Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Arezu GT silver series - AMG GT Vision inspired replica
<<   1, 2, 3 ... 42, 43, 44 ... 52, 53, 54   >>
26 besök senaste veckan (334833 totalt)
NBC2

Här sen Dec 2007
Inlägg: 273



Läser ofta, kommenterar sällan.
Men, oj, oj ,oj.
Tack för att du delar med dig!
thumbs up thumbs up thumbs up

_________________
SO Johansson
Citera
ThomHall
Nykvarn
Här sen Jun 2013
Inlägg: 655


Trådstartare
Tre delar till med påbörjad formtillverkning....





Parallellt pågår lite CAD-jobb med de sista detaljerna, bla avgasutblåset. Fräste en liknande förut, men denna är lite omgjord:


_________________
Thomas Hällqvist
Citera
ThomHall
Nykvarn
Här sen Jun 2013
Inlägg: 655


Trådstartare
Bakpartiets hus för lyktor etc under framtagning.... Ganska stor och bökig del att fixa...





_________________
Thomas Hällqvist
Citera
ThomHall
Nykvarn
Här sen Jun 2013
Inlägg: 655


Trådstartare
En samling gott o blandat ..... rattnav, avgasutblås, konsol för knappar, reglage etc, instrumenthus etc....




_________________
Thomas Hällqvist
Citera
ThomHall
Nykvarn
Här sen Jun 2013
Inlägg: 655


Trådstartare
Detalj som sitter under huv och dörr som de tätar emot.... möter upp mot A-stolpen i överkant... Tillverkar båda sidorna på en och samma gång, därav är de spegelbilder av varandra... blir lite mer effektivt...



_________________
Thomas Hällqvist
Citera
ThomHall
Nykvarn
Här sen Jun 2013
Inlägg: 655


Trådstartare
Främre lykthus.. även här tillverkas båda i samma fräsningsmoment...



_________________
Thomas Hällqvist
Citera
ThomHall
Nykvarn
Här sen Jun 2013
Inlägg: 655


Trådstartare
Innertaket.........



_________________
Thomas Hällqvist
Citera
ThomHall
Nykvarn
Här sen Jun 2013
Inlägg: 655


Trådstartare
Bakvägg som möter upp mot taket och sidoytor samt mot själva "hatthyllan" där bashögtalarna skall sitta....

_________________
Thomas Hällqvist
Citera
ThomHall
Nykvarn
Här sen Jun 2013
Inlägg: 655


Trådstartare
Sammanfogning av det som skall komma att bli trösklar.....

_________________
Thomas Hällqvist
Citera
MaxiMarcus
Spånga, Stockholm
Här sen Okt 2007
Inlägg: 14



Det blir verkligen uppenbart hur mycket mer jobb det blir att bygga "en riktig bil" jämfört med att bara klä en rörram med en kaross. Många delar blir det! Sanslöst imponerande.
Gissar att all xps hade räckt till att isolera ett helt hus!

_________________
Marcus Ramberg
Citera
2fast4u
Gisekvarn
Här sen Okt 2004
Inlägg: 5554



Med tanke på hur mycket plast du fräst så har du en ganska vältränad dammsugare nu va?

_________________
Ove Sponton

Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig.
Citera
ThomHall
Nykvarn
Här sen Jun 2013
Inlägg: 655


Trådstartare
Lite CAD som så gott som är klar för vidare CAM beredning... Den 1'a visar kanalen från kylaren upp till huven och den andra kanalen som går från frontöppningen till kylaren... Med förberedda uttag för eventuell bromskylning, eller luftintag för kupén, och/eller motorn...


_________________
Thomas Hällqvist
Citera
2QIK4U
Stockholm
Här sen Feb 2006
Inlägg: 517



Ka n jag ha tytt CAD-en fel??
Jag får för mig kylaren är tämligen upprätt stående?
Lutar Du kylaren kan Du få in mer frontal area och volym - fast den tar även mer utrymme i anspråk.
Jag har just gjort klar kylarjobbet på min Lola och tjänade en hel del på att luta den

_________________
mvh
Stockholms snabbaste speedhopägare
________________________________

Robert Hoffman
Citera
2QIK4U
Stockholm
Här sen Feb 2006
Inlägg: 517



Fast Du har väl motorn fram kom jag på- Då är Du lite mer styrd.
Du kan ifs ha 2 mindre...lr ett rejält värmepaket så Du ökar kapaciten /volymen

_________________
mvh
Stockholms snabbaste speedhopägare
________________________________

Robert Hoffman
Citera
ThomHall
Nykvarn
Här sen Jun 2013
Inlägg: 655


Trådstartare
Jag har kylaren lutad enligt bilden och kylluftflödet blir typ som pilarna visar.. Uppstyrt av den framfrästa kylkanalen... Stående hade aldrig fått plats med denna singelkylare då fronten är så pass låg....


_________________
Thomas Hällqvist
Citera
ThomHall
Nykvarn
Här sen Jun 2013
Inlägg: 655


Trådstartare
Fräsning av övergången/panelen från bakvägg till de två baselementen...



_________________
Thomas Hällqvist
Citera
ThomHall
Nykvarn
Här sen Jun 2013
Inlägg: 655


Trådstartare
Och här den högra "tröskelkapslingen"....



_________________
Thomas Hällqvist
Citera
ThomHall
Nykvarn
Här sen Jun 2013
Inlägg: 655


Trådstartare
Börjar nu på allvar närmare sig slutet på fräsarbetet för detta bygge
Efter de två kylkanalerna så har jag inget på tur i dagsläget..... trots att jag funderat och funderat på om det är ngt som jag missat.... har visserligen bakvingen kvar, men den är så pass enkel att den knappt räknas....

så fokus snart kommer att ligga på plastning av delarna samt montera allt på ram.... och i samma veva få till störtbågen och infästning av dörrarna....

gissar att första halvan av 2020 går åt till det.... så till sommaren kanske jag har ett rullande startbart chassie med allt karrosseri på

_________________
Thomas Hällqvist
Citera
Gustav_H78
Lerum
Här sen Feb 2009
Inlägg: 1669



Otroligt imponerad! Snyggt jobbat! Är sugen på att se karossen ihopplockad ute i dagsljus. thumbs up

_________________
Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil
Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld*
BMW E30 328 långlopps bil *Såld*
VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress
Citera
meantek
Flen
Här sen Mar 2013
Inlägg: 2797



Det här är ganska coolt, måste jag påstå. Blir trött av att bara läsa om jobbet som är involverat, men inte mindre imponerad för det.

_________________

Ibland kör jag bana. Fast rätt sällan ändå.
Citera
stilldouble
Malmö
Här sen Okt 2012
Inlägg: 884




_________________
Magnus Falk
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Arezu GT silver series - AMG GT Vision inspired replica
<<   1, 2, 3 ... 42, 43, 44 ... 52, 53, 54   >>
26 besök senaste veckan (334833 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande