Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E46 '03 Clubsport - Backvagns-overhaul
<<   1, 2, 3 ... 51, 52, 53 ... 58, 59, 60   >>
11 besök idag (287118 totalt)
N Wiberg
Västerås
Här sen Jan 2011
Inlägg: 1244


Trådstartare
Behöver lite råd från den samlade expertisen här på Rejsa!

Halkade in på en auktionssajt igår och lyckades vinna en budgivning på en verktygsvagn med verktyg. Reservationspriset var dock inte uppnåt, så fick det inte för 1500kr men jag får köpa vagnen för 3750:- om jag vill. Är det ett rimligt pris tycker ni? Man får dock väga in att det måste fraktas upp till mig, uppskattningsvis 1000-1500kr. Om inte någon har vägarna förbi Göteborgs trakten-Mellansverige nåt framöver?!

Verktygsvagnen: https://www.auktionet.se/item.php?id=38800

Vad tror ni?

_________________
Nicklas Wiberg
BMW M3 E46 Clubsport
Citera
magnum
Spånga
Här sen Apr 2006
Inlägg: 417



Såg inte ut att vara några fina verktyg spontant sådär

_________________
Carl Svedenius - Saab 9000TA / 900R Cheva C10
Citera
Mange K
stockholm/järfälla
Här sen Apr 2005
Inlägg: 3182



sen är det väl +moms också va?

_________________
M @ g n u s k @ l i n

Golf sportscombi
vw passat gtr 280
RS4 4.2 raggarbil
Citera
N Wiberg
Västerås
Här sen Jan 2011
Inlägg: 1244


Trådstartare
Inkl moms!
Svårt att avgöra kvalitet på verktygen. Det är ju inget Bahco givetvis, utan garanterat Kina. Verkar finnas en del olika såna här brandat under olika märken. Typ Pela från Verktygsboden. Köpte en hylsnyckelsats "No-name" för några år sen till ett rätt lågt pris,, men det var faktiskt sjukt bra kvalitet och det är den jag använder fortfarande. Fina och distinkta steg i spärrskaftet osv. Känns faktiskt minst lika bra som farsans Bahco-sats. Men som sagt, det är ju grisen i säcken!

_________________
Nicklas Wiberg
BMW M3 E46 Clubsport
Citera
Theo
Uppsala
Här sen Apr 2007
Inlägg: 438



Har köpt massa olika liknande satser genom åren och det funkar oftast !
Gissar att du inte mekar så speciellt mycket och då tycker jag personligen en sån här sats funkar helt OK.

_________________
Theo Tibblin
Kör: Saker GT - 07 ,VW Golf V TDI Cup - 06, Audi A3 1,9 TDI Q - 02, Porsche 992 GTS - 23.
Citera
magnum
Spånga
Här sen Apr 2006
Inlägg: 417



Måste vara billigare att köpa direkt från Verktygsboden , Swedol, Biltema osv

_________________
Carl Svedenius - Saab 9000TA / 900R Cheva C10
Citera
N Wiberg
Västerås
Här sen Jan 2011
Inlägg: 1244


Trådstartare
Skruvar väl inte svinmycket, men ändå en del. Men har ändå svårt motivera priset för t ex en motsvarande Bahco.

Finns ju som sagt många liknande vagnar från olika större kedjor, men för så här många delar är dom oftast dyrare. Även verktygen som följde med i denna tilltalade mig med t ex spärringnycklar i 8-22mm osv. I en del vagnar får man en hel låda full med olika filar osv, det kan man ju klara sig utan.

Aja, får se. Hade det varit 1500 spänn hade det varit en No brainer

_________________
Nicklas Wiberg
BMW M3 E46 Clubsport
Citera
Abbe o
Gävle
Här sen Jan 2005
Inlägg: 3639



N Wiberg skrev:
Behöver lite råd från den samlade expertisen här på Rejsa!

Halkade in på en auktionssajt igår och lyckades vinna en budgivning på en verktygsvagn med verktyg. Reservationspriset var dock inte uppnåt, så fick det inte för 1500kr men jag får köpa vagnen för 3750:- om jag vill. Är det ett rimligt pris tycker ni? Man får dock väga in att det måste fraktas upp till mig, uppskattningsvis 1000-1500kr. Om inte någon har vägarna förbi Göteborgs trakten-Mellansverige nåt framöver?!

Verktygsvagnen: https://www.auktionet.se/item.php?id=38800

Vad tror ni?


Jula eller Clas Ohlsson har/hade erbjudande på liknande vagn nyligen för 5000:-, personligen föredrar jag och klämma och känna på verktygen innan jag köper.

_________________
Abdol Oskowi.

BMW Club Schweden.
Citera
BMW-DJ
Gbg
Här sen Nov 2012
Inlägg: 1111



N Wiberg skrev:
Behöver lite råd från den samlade expertisen här på Rejsa!

Halkade in på en auktionssajt igår och lyckades vinna en budgivning på en verktygsvagn med verktyg. Reservationspriset var dock inte uppnåt, så fick det inte för 1500kr men jag får köpa vagnen för 3750:- om jag vill. Är det ett rimligt pris tycker ni? Man får dock väga in att det måste fraktas upp till mig, uppskattningsvis 1000-1500kr. Om inte någon har vägarna förbi Göteborgs trakten-Mellansverige nåt framöver?!

Verktygsvagnen: https://www.auktionet.se/item.php?id=38800

Vad tror ni?


Detta året var det bara 40% rabatt på Bacho under black friday, men jag tror det varit 50% något tidigare år (på Jula då).
Med 50% rabatt så är en Bacho vagn farligt nära i pris gentemot dom 3750.
Jag hade avstått för det priset. Du vill ju ha en Bacho egentligen 😜

_________________
David Johansson
BMW 335i E92 (Alpinweiss)
BMW CS Motorsport
Citera
crille_hallden
Huskvarna
Här sen Feb 2014
Inlägg: 580



Bahco vagnarna som är unde BF är jag personligen inte imponerad av, glest mellan verktygen och flertalet känns inte anpassat för vår verksamhet.

Jag lyckades nosa upp en Sonic vagn för 6500kr, ord. på 14 tkr.
Ganska maxat men jag kommer ha den vagnen livet ut.

Motsvarande den du länkar till säljs på FB inkl. En person som åker runt och levererar inom landet. Sök i gruppen ; garage, inredning, verktyg efter verktygsvagn.
Finns kopiöst många trådar om olika alternativ.

_________________
Christian Halldén
Enthusiast Group AB
BMW 1M -12
BMW Z3 Coupe -00
Citera
crille_hallden
Huskvarna
Här sen Feb 2014
Inlägg: 580



Mekonomen Eklanda hade kvar en Promeister vagn när jag hämta min, på kampanj. Promeister är deras egna märke och bra.

https://www.blocket.se/annons/goteborg/sonic_verktygsvagn_s7__140_dela . . . .

_________________
Christian Halldén
Enthusiast Group AB
BMW 1M -12
BMW Z3 Coupe -00
Citera
N Wiberg
Västerås
Här sen Jan 2011
Inlägg: 1244


Trådstartare
Tackar för alla bra svar! Ni har rätt, inte rätt objekt och pris! Jag avvaktar

_________________
Nicklas Wiberg
BMW M3 E46 Clubsport
Citera
alindquist
Rättvik
Här sen Jul 2011
Inlägg: 509



Som sagt, min bror har en sådan vagn och kvalitén på verktygen är horribel. Det som gick att använda var väl släggan... Håll koll på Jula under mellandagarna, dom brukar rea ut Bahcos vagnar till vrakpris
Citera
N Wiberg
Västerås
Här sen Jan 2011
Inlägg: 1244


Trådstartare
alindquist skrev:
Som sagt, min bror har en sådan vagn och kvalitén på verktygen är horribel. Det som gick att använda var väl släggan... Håll koll på Jula under mellandagarna, dom brukar rea ut Bahcos vagnar till vrakpris


Ska hålla span!

_________________
Nicklas Wiberg
BMW M3 E46 Clubsport
Citera
N Wiberg
Västerås
Här sen Jan 2011
Inlägg: 1244


Trådstartare
Är det någon som läser här som möjligen har lånat mitt BMW cam timing verktyg? Jag letade lite i garaget nyss och hittade inte men har noll minne av att ha lånat ut det

_________________
Nicklas Wiberg
BMW M3 E46 Clubsport
Citera
N Wiberg
Västerås
Här sen Jan 2011
Inlägg: 1244


Trådstartare
Angående verktyget som jag nämner i posten ovan så hörde Joakim Lindström från Puretech av sig och meddelade att det hade jag sålt till honom för en tid sen. Full koll!

Har tagit mig i kragen och gått ut i kylan några kvällar nu och gjort en ventiljustering på bilen. Tack till David Ahlsén som lånade ut kitet med shims och verktyg! Har lånat detta i typ ett år snart

Visade sig att det var klart på tiden iaf för 17 av 24 ventiler behövde justeras. Vissa låg dock precis på den nedre gränsen, fortfarande godkänt, men bytte man shims hamnade man precis under den övre gränsen istället vilket blir bättre. Avståndet minskar nämligen med tiden, inte ökar, som man kanske kan tro. Så ett lite större spel är bättre än ett mindre. Var tvungen att läsa på om detta då jag trodde avståndet ökade, men tydligen är det ventil och ventilsäte som slits och inte själva kamrocker och shims, så avståndet mot kamnocken minskar med tiden när ventil och säte slits. Det är små marginaler det handlar om. Insugssidan tillåter ett spel mellan 0,18-0,23mm och avgassidan 0,28-0,33mm. Detta justeras med små shims som ligger uppe på ventilfjädertallriken och som finns i steg om 0.04mm. Är ventilspelet för tight tar man alltså tunnare shims osv. Mäter gör man med bladmått mellan kamnocken och rockern som trycker på ventilen. Känns skönt att få det gjort! Inget svårt arbete, men lite pilligt och viktigt att vara nogrann. Man vill helst inte tappa några shims när man håller på!

Bildsvep inkl. tabellen med justering som kom-ihåg!






_________________
Nicklas Wiberg
BMW M3 E46 Clubsport
Citera
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007
Inlägg: 2079



Snyggt jobbat!

Kammarna ser ju jättefina ut, inget kass slitage där inte

_________________
Peter Sundström
Datsun 280Z, MGB GTS V8, BMW M2
297 varv på Nordschleife
Citera
N Wiberg
Västerås
Här sen Jan 2011
Inlägg: 1244


Trådstartare
Igår dök det upp roliga paket från USA! Ett nytt set med Apex ARC-8 i dimension 18x10" ET25
Jag har länge varit sugen på att göra "uppgraderingen" från 9.5" ET35 till 10" ET25. Främsta anledningen är väl att breda modeller r-däck i 265 (typ Trofeo R) blir lite bättre i en 10"-fälg. Stretchar ut däcket lite mer och därmed något rakare stomme och förhoppningsvis lite bättre slitagebild. En annan anledning är att man kan köra helt utan spacers med den här setupen både fram och bak. Och sista anledningen är givetvis utseendet. Brett är fett

Lite orolig för hur man klarar skärmkanterna fram. Det "ska" gå enligt folk, men vi får se. Stort tack till herr Plato för hjälpen att få hem dessa över pölen!








_________________
Nicklas Wiberg
BMW M3 E46 Clubsport
Citera
alindquist
Rättvik
Här sen Jul 2011
Inlägg: 509



Skapligt med 10" square
Citera
linpaul
Motala
Här sen Maj 2005
Inlägg: 622



Det där kommer bli galet bra Nicklas

Trodde även ARC-8 hade "knurled bead" precis som SM-10?

Snygga, feeeeeta, och jävligt rejsiga thumbs up

_________________
Linus Pålsson

GR Yaris -21
Lexus RC-F Track Edition - 20
Focus RS MkII -10 såld
Honda MB6 -97 såld
M535i -86 såld
Citera
N Wiberg
Västerås
Här sen Jan 2011
Inlägg: 1244


Trådstartare
alindquist skrev:
Skapligt med 10" square


Rätt vansinnigt att det får plats

_________________
Nicklas Wiberg
BMW M3 E46 Clubsport
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E46 '03 Clubsport - Backvagns-overhaul
<<   1, 2, 3 ... 51, 52, 53 ... 58, 59, 60   >>
11 besök idag (287118 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande