Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M2 -16
<<   1, 2, 3 ... 48, 49, 50 ... 111, 112, 113   >>
66 besök senaste veckan (462699 totalt)
_pancho_
Stockholm
Här sen Jul 2008
Inlägg: 344



Vad kostar det kitet?

_________________
Hälsn. Tobias Blomberg
M2 - M3
Citera
Babbe
Lund
Här sen Jun 2004
Inlägg: 1750



Tänkte att dom skulle Magnus haft när Pean la upp dem på fejan.

thumbs up

_________________
Sebastian Steiner
Vw golf Mk5 cup
Vombsmotorsport
Citera
RYDARE
Göteborg
Här sen Feb 2019
Inlägg: 27



_pancho_ skrev:
Vad kostar det kitet?


Kostar 5800kr ink. frakt från PEAN.
PS. snygg m2!

_________________
Simon Strandh
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41498

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Tack Håller med

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41498

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Jaha, lite oväntade nyheter kring bromsoken :-D

Jag snackade om ditten o datten med några i BMW-klubben och fick lite (positiv :-) påtryckning att jag ändå borde prova att byta några ord med Förenade Bil. Jag har ju inte köpt bilen där utan på Bilia så det kändes väldigt långsökt, men jo, det borde jag ändå prova sas det. Och ojojoj! Här fanns det engagemang i att vårda varumärket BMW! Efter de haft lite interna diskussioner, med bland annat garantiansvarig inblandad så fick jag beskedet "vi kan ta hem de senast tillverkade bromsoken direkt från lagret i Tyskland, de på det Svenska BMW-lagret verkar eventuellt kunna vara lite äldre tillverkning på. Ingen garanti att det är något annorlunda med färgen men det är ju värt ett försök?". Oj! Vilken skillnad i vilja att försöka lösa det hela, jösses alltså!

Eftersom jag ska montera på det riktigt ordentliga kylkitet till bromsarna, så de går svalare, i kombo med att bromsoken åtminstone kanske är bättre så är det ju värt ett försök. Så det blev en tur till Förenade Bil som monterade på de nya bromsoken! En mycket intressant infobit är att de gamla oken är blåa precis överallt medans de nya bara är blåa på de synliga områdena vilket ju kan tyda på att något gjorts annorlunda!

_________________
Magnus Thomé
Citera
Twinsturbo
Helsingborg
Här sen Sep 2005
Inlägg: 256



Trevlig läsning!

Är inne på andra nyköpta bilen från just förenade bil. Alltid varit kanonservice och ett bemötande som levt upp till ens förväntningar. Hoppas den nya kylningen i kombination med de senaste oken gör att det blir klarblått för all framtid

_________________
Martin Nymberg
Citera
recallbj
Västerås
Här sen Aug 2009
Inlägg: 11



Magnus Thomé skrev:
Jaha, lite oväntade nyheter kring bromsoken :-D

Jag snackade om ditten o datten med några i BMW-klubben och fick lite (positiv :-) påtryckning att jag ändå borde prova att byta några ord med Förenade Bil. Jag har ju inte köpt bilen där utan på Bilia så det kändes väldigt långsökt, men jo, det borde jag ändå prova sas det. Och ojojoj! Här fanns det engagemang i att vårda varumärket BMW! Efter de haft lite interna diskussioner, med bland annat garantiansvarig inblandad så fick jag beskedet "vi kan ta hem de senast tillverkade bromsoken direkt från lagret i Tyskland, de på det Svenska BMW-lagret verkar eventuellt kunna vara lite äldre tillverkning på. Ingen garanti att det är något annorlunda med färgen men det är ju värt ett försök?". Oj! Vilken skillnad i vilja att försöka lösa det hela, jösses alltså!

Eftersom jag ska montera på det riktigt ordentliga kylkitet till bromsarna, så de går svalare, i kombo med att bromsoken åtminstone kanske är bättre så är det ju värt ett försök. Så det blev en tur till Förenade Bil som monterade på de nya bromsoken! En mycket intressant infobit är att de gamla oken är blåa precis överallt medans de nya bara är blåa på de synliga områdena vilket ju kan tyda på att något gjorts annorlunda!


Kul och se att det finns företag som är måna om sina kunder.
Hoppas att detta löser dina tidigare problem.

_________________
Björn Österlund
Citera
Role
Ronneby
Här sen Jun 2012
Inlägg: 588



Kul att hitta mera välvilliga säljare (som inte ens sålt din bil)
Hoppas de nya oken håller sig blåa tillsammans med kylningen.

_________________
Matthias Karlsson
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Skönt det inte blev mer surdeg än så här. I mycket handlar det om att få tag på rätt folk och vilja..

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Alex Eriksson
Märsta
Här sen Dec 2016
Inlägg: 198



Magnus Thomé skrev:
Jaha, lite oväntade nyheter kring bromsoken :-D



Var nånstans håller Förenade bil till någonstans i Stockholmstrakten?
Måste vara skönt för de som jobbar där med att kunna erbjuda bra lösningar för kunden.

Min pappa var inne hos en återförsäljare av ett känt märke ang. däcktryckssensorer och fick höra att det var lag på såna om bilen tillverkats med såna. Vilket inte stämmer men man blir lätt förledd om man får höra det från auktoriserat håll.

Stämmer in i kören och hoppas detta är lösningen på detta estetiska problem.

_________________
Alex N Eriksson
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41498

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
De finns inte i Stockholm så jag fick åka en sväng söderut

_________________
Magnus Thomé
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10136



Jag har inte läst på om dem ännu men jag tror detta är något att satsa på om de nya blåa oken inte funkar - Brembo art calipers.







https://jalopnik.com/brembos-art-calipers-should-be-on-every-car-18331 . . . .

_________________
Anders Hansson
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41498

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Uppdaterade den gamla kamerahållaren jag gjorde av fyrkantsprofiler så att den fick ett snäppfäste för Gopro. Kameran behövde komma upp en bit också så det blev vettig vinkel ut ur framrutan. Fipplade ihop grejer i Fusion 360 och printade. Betydligt smidigare med "bollarna" som ersatte vingmuttrar. Och en lös ratt för att dra åt Goproklämmorna. Printern går för högtryck, nyhetens behag som det heter



_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41498

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
sweanders skrev:
Jag har inte läst på om dem ännu men jag tror detta är något att satsa på om de nya blåa oken inte funkar - Brembo art calipers.







https://jalopnik.com/brembos-art-calipers-should-be-on-every-car-18331 . . . .


Det där var lite humor

_________________
Magnus Thomé
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4088



Magnus Thomé skrev:
sweanders skrev:
Jag har inte läst på om dem ännu men jag tror detta är något att satsa på om de nya blåa oken inte funkar - Brembo art calipers.







https://jalopnik.com/brembos-art-calipers-should-be-on-every-car-18331 . . . .


Det där var lite humor


Det här kan jag mycket väl tänka mig att kopiera, underbar ide, jag kommer inte att ha Poschelogga på min mustang så detta var ett riktigt roligt alternativ!

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
Mange K
stockholm/järfälla
Här sen Apr 2005
Inlägg: 3190



Jag har haft funderingar på att skaffa trämönster till mina Rs4 ok, borde funka med sån där water transfer doppning
Sjysst me bromsok i canadensisk plywood juh

_________________
M @ g n u s k @ l i n

Golf sportscombi
vw passat gtr 280
RS4 4.2 raggarbil
Citera
oneyet
Huskvarna
Här sen Nov 2004
Inlägg: 1049



Mange K skrev:
Jag har haft funderingar på att skaffa trämönster till mina Rs4 ok, borde funka med sån där water transfer doppning
Sjysst me bromsok i canadensisk plywood juh


Fast alla vet ju att balsaträ är lättare!

_________________
Fredrik Liljenberg

Fd: Opel Speedster 2.2 SC, numera Volvo V90....
Citera
3DBlaster
Stockholm
Här sen Jul 2008
Inlägg: 1066



Magnus Thomé skrev:
Uppdaterade den gamla kamerahållaren jag gjorde av fyrkantsprofiler så att den fick ett snäppfäste för Gopro. Kameran behövde komma upp en bit också så det blev vettig vinkel ut ur framrutan. Fipplade ihop grejer i Fusion 360 och printade. Betydligt smidigare med "bollarna" som ersatte vingmuttrar. Och en lös ratt för att dra åt Goproklämmorna. Printern går för högtryck, nyhetens behag som det heter




Ser väldigt bekant ut! thumbs up

_________________
Janne Ström
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41498

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Det är ju banträff på Sviestad på söndag.. så jag fick lite bråttom. Fick på hjulen med rdäcken idag (fulfälgarna, mina ebayinköpta M2 19x10) och skruvade på halva bromskylningen. Det gick geschwint förutom de där &%/()%?¤ småskruvarna som håller bromskivorna på plats, drar ju runt dom varje gång










Nu har jag bara luftscoopen som tar in luft o slangarna kvar thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Dave79
Södermanland
Här sen Maj 2003
Inlägg: 541



Fint!
Ljust och fint mek-väder 👍🏻

_________________
David Alsén
Alfa Romeo 159 Ti : )
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41498

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Dave79 skrev:
Fint!
Ljust och fint mek-väder 👍🏻


Ja det var riktigt mysigt 14-15 grader!

-----------------

Jag gillar att sköldarna/slangstosarna har den där extra luftstyrningen in mot skivcentrum, känns rätt tänkt. Kan bli bra det här!

_________________
Magnus Thomé
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M2 -16
<<   1, 2, 3 ... 48, 49, 50 ... 111, 112, 113   >>
66 besök senaste veckan (462699 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande