Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Mercedes C Sportcoupé 2002 | << 1, 2, 3, 4, 5 >> 32141 besök totalt |
Hmmm, jag har en M137 V12:a ståendes utan coilpacks som jag hade tänkt använda V8:ans spolar till. Varför funkar de inte med VEMS? Alternativt vet du nåt bra (billigt ) ställe att få tag i 24 st VAG-spolar?
_________________ Pontus Welin Brabus CE36 - Projekt 300 Welin Alpine - Audi V8! Ferrari FF, E500T o en Audi A8, en S6:a å en SLK å en... 997 TT + Kleemann K4 |
||||||
Jag har den boxen utan inlödda motstånd i så då funkade inte orginal spolar MEN köper du Vems som är rätt förberett så får du 4 utgångar som klarar "dumma" spolar. Jag hittade faktiskt en annons på blocket som sålde VAG spolar så jag fick betala 1000:- för 16st. Min Chef som byggt en kompressor på Merca V12 har använt Opel omega V6 tändkasset skall vara samma som Saabs V6 motorer. lycka till _________________ Niklas johansson The Hardest cars to chase are GERMEN CARS- L.A.P.D |
||||||
_________________ Niklas johansson The Hardest cars to chase are GERMEN CARS- L.A.P.D |
||||||
Aliexpress. _________________ Tony Jonsson ¤-------------------------------¤ Gracefully understated |
||||||
igår kväll byggdes det lite avgasystem. styrboxen är på kontroll hos Engdahls motorsport.
Uppladdad med Rejsas Android-app. _________________ Niklas johansson The Hardest cars to chase are GERMEN CARS- L.A.P.D |
||||||
JAHA nu vart det lite jobbigt med mitt budget bygge
Det vart att beställa en ny Styrbox av Engdahls motorsport den jag hade gav upp när jag kopplade in 16st VAG spolar och försökte starta. Men nu är en ny på väg, men kommer antagligen bara att använda 1st tändstift per cylinder istället för 2. Men det positiva är att nu kan jag göra om för att få en snyggare härva vid boxen. _________________ Niklas johansson The Hardest cars to chase are GERMEN CARS- L.A.P.D |
||||||
Nu är avgssystemet nästan färdigt. Fattas bara 2st upphängningar mitt under bilen.
Uppladdad med Rejsas Android-app. _________________ Niklas johansson The Hardest cars to chase are GERMEN CARS- L.A.P.D |
||||||
Är det katten du har längst bak på systemet? Har inte sett det på gatbilar tidigare. _________________ Daniel Engström Nu: Porsche 944S & 106 Rallye Ex: Porsche 944, 2x 968 & 911 Targa -68 Ex: Clio Sport -01 Ex: Ginetta G34 -98 ÖSK #243 PCS #8724 |
||||||
Är det katten du har längst bak på systemet? Har inte sett det på gatbilar tidigare. _________________ Daniel Engström Nu: Porsche 944S & 106 Rallye Ex: Porsche 944, 2x 968 & 911 Targa -68 Ex: Clio Sport -01 Ex: Ginetta G34 -98 ÖSK #243 PCS #8724 |
||||||
Nu blir detta en ren racebil tillslut. Ang katten så har ju TCR bilarna katten längst bak. Även BMW S2000 bilarna hade det. Min teori är att jag kan köra mindre avgasrör och då behålla värme/flöde hela vägen bak till katten. Sen är det förbannat fränt när man ser glödande utblås
_________________ Niklas johansson The Hardest cars to chase are GERMEN CARS- L.A.P.D |
||||||
Precis! Som att titta rakt in i en gigantisk cigarettetändare.... _________________ Magnus Falk |
||||||
Äntligen fick jag gjort en adapter platta... De flesta hade ju fräst ut en snygg platta ur ett alu block men inte jag med min budget. Tager vad man haver.
Nu kan jag koppla färdigt sprutet och göra klart för start. Uppladdad med Rejsas Android-app. _________________ Niklas johansson The Hardest cars to chase are GERMEN CARS- L.A.P.D |
||||||
Inte läst denna tråd förut så därför sent svar.. Måste varna för detta, köp INTE billiga Noname tändspolar, många som haft problem med dessa, så köp inte omärkta från Ebay, Aliexpress eller liknande. Och Niklas dom du köpt kan jag inte se om det står något märke på? så om du får problem med gnistan så kan tändspolarna vara boven.. Sen har ju VAG även uppdaterat dessa i omgångar då dom första gick sönder väldigt lätt så även om det är gamla original så finns risk att dom ger upp när som helst.. Ni kan köpa nya märkes spolar (NGK,BERU mfl.) av nyaste sorten från 200kr på denna sida: https://autopartsmarket.eu/ Sen finns det olika längder på dessa VAG spolar också som ni får tänka på. Även 2 olika inkopplingar av el-kablarna så Niklas du måste veta vilka spolar du har så du kopplar dom rätt.. EDIT, sen angående el inkopplingen, hur tunna kablar är det du lödde fast från bilens el-system samt dom som sitter i kontakten? (eller är detta signal kabeln du lödde?) På mina Audi bilar så sitter det 2-2.5mm2 original på plus och minus till dessa tändspolar, så finns risk att du får dålig gnista med för klena kablar på + & - så försök få dit minst 2mm2 och egen plus matning via relä så du inte råkar ut för problem. _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||||
tack för tips vi kommer bara använda 8 spolar och kolla hur effekten blir med endast 1stift istället för 2 (orginal) så jag har 8 i reserv om någon skulle vara dålig. _________________ Niklas johansson The Hardest cars to chase are GERMEN CARS- L.A.P.D |
||||||
Steg 1 avklarat
https://youtu.be/znqYPD3ia5Q tyvärr tickar motorn men det finns mer att göra runt bilen innan motorn skall bytas ut _________________ Niklas johansson The Hardest cars to chase are GERMEN CARS- L.A.P.D |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Mercedes C Sportcoupé 2002 | << 1, 2, 3, 4, 5 >> 32141 besök totalt |