Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Arezu GT silver series - AMG GT Vision inspired replica | << 1, 2, 3 ... 40, 41, 42 ... 52, 53, 54 >> 25 besök senaste veckan (334848 totalt) |
Ska man kolla SÅ noggrannt _________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. |
||
Måste slänga in en till simulering, denna gång 0 till 1000 m, då den inkluderar framtida motoruppgradering (LS1.2). Har kollat tiderna för referensbilarna och de verkar ligga inom någon tiondel mot data man kan hitta på nätet. Sluthastighet har jag inte kollat dock. Det som också påverkar, tillsammans med en del annat, är körstrategin i sig (växlingskriterium...)...
_________________ Thomas Hällqvist |
||
Efter dagens lunchtur med kollegans Model 3 performance dual motors, vilket var min 1'a tur i en bil som denna, så blev det än mer uppenbart att oavsett vad jag än gör motormässigt etc med bygget så kommer jag sannolikt stå mig slätt i jämförelse gällande accelerationsprestanda... vilket jäklans drag ... men men.. jag kommer ju ha motorvibrationerna, avgaslukten och V8-ljudet .. Inget som man vill gå miste om direkt...
_________________ Thomas Hällqvist |
||
De sista inläggen får mig mer och mer att tro/tycka att Du är en cyberkille.
IRL är alltid lite annorlunda än livet bakom skärmen. Mitt tips blir dock: Bygg klar bilen med den motor Du har. När allt är klart kan Du alltid bygga en ny snurra lr vända Dig till någon som har kunskapen - OM....Du känner det behövs. Det kan även vara så att Du inte behöver 1.000 plus HK Det är inte många som upplevt den känslan och då de kommer i närheten inser de att det inte var riktigt vad de egentligen bör ha för att kunna använda bilen. 5-700 hk ger Dig många smiles/miles oxo.... Bygg bilen fint och så påkostat Du någonsin kan- En motor är enkel att byta med tiden _________________ mvh Stockholms snabbaste speedhopägare ________________________________ Robert Hoffman |
||
Fräsning av I-panelen slutförd idag Gick inte helt utan mindre strul... Missade delvis att ta höjd för frigången vid finfräsningen.. Medförde att jag fick kompromissa och använda mitt långa 250 mm verktyg, vilket medförde betydligt lägre spindelvarvtal och matning... Men det gick till slut i alla fall .. Blir som oftast lite spackelingsjobb... Men det är en liten insats i det stora hela...
Orkar man kolla på videoklippen är ett tips att vrida upp hastigheten så att man inte somnar av uttråkning .. Men nu förstår ni hur det känns att sitta och vakta en maskin och fräsprogram som inte alltid gör som man själv tänkt.. _________________ Thomas Hällqvist |
||
Lite nyfiken på denna bilden du delade för några sidor sedan.
Är det normalt att använda flera "öppna kammare" innuti ljuddämpare på detta vis (om jag förstår tätt" vad är fördelen med det isåfall. Tänker mot att ha perforerade rör som leder gaserna hela vägen?? _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||
Burken är bara snabbt uppritad för att få ngt att passa in i sammanställningsmodellen.. Innanmätet drog jag bara till med ngt som kändes någorlunda ok Om jag nu bygger en egen, vilket det inte lutar åt i nuläget så kommer jag först bolla med någon akustiker på jobbet...
_________________ Thomas Hällqvist |
||
Det är en egendesignad fräs: https://elektronikforumet.com/forum/
Nollar mot en referenspunkt på det objekt som skall fräsas (syns i bilden ovan). Motsvarande referenspunkt finns i CAD modellen. _________________ Thomas Hällqvist |
||
Våra race- och banåkarbilar Arezu GT silver series - AMG GT Vision inspired replica | << 1, 2, 3 ... 40, 41, 42 ... 52, 53, 54 >> 25 besök senaste veckan (334848 totalt) |