Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Arezu GT silver series - AMG GT Vision inspired replica | << 1, 2, 3 ... 42, 43, 44 ... 52, 53, 54 >> 26 besök senaste veckan (334833 totalt) |
Detalj som sitter under huv och dörr som de tätar emot.... möter upp mot A-stolpen i överkant... Tillverkar båda sidorna på en och samma gång, därav är de spegelbilder av varandra... blir lite mer effektivt...
_________________ Thomas Hällqvist |
Det blir verkligen uppenbart hur mycket mer jobb det blir att bygga "en riktig bil" jämfört med att bara klä en rörram med en kaross. Många delar blir det! Sanslöst imponerande.
Gissar att all xps hade räckt till att isolera ett helt hus! _________________ Marcus Ramberg |
Lite CAD som så gott som är klar för vidare CAM beredning... Den 1'a visar kanalen från kylaren upp till huven och den andra kanalen som går från frontöppningen till kylaren... Med förberedda uttag för eventuell bromskylning, eller luftintag för kupén, och/eller motorn...
_________________ Thomas Hällqvist |
Ka n jag ha tytt CAD-en fel??
Jag får för mig kylaren är tämligen upprätt stående? Lutar Du kylaren kan Du få in mer frontal area och volym - fast den tar även mer utrymme i anspråk. Jag har just gjort klar kylarjobbet på min Lola och tjänade en hel del på att luta den _________________ mvh Stockholms snabbaste speedhopägare ________________________________ Robert Hoffman |
Fast Du har väl motorn fram kom jag på- Då är Du lite mer styrd.
Du kan ifs ha 2 mindre...lr ett rejält värmepaket så Du ökar kapaciten /volymen _________________ mvh Stockholms snabbaste speedhopägare ________________________________ Robert Hoffman |
Jag har kylaren lutad enligt bilden och kylluftflödet blir typ som pilarna visar.. Uppstyrt av den framfrästa kylkanalen... Stående hade aldrig fått plats med denna singelkylare då fronten är så pass låg....
_________________ Thomas Hällqvist |
Börjar nu på allvar närmare sig slutet på fräsarbetet för detta bygge
Efter de två kylkanalerna så har jag inget på tur i dagsläget..... trots att jag funderat och funderat på om det är ngt som jag missat.... har visserligen bakvingen kvar, men den är så pass enkel att den knappt räknas.... så fokus snart kommer att ligga på plastning av delarna samt montera allt på ram.... och i samma veva få till störtbågen och infästning av dörrarna.... gissar att första halvan av 2020 går åt till det.... så till sommaren kanske jag har ett rullande startbart chassie med allt karrosseri på _________________ Thomas Hällqvist |
Otroligt imponerad! Snyggt jobbat! Är sugen på att se karossen ihopplockad ute i dagsljus.
_________________ Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld* BMW E30 328 långlopps bil *Såld* VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress |
_________________ Magnus Falk |
Våra race- och banåkarbilar Arezu GT silver series - AMG GT Vision inspired replica | << 1, 2, 3 ... 42, 43, 44 ... 52, 53, 54 >> 26 besök senaste veckan (334833 totalt) |