Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Arezu GT silver series - AMG GT Vision inspired replica | << 1, 2, 3 ... 31, 32, 33 ... 52, 53, 54 >> 102 besök senaste veckan (334937 totalt) |
Kan inte låta bli att tänka på möjlig evakueringsväg ut ur kupén om dörrarna inte går att öppna.. Finns egentligen bara öppningen för sidorutorna att använda för detta. Dock är det endast 280 mm utrymme som max... Alternativt är ju framrutan som man kan sparka ut?? SLS AMG har laddningar för att lossa gångjärnen. Men det känns lite overkill, eller snarare ouppnåeligt, för mig.... _________________ Thomas Hällqvist |
||||
Här syns motorkåpan och den vänstra undre/bakre kolfiberdetaljen.. (sitter mellan diffusorn och bakkjolen).. Båda delarna är fulla med PVA, därav looken.. Man kan dock urskilja gelcoatsläppet på motorkåpan till vänster i bilden.. Mittdelen av motorkåpan skall sedan få en lös separat del av kolfiber, i vilken även mercastjärnan skall sitta (om jag nu vågar ha dem.. kanske måste hitta på en egen symbol/emblem)...
_________________ Thomas Hällqvist |
||||
Ang. rutor.. De går värma Plexi/lexan för att få en bestämd form på dom, i så fall kan du nog få till fungerande sidorutor. Hade rekomenderat margaard som är en reptåligare variant av lexan, samt att ta fram ett par extra rutor så det finns reserver för när dom tillslut blivit repade.
Har man en form går de också låta ta fram glasdelar, finns ett företag i finland som sysslar mycket med sånt, har ingen aning om vad de kostar dock :/ _________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||||
Funderar även över hur jag skall kunna få till en bra, robust, snygg öppningsfunktion..
Kommer eventuellt använda firman i Finland för framrutan. Den 1a kostar en del, men för extrarutorna är det bra pris 🙂.. Men initialt blir det nog den hyfsat reptåliga plastrutan som nämns ovan.. . _________________ Thomas Hällqvist |
||||
Se till att alltid ha en tät påse, även om det kanske innebär att byta ut påse alt att dubbel-bagga så är det värt det i slutändan! Du slipper porer och torrfläckar och bespar dig massa finishjobb. Sen rekommenderar jag Marbocote 227 som släppmedel, lämnar inga märken efter sig i ytan och ger ett riktigt bra släpp. Nackdelen är ju att det ska på ca 4-5 lager första gången man kör ett skott, men man kan dra ner väntetiden till ca 5-10 min mellan lagrena.
Nonsens, när vi gör inredningsprylar på jobbet så är man ofta nere i fibern och slipar för att bli av med vissa defekter, och det blir utmärkt yta att lägga klarlack på. Dock måste man vara försiktig så att man inte slipar för mycket, för går man på för hårt så slipar man "sönder" fiskbensmönstret och det kan man inte rädda. En rå detalj har ett epoxylager på ca 0.1 mm, då vi tillverkar i frästa dubbelverktyg (RTM), så det krävs verkligen inga tjocka epoxylager för att få en bra yta. Själv siktar jag på att bara polera upp kolfibern, blir hur fint som helst och man slipper problem med att epoxin gulnar pga UV om man har en tät väv. Ni får ursäkta den dåliga bilden, är sjukt svårt att fånga lystern i kolet. _________________ Johan Sahlström Sponsorer av JSR MkI: http://www.hapab.com http://www.composite-design.se http://www.cascade.se |
||||
Nej, ganska säker på ingen invändig men 2 utvändiga backspeglar. Raul Julia förklarar... https://www.youtube.com/watch?v=wTVD Med vänlig hälsning Thomas _________________ Thomas Alsterfalk BMWCS # 04660 |
||||
Mina 2 senaste byggen har besiktat smed enbart ytterbackspeglar. _________________ http://www.ajden.se http://3d-scanning.se/ https://www.instagram.com/perajden/ Per Ajdén |
||||
Missade denna.. Tack för ett mkt tydligt klipp _________________ Thomas Hällqvist |
||||
sätt dit en innerbackspegel då, stod det att man måste kunna se ut igenom den? Har sett modernare bilar som har skärm i backspegeln, när man lägger i backen så har man backkamran där. _________________ /Fredrik Strengbohm 0703252017 Bmw M3 -02 Bmw E30 Turbo -90 |
||||
Måste parallellt med kaross- och ramarbetet få klart designen på interiören... Vill få till denna så att jag kan fräsa delarna under början av nästa år... Jobbar just nu med mittkonsollen.. De svarta ytorna kommer att bli i svart skinn med gulaktiga sömmar och den silvriga ytan blir sannolikt i kolfiber.. I den kommer växelspaken upp samt så sitter reglaget (Merca) för multimedia/datorn där.. Designen är inspirerad av AMG GT.. Nästa steg blir främre delen av mittkonsollen där "knappsatsen" (oxå Mercapryl) skall byggas in.. Vill även få till ngt förvaringsutrymme... samt mugghållare ... Ovanför detta kommer sen skärmen.
_________________ Thomas Hällqvist |
||||
Kanske ett tecken på att jag är för gammal för sånt här, men det ser ut som man behöver vara akrobat för att ta sig i och ur bilen. Annars ett fint bygge som jag följer med intresse. _________________ Sune Karlsson |
||||
Blir säkert lite bökigt att ta sig i och ur. Inte bara att den blir låg utan att tröskellådan (sidokjolen) är rätt bred oxå.. Men måsvingedörrarna underlättar i och för sig en del förmodar jag..
_________________ Thomas Hällqvist |
||||
Kommit en bit längre i kväll... går sakta men säkert framåt.. Letar mig nu utåt sidorna och uppåt... Blir nu en grövre design så skall jag finlira med ytorna senare.. Är inte tokviktigt med ytkvalitén här då de skall kläs i skinn samt ngt mjuklager gissningsvis... Har ni några förslag på design så ut med det nu medans jag håller på... Är själv ingen höjdare på detta.. Kikar en del på existerande deisgnlösningar och moddar lite så att det passar...
Har utöver panelerna kanske det jobbigaste kvar enligt mig av caddandet, vilket är allt kring dörrarna. Bakre anslutningsytor är klara men inte det kring A-stoplen etc... Och detta måste matchas med I-panelen.. suck.. _________________ Thomas Hällqvist |
||||
Våra race- och banåkarbilar Arezu GT silver series - AMG GT Vision inspired replica | << 1, 2, 3 ... 31, 32, 33 ... 52, 53, 54 >> 102 besök senaste veckan (334937 totalt) |