Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 E46 '03 Clubsport - Backvagns-overhaul | << 1, 2, 3 ... 39, 40, 41 ... 58, 59, 60 >> 53 besök senaste veckan (287400 totalt) |
|
||||
|
||||
Köpte via en som tar in Pirelli-däck i Sverige. Priset var lite bättre än i butik. |
||||
Härligt! Allt snart klart för säsongen då? _________________ Simon Jannerberg https://instagram.com/simonjanne https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=111653 |
||||
Japp! En hjulinställning bara då framvagnen varit nere. Ratten står lite snett.
Sen har jag några ess i rockärmen med eventuella uppgraderingar som vi får se under säsongen Får se hur mycket som hinns med |
||||
Tyvärr inte ESS som i våra norska vänner |
||||
|
||||
Nix! Klarglasblinkers dock med svart insida. Kanske gör att allt ser lite mörkare ut |
||||
_________________ BMW 135I CSL http://www.speedhunters.com/2013/07/predictability-is-dead-the-turbo-mercedes-190/ / Alexander Lindquist |
||||
Dök upp ett riktigt trevligt paket igår från Joakim Lindström (M3Jocke på rejsa)! Ett bakre stag mellan fjädertornen som dessutom ansluter till bakre subframe-infästningarna med en genomgående bult och rörhylsor.
Riktigt fin kvalitet och pulverlackat svart! |
||||
Kört drygt 70 mil nu med nya lagren och det verkar lira fint. Får dock ständigt en felkod efter några mils körande "Multiplicative mixture adaptation, cyl. 1-3 control limit reached" (och samma för cyl 3-6). Vad jag läst mig till är det long term fuel trims som något knasar sig med. Jag tolkar det som att man överstiger adaptionsvärdena i open loop och att den går för fett där. Brukar kunna vara +-25% på lambdavärdet som den kan justera innan den lägger en felkod. Jag kör ju med en Alpha-N mjukvara så alltså ingen luftmassemätare längre så det kan man iaf utesluta. Har även felsökt insugstempgivaren som verkar fungera som den ska och även letat luftläckage med startgas. Får se lite vad TTFS som gjort min mjukvara säger.
Oljefällan verkar iallafall göra sitt jobb! En härlig kopp espresso |
||||
Monterat bakvagnsstaget/x-braxen bak! Så nu är bakvagnen ytterligare lite stabilare. Passform och kvalitet kändes verkligen kanon. Stort tack till Joakim Lindström som byggt det!
Det som är lite tidsödande är att man får ta ner mittsektionen på avgassystemet för att komma åt vänstra bakre bulten till subframen. Man behöver komma åt att borra rakt underifrån och då hänger systemet ivägen. Men å andra sidan har e46an ett lättmeckat system! |
||||
Såg en nästan identisk bil i Märsta i tisdags. Likadana fälgar och luftintag i huven. Det jag nu kan se i din tråd att det inte var din var för att den hade svart solskyddsfilm på bakrutorna.
Bra jobbat med förstärkningen på bakvagnen. X-bracet sitter väl monterat undertill om jag inte fått det hela om bakfoten. Gärna bild på det med sedan. Alla uppgraderingar på din bil är så helrätta. Det är nästan så man skulle vilja att Bmw återupptog tillverkningen på E46 Cuope. _________________ Alex N Eriksson |
||||
Verkligen kanon är det! Min erfarenhet när det är rör/stag/burar är att det alltid blir en del brytande och bändande för att få det på plats. Det här staget hoppade på plats utan våld alls! |
||||
Jasså se där! Är i Märsta/Sigtuna trakterna ibland men har inte sett den bilen Hade varit kul att se! Och tack för dom fina orden om bilen! |
||||
Och där som vi jobbade med att få det att se orört ut
Men du, det blev väldans fint och bra med staget. Skall bli kul att höra om du upplever skillnad _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 E46 '03 Clubsport - Backvagns-overhaul | << 1, 2, 3 ... 39, 40, 41 ... 58, 59, 60 >> 53 besök senaste veckan (287400 totalt) |