Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 E46 '03 Clubsport - Backvagns-overhaul | << 1, 2, 3 ... 50, 51, 52 ... 58, 59, 60 >> 51 besök senaste veckan (287398 totalt) |
Hennes kommentar efteråt: "Just nu tänker jag bara att om det går så här på den här lilla banan, hur FAAAN går det då på dom där andra banorna du brukar köra på?!" |
||
Jag "råkade" få ett rondellställ med min fru. Fick stanna och trösta henne... Sladdar gör jag själv efter det. _________________ Martin Fåglefelt VW Passat 2.0tdi 4motion -14 BMW 530 E60 -04 (till salu) Volvo C30 -10 DrivE 0725-423500 |
||
|
||
Filmklippet är ju EPISKT, EEEEEPISKT 😅👍😅👍😅👍😅👍 Igenkänningsfaktorn är hög för egen del 😂
Och S54:an låter ju magiskt ❤️ Stort tack för detta!! _________________ Linus Pålsson GR Yaris -21 Lexus RC-F Track Edition - 20 Focus RS MkII -10 såld Honda MB6 -97 såld M535i -86 såld |
||
Mina kylslangar till bromsarna brukar trasas sönder rättså fort, framförallt på vänstra sidan, så jag har länge tänkt att göra om det men har inte blivit av.
Men för några dagar sen damp ett fint paket ner från Puretech Sweden med nya grejer till bromskylningen. - 3D printade adapters för att kunna köra 2.5" slang istället för 3" som idag från mina luftintag i fronten - Nya bromssköldar - Slang och monteringsdetaljer Ser väldigt fint ut! Tanken är att dra om slangen för att undvika att hjulen tar i, och det blir nog möjligt nu med en mindre diameter på slangen. Sen blir det trevligt att få på dessa bromssköldar med som är finare än som jag har på idag. |
||
Puffar lite för det nya TTX kitet till E46 M3
Här är en unboxing film och en film där kitet monteras på bil nere hos Custom Racetec. Shakedown med bilen är planerad att bli till våren. https://www.instagram.com/tv/CB277Wk |
||
Byta bromskylningssköldarna och dra om lite slang. Ett snabbt jobb ju.
Tills man ska få bort pinnskruv från dom gamla på ena sidan För kort för att få på två muttrar från början tyvärr. Värme och svetstång funka inte. Borra, värma och grispitt funka inte heller. Så nu återstår endast att försöka borra ur hela Andra sidan gick åtminstone snabbt och problemfritt! |
||
Tyvärr, grispitten sitter hårt men rubbar ändå inte skruven. En torxbits får inget grepp tyvärr. Är ju smått med, M6.
Sjukt att det alltid blir nåt oväntat skit som gör att det drar ut på tiden 😂 |
||
Jag brukar bygga upp lite höjd på skruven med Mag svets, sen lägga en m8 mutter å svetsa fast.
Sen vänta tills det svalnat, på med wurth hhs 2000 (typ 5-56, fast det fungerar till skillnad mot 556) Då brukar det komma ur, gör det inte det så går det oftast av en bit nedanför svetsen, då är det bara att borra ur å rensa gängan. Skruven brukar ha blivit väldigt mjuk efter svetsen) Min erfarenhet av både grispitt och knacka i torx är att NÄR den går av så är det bara ännu värre att borra ur den istället, eftersom den är hårdare än den gamla mjuka skruven var. _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||
Tack för alla tips!
Önskar att jag ägde en svets så hade saken varit biff för längesen antagligen . Hade varit betydligt smidigare då det är svårt att komma helt rakt när man borrar pga att hjulnavet är ivägen också. Tragikomiskt hur en sån liten skitgrej tar sån tid 😂 Tänkte hoppa över mer grispittande nu. Som du säger, när den går av i hålet blir det jobbigt på riktigt. Så här i efterhand hade det bästa varit att slipa av två muttrar lite så man hade fått på dom. Men jag tänkte att det nog inte borde sitta så hårt, så värmde och körde svetstång först...byebye gängor. |
||
Victory! 😂
Som småbarnsförälder där varenda sekund av egentid optimeras så var detta ett nederlag! Snart kan jag dela med mig av roligare saker istället! |
||
Jösses, sedan jag började med bilhobbyn för snart 20 år sedan så tror jag inte det någonsin gått mer än 1-2 veckor utan att jag startat svetsen.
Är det ens möjligt att ha bil utan att oxå ha en svets Men bra jobbat ändå då _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||
Snäppet konstigare än dämparna till Sit-Skis eller Anytecs båtstolar. Tvåvägs ställbart! |
||
Nya bromssköldarna från Puretech och ny dragning av kylslagen på plats! Det här blev väldigt mycket bättre än min tidigare lösning. Nu klarar man fullt rattutslag med 265or fram utan att däcket tar i slangen. Sågade ett hål i splashguarden och drog slangen genom där så den tittar ut mer rakt bakom. Blev möjligen något längre slang och väg för luften att komma fram men det kommer nog funka fint!
Fullt rattutslag inga problem Nya vs gamla |
||
Skulle rekommendera att fästa slangen i både krängningshämmaren och i fjäderbenet, annars är det risk för att slangen skavs eller att tratten på bromsskölden knäcks.
_________________ André Westersund BMW M2 LCI -18 BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
||
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 E46 '03 Clubsport - Backvagns-overhaul | << 1, 2, 3 ... 50, 51, 52 ... 58, 59, 60 >> 51 besök senaste veckan (287398 totalt) |