Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Arezu GT silver series - AMG GT Vision inspired replica
<<   1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 52, 53, 54   >>
21 besök senaste veckan (334651 totalt)
ThomHall
Nykvarn
Här sen Jun 2013
Inlägg: 655


Trådstartare
Nu har jag äntligen fått ur huven ur formen... den satt som f..n... får jobba mer med släppvinklar framöver..
Fronten som är näst på tur är nu belagd med gelcoat... blir plastning/laminering inom kort...


_________________
Thomas Hällqvist
Citera
ThomHall
Nykvarn
Här sen Jun 2013
Inlägg: 655


Trådstartare



Jaha då måste jag väl skaffa en batmandräkt

_________________
Thomas Hällqvist
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12841



Sjukt ambitiöst projekt det här alltså. Man har lite svårt att fatta när man ser planerna rullas ut, men sen när det börjar poppa ut karossdelar med bra finish så känns det plötsligt mer verkligt. thumbs up

En hel del av den där bilen är ju fälgarna känns det som - kommer du också ha 28" fälgar eller vad det nu kan vara, eller slänger du på ett par 18x8"?

När man kollar filmen känns bilen gigantisk - hur lång är den egentligen?

Nu när du plötsligt bygger en batmobile, så kan du ju överväga mattsvart. thumbs up
Citera
2QIK4U
Stockholm
Här sen Feb 2006
Inlägg: 517



Titta! Du är redan klar- starkt gjort att kunna sälja första upplagan till filmindustrin!
Hoppas Du fick bra betalt- Dom har råd

_________________
mvh
Stockholms snabbaste speedhopägare
________________________________

Robert Hoffman
Citera
ThomHall
Nykvarn
Här sen Jun 2013
Inlägg: 655


Trådstartare
2QIK4U skrev:
Titta! Du är redan klar- starkt gjort att kunna sälja första upplagan till filmindustrin!
Hoppas Du fick bra betalt- Dom har råd


Ja, visst blev den bra

_________________
Thomas Hällqvist
Citera
ThomHall
Nykvarn
Här sen Jun 2013
Inlägg: 655


Trådstartare
And ersJepp sson skrev:
En hel del av den där bilen är ju fälgarna känns det som - kommer du också ha 28" fälgar eller vad det nu kan vara, eller slänger du på ett par 18x8"? När man kollar filmen känns bilen gigantisk - hur lång är den egentligen? Nu när du plötsligt bygger en batmobile, så kan du ju överväga mattsvart. thumbs up


Gällande fälgar så har jag fram tills nu tänkt mig ta ett par "vanliga" snygga 20 eller 21 tummare.... men det blir ju inte helt rätt.... så alternativet är att skaffa en uppsättning lagom stora (21, 22") som inte behöver vara ngt speciellt (kanske smala ekrar för att synas mindre) och fräsa ut fälgsidor enligt originalet, och montera dem på fälgarna.. ???.. så länge som inte bärande fälgen syns så mkt så kanske det går att få till.. på sikt kanske jag kan beställa gjutna egendesignade fälgar....

Bilen är (min i alla fall) ca 470 cm lång, 192 cm bred och 108 cm hög. CAD-modellen jag fick var inte i rätt skala så jag fick skala om den till en lämplig storlek.. Vet inte vad den riktiga modellen är... den är så låg vilket gör att den ser extra lång och bred ut, när den egentligen inte är särskilt bred jämfört med andra bilar.

Färgen vet jag inte än.. men lutar åt silver eller mörkare grafitgrå...

_________________
Thomas Hällqvist
Citera
stilldouble
Malmö
Här sen Okt 2012
Inlägg: 875



Låter som att göra egna fälgsidor i plast a'la Biltema, som doppas i någon "chrome-dipp" känns som ett enklare provisorium?

_________________
Magnus Falk
Citera
stilldouble
Malmö
Här sen Okt 2012
Inlägg: 875



Låter som att göra egna fälgsidor i plast a'la Biltema, som doppas i någon "chrome-dipp" känns som ett enklare provisorium?

_________________
Magnus Falk
Citera
2QIK4U
Stockholm
Här sen Feb 2006
Inlägg: 517



Yo! NU då Du fräst ut en kaross.....Låt detta smälta in, köp lite fler tillbehör och fräs Dina egna fälgar!!
Vi kommer göra det till min Lola
Anyway! Det är ett senare probs!

Hur lång är hjulbasen?

_________________
mvh
Stockholms snabbaste speedhopägare
________________________________

Robert Hoffman
Citera
ThomHall
Nykvarn
Här sen Jun 2013
Inlägg: 655


Trådstartare
vi får se... vill givetvis inte att det ska se ut som plastiga fälgsidor

_________________
Thomas Hällqvist
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4685



Alltså... Designen är så snygg. Ska bli otroligt spännande att se den växa fram framöver. Det har ju börjat bra. thumbs up

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
ThomHall
Nykvarn
Här sen Jun 2013
Inlägg: 655


Trådstartare
2QIK4U skrev:
Hur lång är hjulbasen?


Den är så mkt som 2740 mm, ca 90 mm längre än för C5

_________________
Thomas Hällqvist
Citera
ThomHall
Nykvarn
Här sen Jun 2013
Inlägg: 655


Trådstartare
Chansar på att slänga iväg en fråga som ngn kanske har koll på....

Har ju en manuell C5 låda till bygget och måste därför ha en vanlig växelspaksanordning... Tycker egentligen inte detta passar i denna bil.. Traditionell manuell låda/koppling vill jag såklart ha men med en annan växlingsmanövrering...

Då jag ändå har vissa framtidsplaner på att byta från SMG2 till manuell manövrering i m3'an så funderar jag på om jag kan ta detta system.

Således, går det att eftermontera och få till kalibrering med detta system på en Corvette C5 låda på ngt hyfsat överkomligt sätt? Eller finns det andra alternativ?? Skulle gärna vilja ha denna typ av växelmanövrering som jag gillar skarpt...

_________________
Thomas Hällqvist
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19439



Ingen aning om tekniken, funktionen etc, men en sökträff
http://www.mastershift.com/index.php/2013-07-31-07-45-42/manual-paddle . . . .
Lanserade på SEMA 2011, så det borde väl finns nån praktisk erfarenhet av just den lösningen (eler så är det värdelöst för annat än dragracing och utställningar, tex pga värme eller knas vid nedväxling...).

Dvs finns det nån växlingsrobot till T56an du har som kan fås att göra det du vill, tillräckligt bra?

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Himlar
Linköping
Här sen Mar 2007
Inlägg: 1495



Jag vill minnas att jag också sett någon svensk som byggt en pneumatisk växling, då till en Audilåda. Har inte Sponton gjort något liknande, ett pneumatiskt system för att få paddelväxling på bil med H-låda?

_________________
MVH/ Fredrik Henriksson

"But this car is full of my two least favorite things: rust and electrical issues." / _\_(ツ)_/_ Dork @ GRM Forum
Citera
ThomHall
Nykvarn
Här sen Jun 2013
Inlägg: 655


Trådstartare
Får söka lite efter möjliga lösningar.. börjar nog med en kraftigt kortad spak så att den kommer ur vägen samt medger handledsdväxlingar...

Sitter med lite lördagsmys och spånar på interiören igen.. Hade ju ett förslag tidigare som skulle likna AMG GT. Skrotar nog det förslaget och skall försöka hitta ett lämpligt alternativ:



Detta förslag använder sig utav samma airvents som tidiagre (Merca original). Har här två separata mediaskärmar för olika ändamål. Vill få till ngt nytt och inte efterlikna exempelvis Tesla med en stående stor skärm... Inte snyggt enligt mig själv och vriden åt fel håll för det jag tänker mig... Behöver hitta en IWC AMG klocka, så om ngn har en liggande vore det kanon

_________________
Thomas Hällqvist
Citera
2QIK4U
Stockholm
Här sen Feb 2006
Inlägg: 517



Paddelshifters till C5:or har funnits i evigheter.
Vi hade med ett par i förra katalogen. Har inga bilder på den här, men här är sid 65 i nya katalogen som vi håller på och färdigställer just nu så vi kan skicka den till tryck före jul. Tyvärr har vi inte hunnit lägga text men Du ser lite bilder på dem längst ner.
När Du kommit så långt att det är dags är det bara säga till så hittar vi på något
Trevlig Helg!!

_________________
mvh
Stockholms snabbaste speedhopägare
________________________________

Robert Hoffman
Citera
ThomHall
Nykvarn
Här sen Jun 2013
Inlägg: 655


Trådstartare
Denna var ju rätt cool:


_________________
Thomas Hällqvist
Citera
2QIK4U
Stockholm
Här sen Feb 2006
Inlägg: 517



Du vet att de släppt en till nu...
Dags att trascha gjutformarna och göra nya!! *blink*

_________________
mvh
Stockholms snabbaste speedhopägare
________________________________

Robert Hoffman
Citera
ThomHall
Nykvarn
Här sen Jun 2013
Inlägg: 655


Trådstartare
Läcker...

_________________
Thomas Hällqvist
Citera
ThomHall
Nykvarn
Här sen Jun 2013
Inlägg: 655


Trådstartare
Tidsödande jobb med att designa kanterna som skall möta upp mot dörrarna. Tanken är att få detta klart inom kort för att sedan kunna prova fräsa mittendelen av bakpartiet. Håller även på med finlir på pluggarna för sidokjolarna som sedan skall gjutas av....


_________________
Thomas Hällqvist
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Arezu GT silver series - AMG GT Vision inspired replica
<<   1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 52, 53, 54   >>
21 besök senaste veckan (334651 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande