Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW M2 -16 | << 1, 2, 3 ... 56, 57, 58 ... 111, 112, 113 >> 69 besök senaste veckan (462708 totalt) |
Är otroligt nyfiken på hur långt de håller jämfört med vanliga CUP2. Om det är katastrofkort eller bara lite kortare. Om de håller som TrofeoR typ... _________________ Magnus Thomé |
||||||
Que?? _________________ Björn Davidsson Pontiac T/A GT1 (räser) Just nu:36 cylindrar Tack till: www.vattenskarning.net www.harryj.se www.jbverkstan.se www.huddingesteel.se |
||||||
Som cup 2 ? Du skojar med mig aprilo ? Räkna halva hållbarheten av Trofeo R. En till 2 trackdays max 3 _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||
Porsche gänget som också var på TimeAttacknu i helgen nämnde att CUP 2 R försvinner vääääldigt snabbt, typ "10-15 gånger snabbare än vanliga CUP 2.
_________________ Simon Strandh |
||||||
Verkar som nån vart lite dålig på matte Kanske 2-3 gånger 😂 _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||
Grafen visar chassirörelser loggade med https://github.com/MagnusThome/Rejsa Lite brus på signalen tyvärr. _________________ Magnus Thomé |
||||||
Synd det hamnar utanför mångas budget. Min till exempel _________________ Magnus Thomé |
||||||
_________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||
Steg ett. Nu har jag alla kylarna hemma!
Håller tummarna att "Ogge" kan montera Blir ju spännande faktiskt sen att se var temperaturerna landar när det är klart!
_________________ Magnus Thomé |
||||||
Det intressanta är väl egentligen vad dom kostar per varv. Om Cup2 R slits 2-3ggr så fort som vanliga Cup2 så är ju priset inte 27k mot 20k för x antal varv utan 60k mot 20k för samma antal körda varv. Hoosier har väl också extremt mjuka r-däck som är brutalt snabba men slits snabbt. Samma som att köra Hankook eller Kumho V70 i soft eller super soft. _________________ Jacob Blomqvist Honda SC CC Elise S2 |
||||||
Ja så är det. Har inte sagt nått annat. Per Varv ungefär 2-3 gånger dyrare ja Men ett par cup2 or är inte snabba efter 5 träffar heller _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||
Hur varm och hur fort blir en DCT-låda varm på bana ? _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
På M2 har än så länge inte varit något snack om problem alls faktiskt men på M3 E9x med V8an så hade många problem att den gick i limp home pga hög temp. Så jag tänkte lika bra att ta den samtidigt ändå så bilen får må extra gott o fint _________________ Magnus Thomé |
||||||
Jag har ju samma låda i min bil. Men ingen aning hur varmt det kommer bli. Kommer dock ha en vanlig analog mätare som förvarnar mej. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
Har mätt lite växellådstemp på min bil. Vid vanlig gatkörning har jag sätt som mest 60C. På bana efter 30min pass 110C. Dock intressant att temperaturen faller ganska snabbt ner till 90C när man står på tomgång i depån. Troligen kyls lådan av motorns kylvätska genom växellådshuset via blocket.
Dct brukar ha oljekylare men det tror jag mest är för att ta hand om värmen från de oljekylda kopplingarna. [/u] _________________ Bromsar bäst som bromsar sist... Renault 5 GTE -88 |
||||||
Förbenade däckskonto.... svettigt nu. M2an drar dessutom betydligt mer däck på bana än vad CSLen och E36 M3an gjorde. Lägre varvtider men massa vikt...
För att få mer flexibilitet vid det alltför ofta återkommande införskaffandet av däck så tittar jag på att skaffa en uppsättning 18x10 (jag kör ju mest 19x10 bakfälgar runt om f.n.) Det jag kikat på just nu är: Apex EC-7 18x10 ET33 (verkar billigare än SM-10 utan vad jag ser några nackdelar) och Protrack One 18x10 ET40 (ET40 är bättre än ET33 bak som jag ser det) https://protrackwheels.com/felgen/tr Har någon fler ideer? Är ju inte alla 18" som bromsarna får plats i och dessutom många 18" som inte heller finns i så brett som 10" om man inte börjar titta på lite dyrare fälgar. Tips om beggade är aldrig fel heller _________________ Magnus Thomé |
||||||
Hårdare gummi kan ju göra att det blir lite längre mellan "investeringarna" (det behöver inte gå så mycket långsammare men nåt mer varv innan bett).
Det kan ju finnas större utbud av gummiblandningar i 18" Vikt och effekt är ju två säkera sätt att öka driftskostnaden. |
||||||
Våra race- och banåkarbilar BMW M2 -16 | << 1, 2, 3 ... 56, 57, 58 ... 111, 112, 113 >> 69 besök senaste veckan (462708 totalt) |