Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Bur till BMW E30?
1 besök senaste veckan (1999 totalt)
dstr
Arboga/Helenelund
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5553


Trådstartare
Jag vill åka säkrare i min 336:a

Har försökt googla mig till ngt tysk leverantör, eftersom jag fått för mig att det borde vara billigast, men jag rår inte på tyskan - trots 6 år i skolan. Finns det något billigt ställe att handla från? Billigt för mig är 2-3.000, eller får man bara en båge för dom pengarna?

Finns det någon här som råkar ha en bockmaskin som man kan låna/hyra över en helg? Jag har "oändlig" tillgång till rör...

_________________
/Daniel Azzarri

Älska varje varv!
Citera
Karlsson
Vaggeryd
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1848



jag handlade min fullbur hos gunnarsjö svets och smide. Gav väl 2300 för en komplett folkracebur tror jag. Sen kan du ju komplettera den själv med fler rör som jag gjort. Ett tips är att få tag i någon som är väldigt duktig på att svetsa eftersom att de är ganska så svårt att komma åt och få de snyggt i en bil. Om man som jag inte är så vass så blir de gärna lite ojämnt samt att man lägger lite väl mycket extra svets överallt för att få de bra hållfasthetsmässigt, dvs inte så estetsikt tilltalande.

_________________
/Andreas Karlsson
Camaro V8TC
Citera
Olof
Borås
Här sen Feb 2003
Inlägg: 46




_________________
///Olof Jonsson
Citera
dstr
Arboga/Helenelund
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5553


Trådstartare
olof skrev:
http://www.svetsosmide.se


perfekt!

_________________
/Daniel Azzarri

Älska varje varv!
Citera
Claes Haglund
Brämhult
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4467



Var på "studiebesök" hos Gunnarsjö svets o smide. Kan rekommenderas att snacka med gubben som gör allt jobbet. Riktigt rolig gubbe! Hur trevlig som helst! Riktigt schyssta priser också! En dryg tusenlapp för en vanlig båge till E30 är inte fy skam! thumbs up

_________________
Claes Haglund

Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Claes Haglund skrev:
Var på "studiebesök" hos Gunnarsjö svets o smide. Kan rekommenderas att snacka med gubben som gör allt jobbet. Riktigt rolig gubbe! Hur trevlig som helst! Riktigt schyssta priser också! En dryg tusenlapp för en vanlig båge till E30 är inte fy skam! thumbs up


Ja han är verkligen vettig att ha att göra med och priserna är thumbs up

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Jonas Jonsson
Vallentuna
Här sen Maj 2004
Inlägg: 1867



Nån här som vet ifall det behövs ett intyg från tillverkaren när man regbesiktar en bur?

_________________
Jonas Jonsson

"Kör mest men inte snabbast"

Kommentera gärna
Citera
Skruva banåkabil
Bur till BMW E30?
1 besök senaste veckan (1999 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande