Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Arezu GT silver series - AMG GT Vision inspired replica | << 1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 52, 53, 54 >> 26 besök senaste veckan (334833 totalt) |
Jag har klippt med Lightworks förut, det fungerar ganska bra. Ibland hade nog gränssnittet kunnat vara enklare, men det finns å andra sidan en del tutorials som kan kompensera för detta. _________________ MVH/ Fredrik Henriksson "But this car is full of my two least favorite things: rust and electrical issues." / _\_(ツ)_/_ Dork @ GRM Forum |
||
Har använt Lightworks en del. Funkar bra tycker jag. Har dock problem med att logga in på mitt gratiskonto
Gällande fräsen som jag har så är min plan att fräsa klart allt till ngn gång i sommar och därefter skall den krängas.... Så vet ni ngn som är intresserad av en fräs som denna så hör gärna av er... _________________ Thomas Hällqvist |
||
1'a pluggen för bakpartiet färdigfräst och belagd med epoxi... nu väntar några lager spackel och sen lite "rolig" slipning.... gick förvånansvärt bra att fräsa fram bakpartiet, trots dess skrymmande storlek och olika fräsriktningar/vinklar... Den andra delen kommer att gå än lättare då allt är förbrett och testat.... sen väntar fräsning av mindre delar såsom bakkjol, dörrar, kylkanal, interör samt lite annat smått o gott...
_________________ Thomas Hällqvist |
||
Hej. Trevligt projekt! Vad tätar du vakumpåsen med i skarvarna? Tänker på det svarta i bilden, för det är väl en skarv i plasten där?
_________________ Ossie kaistinen Livet börjar efter 402 meter. |
||
Troligtvis butyltejp, även känt som "hundkött" i branchen. (Iaf vad jag fått lära mig ) _________________ Johan Sahlström Sponsorer av JSR MkI: http://www.hapab.com http://www.composite-design.se http://www.cascade.se |
||
Imponerande Projekt!
Troligtvis en dum fråga från en grön amatör, men varför gör man inte en negativ form på en gång? Är det för att det är svårt att handjobba/slipa upp en fin yta på konkava ytor? _________________ Lasse Eklund - Corvette Stingray BigBlock 468 Coupe '72. CAOS - BMW Z4M Coupe '07. BMWCS |
||
Jag lägger in lite tillfälliga bilder från mitt besök igår på Ferraris museum i Maranello.. Vilka läckra bilar de skapat...
_________________ Thomas Hällqvist |
||
Om det där är träbucken till 250 GTO så undrar man vad bara den är värd. Ja, med tanke på vad bilarna kostar.
_________________ Håkan Haver / Ingarö Ex proj / Alfa bertone Iluzione Ex proj / Mazzarini R/T Nuvarande P3000E / P1800 driv modernisering |
||
Vi har samma smak på bilar inser jag - fast jag tycker 250 GT är snyggare ( stålställningen)
Kan man haft den som provmall?? lr är det bara ett konstverk att ha i hallen? _________________ mvh Stockholms snabbaste speedhopägare ________________________________ Robert Hoffman |
||
När jag var i Modena för 13 år sedan träffade jag bl.a. ett par äldre herrar som hade jobbat åt Scaglietti sen 50-talet. De tillverkade 250 GTO karosser i aluminium och en kostade då ca 15-20000 Euro kontant. I runda tal kostade en ny 250 GTO 100000 Euro. Om det var en av originalbilarna, minst 100 gånger dyrare. Det finns fler Ferrari som är ombyggda till 250 GTO än originalbilar, de flesta på kortade 2+2 chassin. Karossbyggarna berättade om Sergio Scaglietti, som de kallade Papa. Han gick alltid till fabriken tidigt på morgonen och sopade och städade innan personalen kom. Sen åt han nästan aldrig något innan han gick hem, istället blev det 2 liter Lambrusco och 2 paket cigaretter utan filter varje dag. Han blev ändå 91 år. Med vänlig hälsning Thomas _________________ Thomas Alsterfalk BMWCS # 04660 |
||
Första behandlingen efter epoxin blev att belägga pluggen med några lager spackel för att få bort de värsta skönhetsfelen.. Kör med annat spackel än tidigare denna gång.. Inte 2-komp polyesterspackel utan vanligt lättslipat grovt sandspackel.. Blir betydligt smidigare o snabbare o sannolikt lika bra... Efter detta blir det några omgångar med slipgrund (Diccoplast)..
Samtidigt väntar högersidan av bakpartiet på att få bli tillfräst :-).... Måste även komma igång med designen av hela interiören.. Inte den lättaste uppgiften direkt.. _________________ Thomas Hällqvist |
||
_________________ Markus Schneberger Kommentera gärna Austin mini 2,8 AWD https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448 Leon Cupra 2016 |
||
_________________ Markus Schneberger Kommentera gärna Austin mini 2,8 AWD https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448 Leon Cupra 2016 |
||
Nu är andra delen av bakpartiet färdigfräst och belagd med epoxi... Bara en stor del kvar nämligen bakkjolen. Dock är den betydligt mindre än bakpartiet.. Kanske blir att bygga den i en modul och fräsa en sida i taget.. Ska fundera lite..
Bilden nedan visar högersidan av bakpartiet... Hade vissa bekymmer med nollningen efter vridning av spindeln vilket gav lite märken... Är oundvilkigt att få justera nollan en aning för efterföljande program.. Har nu börjat efterföljande program med viss tolerans på nollan och därefter får jag successivt flytta nollan så att det blir precis touch mot föregående program.. Det jobbiga är att det är justering i 3 riktningar... Lite pill men funkar... Att inte nollan funkar klockrent beror på att referenspinnen sitter i en lite svajig träskiva i pluggen, min förmåga att nolla visuellt samt själva pluggens position i maskinen efter förflyttning mellan program (vid behov).... För mer noga nollning använder jag normalt en speciell grunka men den kräver fortfarande en bra referens... När jag inte gör det praktiska arbetet med bygget så jobbar jag med designen av interiören... Innan den kan färdigställas helt så är jag tvungen att köpa in de mest väsentliga delarna som skall byggas in. Bla de i bilden nedan. Är precis samma typ av delar som jag har i bruksbilen, samt som även sitter i AMG GT... Dock kommer min skärm (inte inköpt) bli inbyggd i panelen och inte sticka upp.. samt så kommer den vara vriden mot förarplatsen...... Kommer ha en 5" display mellan mätarna samt en 10" i mittpanelen. Båda kommer styras av varsin Raspberry Pi. Blir nog lite plock med att få Mercadelarna att snacka med Raspin.. Men tror det kommer att gå bra... Kanske kommer köra med ett kopplat Arduinokort för sensorer etc.. Behöver ha några actuatorer som skall styras från Raspin (Arduino), bla för bakspoiler, dörrar, luftspjäll (kall/varmluft kupé), avgas by-pass etc.... Klart kul sidoprojekt som har ganska lång tidsram och som inte är väsentlig för besiktningen, dvs ingen press... _________________ Thomas Hällqvist |
||
Våra race- och banåkarbilar Arezu GT silver series - AMG GT Vision inspired replica | << 1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 52, 53, 54 >> 26 besök senaste veckan (334833 totalt) |