Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Långt träningspass på SPA
1, 2   >>
3 besök senaste veckan (3865 totalt)
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241


Trådstartare
IP 213.64.183.58

Preliminärt kommer jag att host:a ett ganska långt träningspass på Spa på torsdag, från typ 18:30 till 21.

Hur vill ni att det ska läggas upp, mest träning eller ett långt race eller flera korta race? Jag personligen tycker det är roligt och utvecklande med tät racing, så jag ser gärna att man kör fullt några varv och sen kanske återsamlas på startrakan och drar iväg igen.

_________________
Pär Hylander
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41535

Forumägare
Forumägare

Håller med! Speciellt på Spa som är ganska lång så blir det fort tråkigt utspritt.

Bästa IMo är bara träning. Och att man regelbundet återsamlas utanför depåutfarten.... Skoj skoj skoj skoj!!!

_________________
Magnus Thomé
Citera
Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1347



Magnus Thomé skrev:
Håller med! Speciellt på Spa som är ganska lång så blir det fort tråkigt utspritt.

Bästa IMo är bara träning. Och att man regelbundet återsamlas utanför depåutfarten.... Skoj skoj skoj skoj!!!


Tycker jag med! thumbs up

Men Kalle fick erfara hur äckligt het på gröten jag var efter våra träningsrundor på söndagskvällen.....

Men kan vi köra tät racing med lite mer disciplin än vad vi gjorde då så tycker jag det är det bästa.

Daniel

_________________
Daniel Nihlén
Porsche 964 C2 såld...
PCS 8040
"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
Viktor Pousette
Kalmar
Här sen Jan 2003
Inlägg: 416



Jag tycker också att det låter skit bra, det är ju täta närkamper man vill ha thumbs up

_________________
mvh Viktor Pousette
Citera
Micael Johannssen
Malmby
Här sen Dec 2002
Inlägg: 829



Tät rejsing är ju absolut det roligaste. När man nästan glämmer att man sitter bakom datorn - dä är det skoj.

Daniel, äckligt het hahahahahahaha det skall man ju vara. Utan start krasch så är det ju inte riktig rejsing, bara jag slipper att dras med
Jag brukar vara behärskad bakom spakarna, men igår blev jag vild och skrek av ilska när jag krockade lite. Min sambo ansåg inte det friskt och stängde in mig med en suck

Jag är gärna med och kör lite på Torsdag. Rejs eller bara träning/samåkning spelar inte mig så stor roll. Blir vi väldigt många kan jag starta upp en server till så att alla få vara med på något hörn.

_________________
Micael Johannssen
Lotus Exige Cup240
Lotus Elise 111s -99
Westfield SE
Citera
Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1347



Micael Johannssen skrev:
Tät rejsing är ju absolut det roligaste. När man nästan glämmer att man sitter bakom datorn - dä är det skoj.

Daniel, äckligt het hahahahahahaha det skall man ju vara. Utan start krasch så är det ju inte riktig rejsing, bara jag slipper att dras med
Jag brukar vara behärskad bakom spakarna, men igår blev jag vild och skrek av ilska när jag krockade lite. Min sambo ansåg inte det friskt och stängde in mig med en suck

Jag är gärna med och kör lite på Torsdag. Rejs eller bara träning/samåkning spelar inte mig så stor roll. Blir vi väldigt många kan jag starta upp en server till så att alla få vara med på något hörn.


Eller som Henke Larsson säger (på bred helsingborgsdialekt) "Jarna tofft, maen ente auoschyuyuyst. Satsa pao faaar plaaj duu osso!"

Min sambo undrade oförstående varför jag satt och skrattade framför datorn när vi körde i söndags. Hon trodde väl att det hoppade upp banners med dilbert strips när det blev långtråkigt på kemmelrakan.

mvh
Daniel

_________________
Daniel Nihlén
Porsche 964 C2 såld...
PCS 8040
"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1974



Pär Hylander skrev:
Preliminärt kommer jag att host:a ett ganska långt träningspass på Spa på torsdag, från typ 18:30 till 21.

Hur vill ni att det ska läggas upp, mest träning eller ett långt race eller flera korta race? Jag personligen tycker det är roligt och utvecklande med tät racing, så jag ser gärna att man kör fullt några varv och sen kanske återsamlas på startrakan och drar iväg igen.


Det tycker ja glåter som en bra idé!! En idé - om man bara vill åt den täta rejsingen - är att köra långa träningspass o så får någon binda typ ctrl-1 till att säga "samling vid starten!".. sen trycker någon ctrl-1 varje gång man känner att rejset är aningens för utspritt...

_________________

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
Thomaso
Solna
Här sen Jan 2003
Inlägg: 659



Låter skojigt och kan tänka mig att vara med och visst är det roligt med closeracing gäller bara att alla tar det lungt och inte kör med kamikaze instälning men lite knuffandes får det vara bara inga reglerätta ramningar.

_________________
Thomas Tegbäck
Citera
Kalle Larsson
Skåne
Här sen Dec 2002
Inlägg: 263



hehe jag hade otroligt tight racing med Matti i söndagens race... En riktig höjdare faktiskt.
(Synd att skärmsläckaren gick igång när jag väl paserat bara )

Har lagt upp två fina avi-klipp från gårdagens race på magnus server...
http://w1.410.telia.com/~u41013220/torpeden.avi
http://w1.410.telia.com/~u41013220/torpeden2.avi

_________________
Kalle Larsson
Citera
Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1347



Kalle Larsson skrev:
hehe jag hade otroligt tight racing med Matti i söndagens race... En riktig höjdare faktiskt.
(Synd att skärmsläckaren gick igång när jag väl paserat bara )

Har lagt upp två fina avi-klipp från gårdagens race på magnus server...
http://w1.410.telia.com/~u41013220/torpeden.avi
http://w1.410.telia.com/~u41013220/torpeden2.avi


Med tanke på filnamnen så bävar jag för vad dessa filmer kan tänkas innehålla.... :woot:

Ska ladda ner och kika när jag kommer hem.

mvh
Daniel

_________________
Daniel Nihlén
Porsche 964 C2 såld...
PCS 8040
"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
Kalle Larsson
Skåne
Här sen Dec 2002
Inlägg: 263



njaaaa.... det är bara den första som tar upp det ämnet
Det andra är en annan fin kullerbyta som skedde i Eau Rouge...
(Ursäkta mig Magnus men den var alldeles för fin för att inte tas med :P)

_________________
Kalle Larsson
Citera
Micael Johannssen
Malmby
Här sen Dec 2002
Inlägg: 829



Jag låg bakom Magnus när han gjorde den där kullerbyttan , trodde faktiskt att det blev något error när jag såg hans Porsche så högt upp i luften

_________________
Micael Johannssen
Lotus Exige Cup240
Lotus Elise 111s -99
Westfield SE
Citera
Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1347



Micael Johannssen skrev:
Jag låg bakom Magnus när han gjorde den där kullerbyttan , trodde faktiskt att det blev något error när jag såg hans Porsche så högt upp i luften


Jösses vilken flygtur!

Daniel

_________________
Daniel Nihlén
Porsche 964 C2 såld...
PCS 8040
"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
CI

Här sen Dec 2002
Inlägg: 566



---> Kalle Larsson

Har du replay-filen från det andra rejset som vi körde under kvällen?
Jag tror att det var på din server vi körde det. Det var då det blev lite tumult i starten men sedan på rakan efter eau rouge så blev det en våldsam krasch med flera bilar inblandade. Det var nog jag som bar på största skulden till den kraschen.
Min dator hackar tillräckligt utan att jag spelar in rejsen så därför har jag den inte men jag skulle gärna vilja titta en sväng på den.
Vore väldigt tacksam om du kunde lägga ut den eller maila den eller något, om du har den vill säga...

MVH
Andreas
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1974



zeddie skrev:
---> Kalle Larsson

Har du replay-filen från det andra rejset som vi körde under kvällen?

Tjena Andreas - jag lyckades spara den replay:en - PM:a mig så epostar jag den till dig..

Det mest störande med det racet var att jag lyckades undkomma första kraschen o trodde jag var räddad... meeeeen precis när jag trodde jag klarat mig så får jag en bil i baken!

_________________

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241


Trådstartare
IP 213.64.183.58

_________________
Pär Hylander
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241


Trådstartare
Uppe igen

_________________
Pär Hylander
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1974



Tack för race:n Pär!! Det var grymt roligt!! Hoppas på en favorit i repris på din server!

thumbs up thumbs up att det funkade med 9 pers!! Vi får prova 10 nästa gång

_________________

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241


Trådstartare
ok, Kul att funkade så bra med 9 pers som mest, jag som server upplevde ingen lag, endast lite, men det var med vissa bilar som det var väl i deras ände så att säga. Hur upplevde ni lag?

Var det någon som försökte ansluta och det inte gick? (jag hade inte ställt in något max anta bilar, det står väl på default?)

Var det bra att köra ca 4 varv på Spa och sen återsamlas? (ca 10 minuter)

Startmetoden vid omstarterna behöver förbättras ! Vilka krascher vi hade Man kan ju kanske definera fler "autochatt" så att det blir bättre förvarning när startögenblicket är.

Det var lite lurigt för mig som server att kolla att alla var med vid omstarterna, alltså att ingen var kvar i depån och tankade eller så

Rullande start verkar lite mindre kraschbenäget!

Lustigt när vi körde det sista, alltså riktiga race, var plötsligt mina backspeglar avstängde, det var därför jag korde ut rakt framför bnogon efter en snurrning (sorry!)

En det en trevlig träningsmetod som vi ska fortsätta med och försöka utveckla?

Min dator är inget speciellt, P4 1,5 Ghz, 128 Mb ram, Geforce 2 GTS nått och Telia ADSL Win Me, vet inte varför det funkar bra som server? (som klient funkar den ibland riktigt illa, med massor av lag??)

_________________
Pär Hylander
Citera
Micael Johannssen
Malmby
Här sen Dec 2002
Inlägg: 829



Träningsmetoden gillade jag skarpt. Det var ett skoj sätt att kunna rejsa lite tillsammans, samtidigt som man bättrade på sina varvtider.

Jag upplevde ytterst lite lagg, inte ens när vi var nio personer var det strörande för mig.

omstarterna med rullande start fungerade bättre än de vi gjorde från stillastående tycker jag.

Avslutning, när vi skall köra lite gemensam träning hädanefter så kanske detta sätt att göra det på är det mest underhållande. Jag tycker att det var väldigt skoj. Det blev inte många solovarv, och det är ju precis det man vill slippa - ivarje fall jag.

/Micke

_________________
Micael Johannssen
Lotus Exige Cup240
Lotus Elise 111s -99
Westfield SE
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1974



Jag tycker det funkade perfekt me omstart-race-tjossan som vi körde med! Blir mycket smidigare på det viset än att köra kval o race o sedan starta om... O så är det ju så mycket roligare att sitta o nöta på banor med motståndare än att sitt o köra ensam inför söndagarnas race... Det är ju ett bra sätt att träna på banan också! Jag hoppas det blir något liknande nästa vecka med suzuki!?

_________________

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
Racingsimulatorer
Långt träningspass på SPA
1, 2   >>
3 besök senaste veckan (3865 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande