det men har inte blivit av.


Men för några dagar sen damp ett fint paket ner från Puretech Sweden med nya grejer till bromskylningen.
- 3D printade adapters för att kunna köra 2.5" slang istället för 3" som idag från mina luftintag i fronten
- Nya bromssköldar
- Slang och monteringsdetaljer
Ser väldigt fint ut!

Tanken är att dra om slangen för att undvika att hjulen tar i, och det blir nog möjligt nu med en mindre diameter på slangen. Sen blir det trevligt att få på dessa bromssköldar med som är finare än som jag har på idag.





_________________
Nicklas Wiberg
BMW M3 E46 Clubsport
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
N Wiberg
Västerås/Sthlm
Här sen Jan 2011
Inlägg: 1127


Trådstartare
Puffar lite för det nya TTX kitet till E46 M3
Här är en unboxing film och en film där kitet monteras på bil nere hos Custom Racetec. Shakedown med bilen är planerad att bli till våren.

https://www.instagram.com/tv/CB277WkFTRJ/?utm_source=ig_web_button_sha . . . .



_________________
Nicklas Wiberg
BMW M3 E46 Clubsport
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
N Wiberg
Västerås/Sthlm
Här sen Jan 2011
Inlägg: 1127


Trådstartare
Byta bromskylningssköldarna och dra om lite slang. Ett snabbt jobb ju.
Tills man ska få bort pinnskruv från dom gamla på ena sidan





För kort för att få på två muttrar från början tyvärr. Värme och svetstång funka inte. Borra, värma och grispitt funka inte heller. Så nu återstår endast att försöka borra ur hela

Andra sidan gick åtminstone snabbt och problemfritt!

_________________
Nicklas Wiberg
BMW M3 E46 Clubsport
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 37385

Forumägare
Forumägare

Kräks...

_________________
Magnus Thomé
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Visa användarens profil
Citera
RZ
Örebro
Här sen Dec 2004
Inlägg: 245



Går det inte att knacka dit en torx-hylsa så du får grepp om den?

_________________
Roger Zetterlund. Cupra Ateca.
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Visa användarens profil
Citera
N Wiberg
Västerås/Sthlm
Här sen Jan 2011
Inlägg: 1127


Trådstartare
Tyvärr, grispitten sitter hårt men rubbar ändå inte skruven. En torxbits får inget grepp tyvärr. Är ju smått med, M6.

Sjukt att det alltid blir nåt oväntat skit som gör att det drar ut på tiden 😂

_________________
Nicklas Wiberg
BMW M3 E46 Clubsport
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
iqbad
Linköping
Här sen Okt 2005
Inlägg: 482



Jag köpte ett set med vänstergängade borrar, de brukar funka ganska bra i dessa tillfällen!

_________________
Eric Andrén
Volvo S60R 2005
BMW M2 2017
AUDI A6 3.0 TFSI 400hk 2012
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 5375



Jag brukar bygga upp lite höjd på skruven med Mag svets, sen lägga en m8 mutter å svetsa fast.
Sen vänta tills det svalnat, på med wurth hhs 2000 (typ 5-56, fast det fungerar till skillnad mot 556)
Då brukar det komma ur, gör det inte det så går det oftast av en bit nedanför svetsen, då är det bara att borra ur å rensa gängan. Skruven brukar ha blivit väldigt mjuk efter svetsen)

Min erfarenhet av både grispitt och knacka i torx är att NÄR den går av så är det bara ännu värre att borra ur den istället, eftersom den är hårdare än den gamla mjuka skruven var.

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
N Wiberg
Västerås/Sthlm
Här sen Jan 2011
Inlägg: 1127


Trådstartare
Tack för alla tips!
Önskar att jag ägde en svets så hade saken varit biff för längesen antagligen . Hade varit betydligt smidigare då det är svårt att komma helt rakt när man borrar pga att hjulnavet är ivägen också. Tragikomiskt hur en sån liten skitgrej tar sån tid 😂
Tänkte hoppa över mer grispittande nu. Som du säger, när den går av i hålet blir det jobbigt på riktigt.

Så här i efterhand hade det bästa varit att slipa av två muttrar lite så man hade fått på dom. Men jag tänkte att det nog inte borde sitta så hårt, så värmde och körde svetstång först...byebye gängor.

_________________
Nicklas Wiberg
BMW M3 E46 Clubsport
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
N Wiberg
Västerås/Sthlm
Här sen Jan 2011
Inlägg: 1127


Trådstartare
Victory! 😂
Som småbarnsförälder där varenda sekund av egentid optimeras så var detta ett nederlag!
Snart kan jag dela med mig av roligare saker istället!





_________________
Nicklas Wiberg
BMW M3 E46 Clubsport
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 5375



Jösses, sedan jag började med bilhobbyn för snart 20 år sedan så tror jag inte det någonsin gått mer än 1-2 veckor utan att jag startat svetsen.
Är det ens möjligt att ha bil utan att oxå ha en svets

Men bra jobbat ändå då thumbs up

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 37385

Forumägare
Forumägare

Ser ut som man kan justera camber också


_________________
Magnus Thomé
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Visa användarens profil
Citera
N Wiberg
Västerås/Sthlm
Här sen Jan 2011
Inlägg: 1127


Trådstartare

Snäppet konstigare än dämparna till Sit-Skis eller Anytecs båtstolar. Tvåvägs ställbart!

_________________
Nicklas Wiberg
BMW M3 E46 Clubsport
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
N Wiberg
Västerås/Sthlm
Här sen Jan 2011
Inlägg: 1127


Trådstartare
Nya bromssköldarna från Puretech och ny dragning av kylslagen på plats! Det här blev väldigt mycket bättre än min tidigare lösning. Nu klarar man fullt rattutslag med 265or fram utan att däcket tar i slangen. Sågade ett hål i splashguarden och drog slangen genom där så den tittar ut mer rakt bakom. Blev möjligen något längre slang och väg för luften att komma fram men det kommer nog funka fint!










Fullt rattutslag inga problem


Nya vs gamla


_________________
Nicklas Wiberg
BMW M3 E46 Clubsport
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Westersund
Hallstahammar
Här sen Jul 2011
Inlägg: 531



Skulle rekommendera att fästa slangen i både krängningshämmaren och i fjäderbenet, annars är det risk för att slangen skavs eller att tratten på bromsskölden knäcks.

_________________
André Westersund
BMW 520dAT M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E46 '03 Clubsport -
24 besök senaste veckan (261518 totalt)
<<   1, 2, 3 ... , 50, 51, 52   >>


Stöd Rejsa.nu genom att hälsa på hos annonsörerna för att se vad de har att erbjuda. Se alla annonser här > >