Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 E46 SMG2 -04 Clubsport | << 1, 2, 3 ... , 22, 23, 24 >> 33 besök senaste veckan (152194 totalt) |
Hej Nej jag valde att sälja den och behålla original looken på bilen Jag kapade med en dremmel kap, inte svårt alls faktiskt Mvh Nico _________________ Nicodemus Nilsson MINI R56 JCW - 2011 BMW M3 E46 SMG2 (SÅLD) https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1436508#1436508 |
||
okej!
Ska ge mig på det, min lucka hade fått lite bubbelrost så tyckte det var smidigare o kosta på en csl lucka istället. mvh _________________ Bygger: Ferrari F40 LM Pausad: Lotus ExigeM42R Byggde: VW polo WRC replica -10 Eric Johansson Eskilstuna |
||
Trevlig bil, den känns bekant! 😜
Ber om ursäkt för att jag lägger till en efterlysning i din tråd... Hej alla M3 E46 ägare/följare! Till ett utvecklingsprojekt söker jag en M3 E46 rear subframe. Dvs hjälpramen som diffen sitter i. Köper gärna en begagnad om nån har en liggandes (kanska någon som har bytt ut en gammal rostig subframe?), eller lånar gärna för att mäta på. Kan även köra för att mäta på en subframe förutsatt att den är nerskruvad från bilen, och att det är rimligt nära Malmö/Lund. Supertacksam för alla tips jag kan få. Tack på förhand! Vincent Practical Performance RnD _________________ Vincent Pihlström BMW M3 E46 04 flyttsak |
||
Hej
Tackar Martin G för vänligt bemötande, nu är nya Kumho däcken som kommer sitta fram äntligen hemma. Tanken är en service denna eller nästa vecka för att sedan vara klar till våren ! _________________ Nicodemus Nilsson MINI R56 JCW - 2011 BMW M3 E46 SMG2 (SÅLD) https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1436508#1436508 |
||
Lyfter Vincents fråga! _________________ Nicodemus Nilsson MINI R56 JCW - 2011 BMW M3 E46 SMG2 (SÅLD) https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1436508#1436508 |
||
Hej
Nu är bilen reddy för 2019 års utmaningar, - Nyservad - Nya fälgar - Nya R Däck - Ny Diffuser bak _________________ Nicodemus Nilsson MINI R56 JCW - 2011 BMW M3 E46 SMG2 (SÅLD) https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1436508#1436508 |
||
_________________ BMW 135I CSL http://www.speedhunters.com/2013/07/predictability-is-dead-the-turbo-mercedes-190/ / Alexander Lindquist |
||
Tack så mycket Jag kör med dessa: https://www.ebay.com/itm/28mm-32mm-3 _________________ Nicodemus Nilsson MINI R56 JCW - 2011 BMW M3 E46 SMG2 (SÅLD) https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1436508#1436508 |
||
Tack Kennie Ja, nu är det snart vår, tvåsiffrigt idag på rätt sida nollan. På med kylaren sen ska vi jaga några snabba varv _________________ Nicodemus Nilsson MINI R56 JCW - 2011 BMW M3 E46 SMG2 (SÅLD) https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1436508#1436508 |
||
_________________ Nicodemus Nilsson MINI R56 JCW - 2011 BMW M3 E46 SMG2 (SÅLD) https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1436508#1436508 |
||
Blev lite härliga test runder med bilen under helgen som bjöd på bra vädet och solsken.
Nu är både jag och bilen redo för att inta några snabba varv på kommande körningar. Först ut om vädret erbjuder blir GRC på Fredag, Ring Knutstorp. Ska bli spännande att för första gången köra med nya r däck _________________ Nicodemus Nilsson MINI R56 JCW - 2011 BMW M3 E46 SMG2 (SÅLD) https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1436508#1436508 |
||
Hej
Första körningen för i år blev på Ring Knutstorp tillsammans med GRC. Roligt att vara ute på banan igen ! Under hösten har jag gjort följande som har förändrat egenskaperna: Höjt bilen max (för att jag var orolig att den skulle ta i hjulhusen) Satt fjädrarna på max hårdhet (För att den inte ska fjädra mot hjulhusen) Bytt till R däck runt om (Pirelli bak Kumho fram) Bilen kändes snabb hård och stabil, men det blev inte något toppen bästa då bilen understyrde något fruktansvärt med den nya fjäder och höjd inställningen. Kände inte alls samma flow som förra årets körning, trotts nya r däck och fälgar så kändes det sämre. Laborerade något med däck tryck och fjädrar och fick bilen att kännas bättre och bättre men vågade inte ta i 100% pga understyrning. Men jag fick kört och var nöjd trots det Dagen efter gjorde jag en corner weight för att se balansen på bilen och det visade sig vara helt galet. Ner 2,5cm vänster fram och 1,5cm vänster bak sedan mjukade jag upp chassiet till det mjukaste så att bilen ska kunna jobba bättre mot asfalten i svängarna för att eliminera / minska understyrning. Next up: Sänka den 1cm runt om Valsa skärmkanterna något fram för att eliminera att den tar i vid kurvtagningar 2 nya Kumho bak (Så jag kör enhetligt runt om) _________________ Nicodemus Nilsson MINI R56 JCW - 2011 BMW M3 E46 SMG2 (SÅLD) https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1436508#1436508 |
||
_________________ Nicodemus Nilsson MINI R56 JCW - 2011 BMW M3 E46 SMG2 (SÅLD) https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1436508#1436508 |
||
_________________ Nicodemus Nilsson MINI R56 JCW - 2011 BMW M3 E46 SMG2 (SÅLD) https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1436508#1436508 |
||
https://www.blocket.se/helsingborg/B
För er som har missat ligger bilen till försäljning, detta till förmån för ny bostad. Tråkigt men sant _________________ Nicodemus Nilsson MINI R56 JCW - 2011 BMW M3 E46 SMG2 (SÅLD) https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1436508#1436508 |
||
Kul att du varit ute och luftat bilen Även om flytet inte riktigt infann sig.
Så Trofeo R är så mkt bredare än tex Cup2 eller är det en kombination fälgbredd och ET? Kollar på 9,5" fälgar och kan man få ett råd på vägen är det värt mkt Lycka till med försäljningen, bilen är verkligen både fin och i bra skick. _________________ David Alsén Alfa Romeo 159 Ti : ) |
||
Här är skillnaden på ett Cup2 och ett Trofeo R. Något bredare men svårt att jämföra bara ett däck. Skulle haft en trave med 4st däck på varandra så kanske man skulle se lite tydligare.
Jag tror i ditt fall Nico att största anledningen att du har problem är för att du kör med en fälg fram med ET15. Det är ett väldigt lågt ET att få plats med fram på en e46. För mig började 265 rubba lite på skärmkanten redan på ET23. Nu vet jag inte vad du kör med för fjädring på bilen, men krasst sett så ska en väl utformad fjädring aldrig slå igenom/bottna på något på bilen oavsett hur lågt man kör. Dvs, stötdämparen med dess längd och slag ska vara gjord så att det alltid bottnar där innan något annat tar i. Om så inte är fallet, eller att man förändrat någon annan geometri (t ex fälg ET) så kommer en höjning av bilen genom att höja fjäderplattformen egentligen bara försvåra att man kommer dit, men det kommer fortfarande vara möjligt vid en hård bottning. En anledningen till att din bil understyr kraftigt skulle jag gissa är för att du har höjt bilen så mycket. Det kommer göra att du från åkhöjd har väldigt lite kvarvarande returslag på hjulet och att t ex innerhjulet lyfter vid minsta roll. |
||
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 E46 SMG2 -04 Clubsport | << 1, 2, 3 ... , 22, 23, 24 >> 33 besök senaste veckan (152194 totalt) |