Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Gran Turismo 4 Prologue
1, 2, 3, 4, 5   >>
1 besök senaste veckan (8889 totalt)
AndreasNystrom
Eskilstuna
Här sen Okt 2003

Trådstartare
Gran Turismo 4 Prologue

Måste säga att det här var väl investerade 399:- ! thumbs up

De nya banorna erbjuder rätt roliga kurvor (förutom new york som är skittråkig bana imo =)

fysiken kändes lite lustig vid första testet, men efter att ha stängt av hjälpmedlena, så är det underbart
roligt o köra bilarna i spelet!.

att ta licens i spelet var oxå roligare än förr!. Nu är det en massa nya tester såsom :

* accelerera iväg i en dodge viper utan TC och försöka få så lite hjulspinn som möjligt!.
Var betydligt svårare än jag trodde =)
* köra om-tester. Tex, köra om en bil på innern i en kurva.. på yttern... slipstrema om.
Köra om inom 2 varv, o leda med 10sek osv osv.

Lite nya videoklipp oxå i videona!, tex BMW M5 på nurburgring, o skyline på samma bana.

dock tycker jag att vissa bilar ser lite fulare ut än i GT Concept.
Lotus Elise, och MB SL 55 AMG är 2st exempel.. ser ut som det är färre polygoner o texturerna är inte
lika fräsha.

Tom Bengter
Stockholm
Här sen Nov 2002

Re: Gran Turismo 4 Prologue

AndreasNystrom skrev:

* accelerera iväg i en dodge viper utan TC och försöka få så lite hjulspinn som möjligt!.
Var betydligt svårare än jag trodde =)

Jag la i tvåan och startade med full gas, inget hjulspinn och guld på första försöket

Citera
Sort
Fritlsa
Här sen Jan 2004

o detta e inget PC spel som dom andra GT eller hur?

Volvo S60 2.4T AWD
Citera
AndreasNystrom
Eskilstuna
Här sen Okt 2003

Trådstartare
Tom : LOL. Ok.. jag kör automat så jag får väl skylla mig själv

Sort : nope.. det är det inte.

Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Jag har kört igenom "skolan" fram till del 31 eller något.
New York suger verkligen som bana.. thumbs down >

Stadsbanan i Italien rockar verkligen med sina gryma höjdskillnader och trånga gränder!
och bilarna! Det skiljer verkligen mellan bil och bil! Subaru Legacy Turbo har något grymt med ketchup i maskinen..

Sen måste jag tillägga att rallydelen har en enorm fartkänsla! Nästan för mycket tycker jag.

Menyerna känns klart bättre än GT3 och speakerrösten till varje del i skolan är klockren!
Väldigt kul att se hur dom utvecklat spelet också.. Extremt många fina bilar på samma ställe när det fotograferas och provkörs! och sen jobbet som läggs ned på att dokumentera banorna!

Måste även fråga hur ni kör "skolan"?
Kör ni för guld på varje del? Jag själv kör för att komma igenom skiten. Slutar ofta på "precis så jag klarar silvret istället för brons". Nåt guld har det blivit.

Eskilstuna
Här sen Okt 2003

Trådstartare
"speakerrösten till varje del i skolan är klockren!"

Det är ju Vicky Henderson Butler (han som är hennes pojkvän är LYCKLIG

mmmm Vicky... mmmm

och om licensdelen.. jo jag kör oxå igenom det bara för att köra igenom det
dock så har jag hört att om man får guld på oranga delen tex, så får man en BMW M5 Concept..
och en F1:a när man får guld på en annan del.. etc.

Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003

Moderator

AndreasNystrom skrev:
"speakerrösten till varje del i skolan är klockren!"

Det är ju Vicky Henderson Butler (han som är hennes pojkvän är LYCKLIG

mmmm Vicky... mmmm

och om licensdelen.. jo jag kör oxå igenom det bara för att köra igenom det
dock så har jag hört att om man får guld på oranga delen tex, så får man en BMW M5 Concept..
och en F1:a när man får guld på en annan del.. etc.

Vicky.. Har jag sett henne på TV nånstans kanske? Bättre val av röst finns nog inte iaf. Hur hon ser ut har jag ingen aning om faktiskt..

Angående licenserna så inser jag att jag måste köra guld på dom lite senare..

Eskilstuna
Här sen Okt 2003

Trådstartare
Vicky är ju programledaren i fifth gear tillsammans med Tiff Needel!.

edit : bild =D http://www.creativetalent.co.uk/205site/www/images/17-party/MattEliotV . . . .

Hon är oxå en hejare på att köra bil btw =)

btw.. sett på "Making of" dvd:n??... skumt att det är med MÄNGDER av Ferraris och Porschar där!
... känns nästan som PD undanhåller nått för oss =) hoppas på att bli överraskad i november!

carrera gt + ringen = mmm

Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003

Moderator

Jo jag vet ju vem hon är! Men jag hade ingen aning om att hette så.. Nu vet jag.
Jag kan väl tillägga att jag gillar henne!

Har inte hunnit titta på bonus-filmen ännu.
Men filmen som kommer efter första fyra delarna i skolan är inte dum.. Jag blir helt till mig när jag ser hur mycket jobb dom lagt ned på allt!!!

Ps. Jag vill köra Enzo och Carrera Gt på ringen.. Jag vill jag måste jag kräver att få göra det!

Varberg
Här sen Mar 2004

Gör precis som övriga. Kör igenom testen först. Har lyckats med 5 silver och ett guld. Bromsövningen med SL55 AMG (Vilken grym bil....)
Efter testen är färdig kommer jag att försöka jaga

Angående banor. Ok, New York är ingen toppen bana att kör ensam, men kan nog bli riktigt underhållande med lite motståndare att knuffa och böka med.
Klart bäst är ju Italienska rallybanan, full fart och kasta in bilen i kurvorna. Skulle bara haft ratt och pedaler med så hade det varit riktigt grymt.
FUJI har jag bara kört i testet, inte annars, men kan nog bli rolig med en bakhjulsdriven bil och öva lite "drifting" med...
Rallybanorna i de övriga GT har jag inte gillat nämnvärt och får nog säga samma här. Har inte fått till tekniken alls. Bilen far som en vante fram och tillbaka och verkar mer vilja köra ner folk eller staket istället för att gå dit jag vill.

Hur många är det som fegar med hjälpmedel?
ok, kör med automat låda för tillfället, men har kopplat bort övriga hjälpmedlen.
Ska se om jag börjar leka lite med vanlig växellåda när man kommit i i spelet lite.

Vad gillar ni "kaffe rasterna" Helt underbart att leka med bresladd och fullgas
Kafferast 2 är riktigt rolig, ingen speciell ordning, bara kör och träffa alla koner. Full attak hela tiden thumbs up

Stockholm
Här sen Jan 2004

Konstig fråga kanske men:

Är detta de "riktiga" GT4 eller är detta mer en förhandstittsverision som vi tidigare har skådat?

Tjockholm
Här sen Feb 2003

Johan Meissner skrev:
Konstig fråga kanske men:

Är detta de "riktiga" GT4 eller är detta mer en förhandstittsverision som vi tidigare har skådat?

Det är "förhandstittversionen" fast i europaportning.
Citera
Acke
Gotteborg
Här sen Okt 2003

Hmm.. är detta till PS2 eller X-Box ?

Sälen
Här sen Aug 2003

Moderator

Acke skrev:
Hmm.. är detta till PS2 eller X-Box ?

PS2! thumbs up thumbs up

Eskilstuna
Här sen Okt 2003

Trådstartare
bah jag har kört fast på licenskurs 31

När jag ska köra om, så kör jag emot den andra bilen o det blir "FAILED" på skärmen GRRRR.

o när jag tar det lugnt, hinner jag inte om honom *suck*

Jag ska nog köpa en logitech GT4-ratt nu.. känner att det kommer ju bara bli bättre med det =)
riktig 900-graders ratt måste vara fantastisk känsla!.

Bo Artved
Hässleholm
Här sen Jan 2004

Gt4

Jag har et Logitech Formula Force GP ratt till PC. Det funkar hur bra som helst på GT4 med. Väldigt smidigt. Vet inte hur det är med andra ratt men testa.

Jag har oxå bara kört licensen. 2 kvar, kommar inte ihåg hur mycket gud osv. Men JA de testar med omkörnig är värkligen svåra jag hadde problem med den på 10 varv.....

AndreasNystrom
Eskilstuna
Här sen Okt 2003

Trådstartare
jo, jag har oxå en LWFF GP. Problemet är bar aatt pedalerna är utslitna, och min MS sidewinder FF
funkar ju inte med GT4P (inte oväntat dock

ska sätta mig ner o köra 31:an igen snart, o försöka klara av den.. är lite trött nu, kanske ska sova
lite först.
sen ska jag ta guld på alla tester (drömma kan man =)

Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003

Moderator

AndreasNystrom skrev:
bah jag har kört fast på licenskurs 31

När jag ska köra om, så kör jag emot den andra bilen o det blir "FAILED" på skärmen GRRRR.

o när jag tar det lugnt, hinner jag inte om honom *suck*

Jag ska nog köpa en logitech GT4-ratt nu.. känner att det kommer ju bara bli bättre med det =)
riktig 900-graders ratt måste vara fantastisk känsla!.

Ta det inte lugnt.. Kör flera gånger med max attack, sen efter nån gång med "Fail" så sätter du det! Det gjorde jag iaf.
Del 31 är det på New York? Den var marig.. Fick lägga band på mig själv både en och två gånger var nära att saker och ting blev luftburna när det inte riktigt går som man vill.. (Hemsk bana det där...)

Angående ratten. Jag har en sån ratt och den är klockren!! Rekomenderar starkt!! thumbs up thumbs up

Eskilstuna
Här sen Okt 2003

Trådstartare
nu var jag laddad som bara den, o satte 31:an på första försöket =).. kom om i sista kurvan, o
det var väl precis att jag låg före i 10sek innan mållinjen phew

sen har det gått bra.. nu är jag på GT40 timeattack i NY. kände att jag behövde en paus.

vad tycker ni om sista coffebreak btw?.. satan vad svårt med gamepad sitta o dutta på höger / vänster
för att styra.. känns som jag verkligen behöver en ratt.

hoppas det blir fler sådana där banor i GT4 =)

Bo Artved
Hässleholm
Här sen Jan 2004

prov 31

kom om i sista kurven här oxå.... i den låååånga vänstern.

Den sista coffebreak är riktigt elak. undrar hur någon kan köra guld på den.....

Jag hållar på försöka få guld i alla nu, men den siste proven i Grön licens klarer jag inte av. missar med 10 Sek. annars går det bra.... Men den ????

(Den förste rally provet)

Hur gör man ?

Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003

Moderator

Första rallyprovet är enormt svårt! Jag vette fasen hur det ska gå till faktiskt..

Coffe break är hur kul som helst.. Men svårt som attan. Jag antar att man måste se bortom konerna hela tiden.. Lättare sagt än gjort.

Jag körde första coffe break med standardkontrollen och det är enormt svårt!
Den andra kaffe pausen med koner spridda lite varstans tog mig 4 minuter!! Jag irrade runt ganska vilt då..

Men attans vad kul spelet är!!

EDIT: Vart är Andrew? Hur långt har han kommit?

Gran Turismo 4 Prologue
1, 2, 3, 4, 5   >>
1 besök senaste veckan (8889 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande