Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M2 -16
<<   1, 2, 3 ... 56, 57, 58 ... 111, 112, 113   >>
69 besök senaste veckan (462708 totalt)
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41503

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Supramannen skrev:
Magnus Thomé skrev:
Supramannen skrev:

Att Toyon är ett långsamt däck som ja alltid sagt och att du har HÖG insugstemp som jag också alltid sagt..


Japp

och

Japp





Men Toyosarna är riktigt trevliga på gatan faktiskt. Som tröst thumbs up


cup2 R vilket däck.. thumbs up


Är otroligt nyfiken på hur långt de håller jämfört med vanliga CUP2. Om det är katastrofkort eller bara lite kortare. Om de håller som TrofeoR typ...

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41503

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Chassirörelser i loggen på köpet (va jag nu ska göra med den infon... )




_________________
Magnus Thomé
Citera
Björn Davidsson
Tullinge
Här sen Jul 2005
Inlägg: 1637



Magnus Thomé skrev:
Chassirörelser i loggen på köpet (va jag nu ska göra med den infon... )




Que??

_________________
Björn Davidsson
Pontiac T/A GT1 (räser)
Just nu:36 cylindrar

Tack till:
www.vattenskarning.net
www.harryj.se
www.jbverkstan.se
www.huddingesteel.se
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Magnus Thomé skrev:
Supramannen skrev:

cup2 R vilket däck.. thumbs up


Är otroligt nyfiken på hur långt de håller jämfört med vanliga CUP2. Om det är katastrofkort eller bara lite kortare. Om de håller som TrofeoR typ...


Som cup 2 ? Du skojar med mig aprilo ?

Räkna halva hållbarheten av Trofeo R. En till 2 trackdays max 3

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
RYDARE
Göteborg
Här sen Feb 2019
Inlägg: 27



Porsche gänget som också var på TimeAttacknu i helgen nämnde att CUP 2 R försvinner vääääldigt snabbt, typ "10-15 gånger snabbare än vanliga CUP 2.

Magnus Thomé skrev:


Är otroligt nyfiken på hur långt de håller jämfört med vanliga CUP2. Om det är katastrofkort eller bara lite kortare. Om de håller som TrofeoR typ...

_________________
Simon Strandh
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



RYDARE skrev:
Porsche gänget som också var på TimeAttacknu i helgen nämnde att CUP 2 R försvinner vääääldigt snabbt, typ "10-15 gånger snabbare än vanliga CUP 2.

Magnus Thomé skrev:

Är otroligt nyfiken på hur långt de håller jämfört med vanliga CUP2. Om det är katastrofkort eller bara lite kortare. Om de håller som TrofeoR typ...


Verkar som nån vart lite dålig på matte

Kanske 2-3 gånger 😂

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41503

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Björn Davidsson skrev:
Magnus Thomé skrev:
Chassirörelser i loggen på köpet (va jag nu ska göra med den infon... )




Que??


Grafen visar chassirörelser loggade med https://github.com/MagnusThome/RejsaRubberTrac



Lite brus på signalen tyvärr.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41503

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Supramannen skrev:
RYDARE skrev:
Porsche gänget som också var på TimeAttacknu i helgen nämnde att CUP 2 R försvinner vääääldigt snabbt, typ "10-15 gånger snabbare än vanliga CUP 2.

Magnus Thomé skrev:

Är otroligt nyfiken på hur långt de håller jämfört med vanliga CUP2. Om det är katastrofkort eller bara lite kortare. Om de håller som TrofeoR typ...


Verkar som nån vart lite dålig på matte

Kanske 2-3 gånger 😂



Synd det hamnar utanför mångas budget. Min till exempel



_________________
Magnus Thomé
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Ja men så har det alltid varit. Det kostar att va snabb

Ett sett Trofeo kostar 22k till Gt3 rs och cup2 runt 20k. Cup2 R kostar 27k

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7723



"Speed costs money. How fast do you want to go?" Hotrod magazine 1967

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41503

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Steg ett. Nu har jag alla kylarna hemma!

Håller tummarna att "Ogge" kan montera thumbs up Blir ju spännande faktiskt sen att se var temperaturerna landar när det är klart!


Magnus Thomé skrev:
Planen är att inte göra en halvmesyr, det här lär bli bra thumbs up Uppgraderar dessa så fort jag hittat någon som kan hjälpa mig att skruva dit dom Är nog straight forward att göra men inget jag känner för att göra på gräsmattan vid sommarstugan

- Intercooler
- Oljekylaren
- Huvudvattenkylaren
- Extravattenkylaren
- DCT-kylaren

Alla från do88. Blir perfekt att logga temperaturer efteråt och jämföra thumbs up Får ju templogg även från Mantorp med original kylgrejer nu på lördag thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
JBT
Solna
Här sen Nov 2004
Inlägg: 432



Supramannen skrev:
Ja men så har det alltid varit. Det kostar att va snabb

Ett sett Trofeo kostar 22k till Gt3 rs och cup2 runt 20k. Cup2 R kostar 27k


Det intressanta är väl egentligen vad dom kostar per varv.
Om Cup2 R slits 2-3ggr så fort som vanliga Cup2 så är ju priset inte 27k mot 20k för x antal varv utan 60k mot 20k för samma antal körda varv.

Hoosier har väl också extremt mjuka r-däck som är brutalt snabba men slits snabbt. Samma som att köra Hankook eller Kumho V70 i soft eller super soft.

_________________
Jacob Blomqvist

Honda SC CC Elise S2
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



JBT skrev:
Supramannen skrev:
Ja men så har det alltid varit. Det kostar att va snabb

Ett sett Trofeo kostar 22k till Gt3 rs och cup2 runt 20k. Cup2 R kostar 27k


Det intressanta är väl egentligen vad dom kostar per varv.
Om Cup2 R slits 2-3ggr så fort som vanliga Cup2 så är ju priset inte 27k mot 20k för x antal varv utan 60k mot 20k för samma antal körda varv.

Hoosier har väl också extremt mjuka r-däck som är brutalt snabba men slits snabbt. Samma som att köra Hankook eller Kumho V70 i soft eller super soft.


Ja så är det. Har inte sagt nått annat. Per
Varv ungefär 2-3 gånger dyrare ja

Men ett par cup2 or är inte snabba efter 5 träffar heller

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Magnus Thomé skrev:
........................... DCT-kylaren.................................



Hur varm och hur fort blir en DCT-låda varm på bana ?

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41503

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
ButterflyRacing skrev:
Magnus Thomé skrev:
........................... DCT-kylaren.................................



Hur varm och hur fort blir en DCT-låda varm på bana ?


På M2 har än så länge inte varit något snack om problem alls faktiskt men på M3 E9x med V8an så hade många problem att den gick i limp home pga hög temp. Så jag tänkte lika bra att ta den samtidigt ändå så bilen får må extra gott o fint

_________________
Magnus Thomé
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Magnus Thomé skrev:
ButterflyRacing skrev:
Magnus Thomé skrev:
........................... DCT-kylaren.................................



Hur varm och hur fort blir en DCT-låda varm på bana ?


På M2 har än så länge inte varit något snack om problem alls faktiskt men på M3 E9x med V8an så hade många problem att den gick i limp home pga hög temp. Så jag tänkte lika bra att ta den samtidigt ändå så bilen får må extra gott o fint


Jag har ju samma låda i min bil. Men ingen aning hur varmt det kommer bli.
Kommer dock ha en vanlig analog mätare som förvarnar mej.

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41503

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Låter vettigt! Gissar att det är massa värme från motorn som får det att balla ur eller?

_________________
Magnus Thomé
Citera
Andreas Millbro
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2901



Har mätt lite växellådstemp på min bil. Vid vanlig gatkörning har jag sätt som mest 60C. På bana efter 30min pass 110C. Dock intressant att temperaturen faller ganska snabbt ner till 90C när man står på tomgång i depån. Troligen kyls lådan av motorns kylvätska genom växellådshuset via blocket.

Dct brukar ha oljekylare men det tror jag mest är för att ta hand om värmen från de oljekylda kopplingarna. [/u]

_________________
Bromsar bäst som bromsar sist...
Renault 5 GTE -88
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41503

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Förbenade däckskonto.... svettigt nu. M2an drar dessutom betydligt mer däck på bana än vad CSLen och E36 M3an gjorde. Lägre varvtider men massa vikt...

För att få mer flexibilitet vid det alltför ofta återkommande införskaffandet av däck så tittar jag på att skaffa en uppsättning 18x10 (jag kör ju mest 19x10 bakfälgar runt om f.n.)


Det jag kikat på just nu är:

Apex EC-7 18x10 ET33 (verkar billigare än SM-10 utan vad jag ser några nackdelar)

och

Protrack One 18x10 ET40 (ET40 är bättre än ET33 bak som jag ser det)
https://protrackwheels.com/felgen/track/one


Har någon fler ideer? Är ju inte alla 18" som bromsarna får plats i och dessutom många 18" som inte heller finns i så brett som 10" om man inte börjar titta på lite dyrare fälgar.


Tips om beggade är aldrig fel heller thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19481



Hårdare gummi kan ju göra att det blir lite längre mellan "investeringarna" (det behöver inte gå så mycket långsammare men nåt mer varv innan bett).
Det kan ju finnas större utbud av gummiblandningar i 18" thumbs up

Vikt och effekt är ju två säkera sätt att öka driftskostnaden.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Fel väg att gå med 18 tum. Fler och fler däck tillverkare droppar 18 tum och dom bästa däcken kommer inte i 18 och inte i några bredder heller

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M2 -16
<<   1, 2, 3 ... 56, 57, 58 ... 111, 112, 113   >>
69 besök senaste veckan (462708 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande