Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Mercedes C Sportcoupé 2002 | << 1, 2, 3, 4, 5 >> 5 besök senaste veckan (32151 totalt) |
Så nu har jag äntligen börjat på mitt projekt.
Har parat ihop motorn med en 6vxl låda från en E240. Tänkte också starta motorn på golvet innan vi monterar den. _________________ Niklas johansson The Hardest cars to chase are GERMEN CARS- L.A.P.D |
||||
_________________ Niklas johansson The Hardest cars to chase are GERMEN CARS- L.A.P.D |
||||
Såja.... MEN utan oljetråg för det behöver svetsas om för framvagnen även främre tvärbalken på framvagns bryggan fick kapas bort. Så söker någon som kan svetsa aluminium...
Uppladdad med Rejsas Android-app. _________________ Niklas johansson The Hardest cars to chase are GERMEN CARS- L.A.P.D |
||||
Är dom annorlunda i fronten än CLK?
tänkte en framvagnsbrygga från CLK500 och uppåt kanske passar. eller eventuellt från min, men de finns det sämre av på skrotarna.(c55) Då kan du passa på att snuva samma bil på kränghämmarn fram. De är skapligt mycket grövre på bilar med V8. _________________ Patrick Wetterskog |
||||
C55an har ju CLK front så det är nog framvagns bryggan också som du säger. Men när jag kollar på bilder hur C55an är byggd så verkar motorn sitta långt fram. Det vill ju inte jag.
Jag får svetsa om tråget och bygga ny krängare. _________________ Niklas johansson The Hardest cars to chase are GERMEN CARS- L.A.P.D |
||||
Kolla med Daniel på MAD Performance, har för mig att han var flink med TIG;en. Håller till i Partille så det är ju nära och bra. Mvh Markku _________________ Markku Sundberg Koskimies |
||||
Mja.. den sitter väldigt tajt mot torpedväggen. Typ ett finger emellan på sina tajtaste ställen. Men om din har torpeden längre bak finns ju möjligheter, men jag tror torpeden sitter på 'samma ställe' _________________ Patrick Wetterskog |
||||
Hmmm. kanske ska leta upp en C55a för att kolla. 👍 _________________ Niklas johansson The Hardest cars to chase are GERMEN CARS- L.A.P.D |
||||
Tack 👍👍 _________________ Niklas johansson The Hardest cars to chase are GERMEN CARS- L.A.P.D |
||||
Det blir till att köpa en 500 motor från en CLK.... blir för mycket svets och ombyggnad för att få det att fungera. Framvagns bryggan verkar vara samma oavsett motor. Men men växellådan sitter monterad i karossen.tillsammans med motorn , vi har satt motorn så långt ner vi vågade det går att höja den om det nya tråget kräver det. Får väl koppla lite el tills nästa vecka... Dålig på att ta bilder. _________________ Niklas johansson The Hardest cars to chase are GERMEN CARS- L.A.P.D |
||||
_________________ Niklas johansson The Hardest cars to chase are GERMEN CARS- L.A.P.D |
||||
Höger motorfäste och så gillar jag när det bara är att skruva dit soppaledningen utan att behöva bygga om ??
Uppladdad med Rejsas Android-app. _________________ Niklas johansson The Hardest cars to chase are GERMEN CARS- L.A.P.D |
||||
_________________ Niklas johansson The Hardest cars to chase are GERMEN CARS- L.A.P.D |
||||
Friskt kopplat hälften brunnit heter det va ?
Efter mycket bra support från Engdahls motorsport så åkte jag till garaget och började mäta/märka upp orginal härvan för att börja koppla in VEMS insprutet. Uppladdad med Rejsas Android-app. _________________ Niklas johansson The Hardest cars to chase are GERMEN CARS- L.A.P.D |
||||
Ett sent tips kanske, jag vet inte var en CLK500 motor kostar, men de hade inte varit ett alternativ med torrsump då?
De är en del bök med men drar ju med sig ett antal fördelar med.. Fick själv gå den vägen pga trågposition kontra framvagnsbalk. _________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||||
Bra tips MEN tanken med bilen är 225 breda däck runt om (reglemente i MSLS) och då får man inte de sidokraftena. sen är budgeten begränsad just nu CLK motorn hittade jag faktiskt komplett för 8000:- vilket jag tycker är ett fynd för 300hk sen är ju drömmen när allt annat fungerar att montera en trimmad 5,5 AMG motor och då blir det kanske torrsump. nu gäller det bara att passa in kardan och koppla färdigt elsystemet. _________________ Niklas johansson The Hardest cars to chase are GERMEN CARS- L.A.P.D |
||||
Krångligt är ju kul Patrik, eller?
Nä finns det andra lösningar så absolut. Jag fick bara en känsla av att motorn i detta fall kanske kostat ~15-20 tusen och i så fall blir ett torrsump system nästan samma pengar. Jag håller ju som sagt själv på med just den lösningen, i mitt fall fanns inte några andra alternativ dock. Jag är just nu upp i ca 12 000 i delar, då saknar jag bara någon enstaka koppling samt fäste för drevet på veven och en rem. + allt som rör att faktiskt sätta dit delarna på motorn. Så jag räknar kallt med att jag kommer klara mig med max 20 000. Hade skillnaden varit ca 5000 och funderingarna funnits för att i framtiden köra torrsump är ju den högre kostanden i detta läge inte särskilt stor jämfört med arbetsinsatsen längre fram. Nu var ju skillnaden istället ca 12 000 vilket i sammanhanget är en rätt stor skillnad så då förstår jag till fullo att man inte går den vägen nu _________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||||
Finns ingen anledning till torrsump i en M113 motor, de har ganska bra kontroll på oljan som det är std.
Jag har 'R' däck på min samt bilstein sprint dämpare och hårdare fjädrar som sänker 30mm Och inga som helst bekymmer med oljan. Det går ju dessutom i nästan 9 liter i den =) Min är ju vässad och bromsad 366.86hk på hjulen, men skulle behöva bromsas igen då den ger mer ändå nu. Tippar på runt 375-380hk, de är otroligt känsliga för varmluft i motorrummet. Så där är ett tips till Nikke. Försök få ned insugstempen, det skiljer en hel del i prestanda, varm mot kall. _________________ Patrick Wetterskog |
||||
Våra race- och banåkarbilar Mercedes C Sportcoupé 2002 | << 1, 2, 3, 4, 5 >> 5 besök senaste veckan (32151 totalt) |