Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Arezu GT silver series - AMG GT Vision inspired replica
<<   1, 2, 3 ... 25, 26, 27 ... 52, 53, 54   >>
26 besök senaste veckan (334833 totalt)
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41507

Forumägare
Forumägare

Ser VERKLIGEN fram emot att följa bygget av elektroniken! Kombon av enkelt pillbara grejer som Arduino och Rpi med befintliga bilgrejer i moderna bilar är jättespännande! Hoppas du orkar berätta för oss hur det går allteftersom

_________________
Magnus Thomé
Citera
ThomHall
Nykvarn
Här sen Jun 2013
Inlägg: 655


Trådstartare
Kommer lägga in hur det går med detta. Kan dock ta ett tag mellan gångerna

Nu påbörjas sliparbetet på riktigt... Fräsning av bakkjol hoppas jag vara klar till nästa helg... Därefter dörrar...




_________________
Thomas Hällqvist
Citera
Michael Th
kallinge
Här sen Jul 2005
Inlägg: 2170



Brutalt häftigt detta thumbs up
Inte helt lätt att få dessa stora ytor att bli jämna..tänk på att få lagren jämntjocka i slutprodukten och formen..så det inte drar sig.. Blir säkerligen bra, alla tummar upp för att du gör detta mastodont jobbet!!

_________________
Michael Thulesius
Citera
ThomHall
Nykvarn
Här sen Jun 2013
Inlägg: 655


Trådstartare
Ja det är minst sagt utmanande... Räknar med att få justera lite på de slutliga delarna... Lägger stora tillklippta vävar med så få skarvar som möjligt och med endast ett lager per sida av distansmaterialet...

_________________
Thomas Hällqvist
Citera
ThomHall
Nykvarn
Här sen Jun 2013
Inlägg: 655


Trådstartare
De virtuella föreberedelserna för bakkjolen är klar... Bara att skära ut polystyrenskivorna och börja limma ihop dem... sedan blir det 6 separata fräsprogram per sida.... Dock relativt korta...



_________________
Thomas Hällqvist
Citera
ThomHall
Nykvarn
Här sen Jun 2013
Inlägg: 655


Trådstartare
Nu är XPS'en så när på färdiglimmad. Saknas några bitar som får limmas när de 1a torkat..


_________________
Thomas Hällqvist
Citera
ThomHall
Nykvarn
Här sen Jun 2013
Inlägg: 655


Trådstartare
Ägnat lite tid till att fräsa fram bakkjolen... Den ligger upp och ner på bilderna nedan... Gick mkt bra att fräsa.. Fick bra överlapp mellan de olika programmen med :-)








_________________
Thomas Hällqvist
Citera
Meca
Danmark
Här sen Jan 2013
Inlägg: 31



ThomHall skrev:
Har använt Lightworks en del. Funkar bra tycker jag. Har dock problem med att logga in på mitt gratiskonto

Gällande fräsen som jag har så är min plan att fräsa klart allt till ngn gång i sommar och därefter skall den krängas.... Så vet ni ngn som är intresserad av en fräs som denna så hör gärna av er...


Har du en ide om en pris?

Mvh.

Mads

_________________
Mads Moeskjær
Citera
ThomHall
Nykvarn
Här sen Jun 2013
Inlägg: 655


Trådstartare
Meca skrev:

Har du en ide om en pris?
Mvh.
Mads


Det är den svåra biten. Beror på hur många som är intresserade såklart. Siktar nog på minst 75'.

PS. Skicka meddelande om det gäller fräsen..

_________________
Thomas Hällqvist
Citera
ThomHall
Nykvarn
Här sen Jun 2013
Inlägg: 655


Trådstartare
Planen var att fräsa dörrarna nu snart men caddandet drar ut lite på tiden.. Blir nog istället till att fräsa den stora diffusorplattan (har två små, en på vardera sida oxå), samt avgasmynningen... Båda dessa skall tillverkas i kolfiber så småningom...



_________________
Thomas Hällqvist
Citera
ThomHall
Nykvarn
Här sen Jun 2013
Inlägg: 655


Trådstartare
Fräsprogram för diffusorn klar. Blir uppdelad i två separata delar, en för vardera sida. Detta då hela objektet är 2m brett vilket kräver omriggning (förskjutning). Positiva med denna typ av prylar är att det räcker med fräsning med spindeln i ett och samma läge....


_________________
Thomas Hällqvist
Citera
ThomHall
Nykvarn
Här sen Jun 2013
Inlägg: 655


Trådstartare
Höll på att glömma designa in fästpunkter för "diffusorn"... Blir ett fästpunkt per sida mot bakkjolen och en mot ramen.. Underlättar så otroligt mycket att ha allt i 3D... Fick modda mittdelen något i framkant och skapa en kanal för att kunna leda upp avgasrören mellan diffusorn och bakjolen...


_________________
Thomas Hällqvist
Citera
ThomHall
Nykvarn
Här sen Jun 2013
Inlägg: 655


Trådstartare
Jaha då var den andra delen av bakkjolen klar... Löper på ganska fort nu med fräsandet.. Kom ihåg 1a delen jag fräste vilket var motorhuven.. Tog en evighet i jämförelse..




_________________
Thomas Hällqvist
Citera
ThomHall
Nykvarn
Här sen Jun 2013
Inlägg: 655


Trådstartare
Shit vad tiden flyger iväg... Har dock blivit en hel del jobb sedan sist... Fokus har legat på att få till styrenheten för gaspedalen (TAC modulen), fixa coilovers, hjul, samt fräsa klart alla karosspluggar. Har dessutom i stort slipat klart en stor del av pluggarna inför formtillverkningen.... Även letat efter lämpligt formmaterial då det jag köpte förut inte gick att få tag i igen... Blev till slut ett noll-krymp system från Easy composites i UK.... Lite bilder följer nedan....

_________________
Thomas Hällqvist
Citera
ThomHall
Nykvarn
Här sen Jun 2013
Inlägg: 655


Trådstartare
Tillverkning av de två mindre diffosorpanelerna... Blev inte kanon med avseende på skarvarna i XPS skivorna. Men det går ju som tur att lösa ganska enkelt med grovspacklet...





_________________
Thomas Hällqvist
Citera
ThomHall
Nykvarn
Här sen Jun 2013
Inlägg: 655


Trådstartare
Tillverkning av den bakre huvuddiffusorn. Blev lite skadad då jag med min halvdåliga värmekniv skulle ta bort lite material...







_________________
Thomas Hällqvist
Citera
ThomHall
Nykvarn
Här sen Jun 2013
Inlägg: 655


Trådstartare
Tillverkning av dörr... Samma sak här.. Lite problem med skarvarna mellan vissa XPS skivor som ger xtra jobb...







_________________
Thomas Hällqvist
Citera
ThomHall
Nykvarn
Här sen Jun 2013
Inlägg: 655


Trådstartare
Här syns förutom en dörr sidokjolarna som snart är klara för formtillverkning..


_________________
Thomas Hällqvist
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12857



Du är en väldigt väldigt sjuk människa. Väldigt sjuk människa.





Akta dig för mediciner som gör dig normal!
Citera
ThomHall
Nykvarn
Här sen Jun 2013
Inlägg: 655


Trådstartare

_________________
Thomas Hällqvist
Citera
Marcus Gustafsson
Västerhaninge
Här sen Apr 2003
Inlägg: 11239



Jag letade efter smileyn som tappar hakan, men hittade den inte... Så föreställ dig det istället.

_________________
Mvh
/Marcus

I garaget: Påffe 944 & Martini Seven
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Arezu GT silver series - AMG GT Vision inspired replica
<<   1, 2, 3 ... 25, 26, 27 ... 52, 53, 54   >>
26 besök senaste veckan (334833 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande