Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E46 SMG2 -04 Clubsport
<<   1, 2, 3 ... 22, 23, 24
32 besök idag (152262 totalt)
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5087



Magnus Thomé skrev:
TrofeoR som jag hade i 295 var enormt mycket bredare omonterade än på fälg, så det är väldigt vanskligt att jämföra däcksbredder omonterat IMHO.


Håller med, Kumho likadant.

_________________
Pontus Fyhr
Citera
NicoRacing
Helsingborg
Här sen Mar 2006
Inlägg: 656


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Trist... men det är svårt att bo i M3'an


Haha, kan bli svårt ja! Men det blir inte sista "sportbilen" i livet förhoppningsvis

_________________
Nicodemus Nilsson

MINI R56 JCW - 2011
BMW M3 E46 SMG2 (SÅLD) https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1436508#1436508
Citera
NicoRacing
Helsingborg
Här sen Mar 2006
Inlägg: 656


Trådstartare
Dave79 skrev:
Kul att du varit ute och luftat bilen Även om flytet inte riktigt infann sig.

Så Trofeo R är så mkt bredare än tex Cup2 eller är det en kombination fälgbredd och ET?
Kollar på 9,5" fälgar och kan man få ett råd på vägen är det värt mkt thumbs up

Lycka till med försäljningen, bilen är verkligen både fin och i bra skick.


För mig som kört Federal RSR och Kumho v70 så är dem ca 2 cm bredare vilket på mina fälgar och spec gör att det inte går att köra med.

Obs, på en fälg med högre et och bredare tror jag dem hade passat perfekt !

_________________
Nicodemus Nilsson

MINI R56 JCW - 2011
BMW M3 E46 SMG2 (SÅLD) https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1436508#1436508
Citera
NicoRacing
Helsingborg
Här sen Mar 2006
Inlägg: 656


Trådstartare
N Wiberg skrev:
Här är skillnaden på ett Cup2 och ett Trofeo R. Något bredare men svårt att jämföra bara ett däck. Skulle haft en trave med 4st däck på varandra så kanske man skulle se lite tydligare.




Jag tror i ditt fall Nico att största anledningen att du har problem är för att du kör med en fälg fram med ET15. Det är ett väldigt lågt ET att få plats med fram på en e46. För mig började 265 rubba lite på skärmkanten redan på ET23.

Nu vet jag inte vad du kör med för fjädring på bilen, men krasst sett så ska en väl utformad fjädring aldrig slå igenom/bottna på något på bilen oavsett hur lågt man kör. Dvs, stötdämparen med dess längd och slag ska vara gjord så att det alltid bottnar där innan något annat tar i. Om så inte är fallet, eller att man förändrat någon annan geometri (t ex fälg ET) så kommer en höjning av bilen genom att höja fjäderplattformen egentligen bara försvåra att man kommer dit, men det kommer fortfarande vara möjligt vid en hård bottning.

En anledningen till att din bil understyr kraftigt skulle jag gissa är för att du har höjt bilen så mycket. Det kommer göra att du från åkhöjd har väldigt lite kvarvarande returslag på hjulet och att t ex innerhjulet lyfter vid minsta roll.


Fler bilder kommer på detta då jag ska däck byta, så ser ni tydligare skullnad på Kumho / Trofeo R. Obs, jag har aldrig kört med cup däck så det kan jag inte svara för.

Absolut är det så, men det går absolut att köra med som det är nu med ET15 tro det eller ej, det är precis precis att den tagit i, beror ju såklart på hjulinställning och vinklar med. Där utav blir det en valsning på just det stället och på fram skärmarna där det gått emot något.

Räknade även ut det med mina fjädrar då förändringen på själva fjäder spänningen förändrats när jag i vinter höjt bilen och då får andra egenskaper på fjädern. Så nu blir det precis som du säger, back to basic för att få tillbaka känslan och även bättre därtill med nya r däcken + corner weight ! thumbs up

_________________
Nicodemus Nilsson

MINI R56 JCW - 2011
BMW M3 E46 SMG2 (SÅLD) https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1436508#1436508
Citera
NicoRacing
Helsingborg
Här sen Mar 2006
Inlägg: 656


Trådstartare
Hej på er

Ny är nya däcken på bak, bilen är sänkt och återställd i chassiet som förra året med tillhörande corner weight !

Nu återstår enbart en provkörning !

För att knyta an till Pirelli däcken så är dem 2,5 - 3,0 cm bredare än Kumho däcken, ja - Båda är 265.

Hoppas få bättre stabilitet i bilen nu och minimera min understyrning !

_________________
Nicodemus Nilsson

MINI R56 JCW - 2011
BMW M3 E46 SMG2 (SÅLD) https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1436508#1436508
Citera
NicoRacing
Helsingborg
Här sen Mar 2006
Inlägg: 656


Trådstartare


_________________
Nicodemus Nilsson

MINI R56 JCW - 2011
BMW M3 E46 SMG2 (SÅLD) https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1436508#1436508
Citera
NicoRacing
Helsingborg
Här sen Mar 2006
Inlägg: 656


Trådstartare



_________________
Nicodemus Nilsson

MINI R56 JCW - 2011
BMW M3 E46 SMG2 (SÅLD) https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1436508#1436508
Citera
NicoRacing
Helsingborg
Här sen Mar 2006
Inlägg: 656


Trådstartare
Bilen är såld.

Under dem tre åren jag har ägt bilen fick jag chansen att utvecklas tillsammans allt eftersom nya uppgraderingar gjordes.

Det är den bästa bilen jag ägt när det kommer till körglädje och hållbarhet.

Nu har bilen bytt ägare och jag kan meddela att den kom i helt rätt händer.

En person som kommer ta bilen vidare till nya utmaningar !

Tack och på återseende

_________________
Nicodemus Nilsson

MINI R56 JCW - 2011
BMW M3 E46 SMG2 (SÅLD) https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1436508#1436508
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41538

Forumägare
Forumägare

Säg som Arnold, I'll be baaack thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E46 SMG2 -04 Clubsport
<<   1, 2, 3 ... 22, 23, 24
32 besök idag (152262 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande