Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M2 -16
<<   1, 2, 3 ... 61, 62, 63 ... 111, 112, 113   >>
40 besök senaste veckan (462708 totalt)
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12857



Magnus Thomé skrev:
Däckstemp från Mantorp (vä o hö fram):





Hmm, säker på att det där är däcktemp? Ser ut som vilket börsindex som helst
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41507

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
"Det går upp och det går ner, det är en makalös manick"

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41507

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Någon som har tips på var jag får tag i Motul 300V 5W40 över disk i Stockholmstrakten för bra pris?

_________________
Magnus Thomé
Citera
kraft
Stockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 103



JRM

_________________
John Kraft
Glidare: Honda NSX
Banbil: Honda S2000 kompressor.
Tidigare: EVO IX
Tidigare: S2000 turbo
Citera
Kristofer Å
Södertälje
Här sen Sep 2012
Inlägg: 153



JRM brukar om sagt ha på hyllan om det är jättebråttom.
Behöver du inte oljan just idag så hör med Rallyshop.se. Finns det på hyllan så har du det på närmaste ombud inom nån dag till betydligt bättre pris (325 mot 449kr/2l).

/Kristofer

_________________
Kristofer Åhlin
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41507

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Tack för tipsen, löst sig thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41507

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Söndag bokad, TimeattackNU final på Gelleråsen

_________________
Magnus Thomé
Citera
robbansson

Här sen Nov 2015
Inlägg: 315




_________________
Robert Aronsson
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41507

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Nu behöver jag inte tejpa fast transpondern i bakre sidofönstret någonsin igen. 3D print är najs!



_________________
Magnus Thomé
Citera
robbansson

Här sen Nov 2015
Inlägg: 315



thumbs up

_________________
Robert Aronsson
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41507

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Om någon missat så gjorde jag ett litet reportage med slalom o bankörning med den väldigt trevliga Alpine A110 här

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1577366#1577366

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41507

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
För att både kunna logga med bootmod3 och Racechrono samtidigt så behövde jag ha både enetkabel och ledigt uttag för OBD2 -bluetoothdongel så jag pillade ihop den här. Jag var osäker om det skulle funka för enetkablar signalerar till bilen genom ett motstånd på pinne 8 att de är anslutna. Men vanliga OBD2/CAN-pinnarna verkar vara aktiva även då thumbs up så det ser ut att fungera. So far


_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41507

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Olja o vatten var ju väl varma trots nya kylarna. Men jag hittade en procedur för att lufta systemet som jag nu kört. Man trycker på några av bilens knappar i rätt ordning så startas ett program som bilen kör i drygt tio minuter. Inget manuellt luftande numera

Sen så åkte det på en beggad Akrapovic downpipe med cat som jag köpte på annons här på Rejsa. Det var ganska enkelt att byta. Speciellt eftersom Danne gjorde 99% av skruvandet Tack! Däremot är charge pipen kvar att montera, det såg lite meckigare ut pga att den sitter lite mer svåråtkomligt. Original charge pipe kan tyvärr spricka redan vid låga övertryck så det bytet är mest en försäkring så att säga.

Och som ni säkert fattat så inhandlades bootmod3. Så i helgen tänkte jag, förutsatt att temperaturer är helt i ordning testa lite med det.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41507

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
För att både kunna logga med bootmod3 och Racechrono samtidigt så behövde jag ha både enetkabel och ledigt uttag för OBD2 -bluetoothdongel så jag pillade ihop den här. Jag var osäker om det skulle funka för enetkablar signalerar till bilen genom ett motstånd på pinne 8 att de är anslutna. Men vanliga OBD2/CAN-pinnarna verkar vara aktiva även då thumbs up så det ser ut att fungera. So far

[img]https://rejsa.nu/im/user/3/2019-08-24-12-24-12_20190824_1215482.jpg[/mg]



Enet funkar så länge inga förfrågningar kommer på canbuspinnarna, då stängs enet ner Om man kopplar loss motståndet från plus till pinne 8 (som aktiverar enet) en stund och sen ansluter det igen så kan man börja om från början. Men båda funkar aldrig samtidigt

_________________
Magnus Thomé
Citera
TurboCD
Vänersborg
Här sen Sep 2013
Inlägg: 8



Tack för pratstunden på Mantorp i måndags med inputen om däckslitaget! Såg din film från varvet, grymt kört!
Kommer lite filmer från mig också men måste bygga om hela datorn då jag nuvarande setup inte gillar HEVC och inte Hero 7:s ljud heller. Nåväl, snart igång med det också.

En liten nyfiken fråga (har inte läst från sidan 1). Får du däcktemperaturen i grafen från någon specialversion av TPMS-sensor?

Inväntar för övrigt några nya Potenza RE070:sar sen mina Cup2:or som du såg gått för varma.
Kommer köra Gelleråsen med STCS slutet av september sen väntar vintervila och funderingar på vad man ska kasta ut/ändra till nästa säsong.
Kul att ses!

_________________
Daniel Bengtsson

Saab 9-5 2,3T Aero replica -02
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41507

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
TurboCD skrev:
...
Får du däcktemperaturen i grafen från någon specialversion av TPMS-sensor?
..


Japp, jag har byggt ihop en liten termokamera som ger tempdata till Racechrono och Harry's Laptimer: https://github.com/MagnusThome/RejsaRubberTrac

_________________
Magnus Thomé
Citera
fuling
Stockholm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 8358

Hjälpmoderator

Hej Magnus

_________________
Johan Sjölinder
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41507

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
fuling skrev:
Hej Magnus


Konstigt Saaben kör... hehehe

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41507

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Att det ska vara så svårt...

Blev inte bättre än 1.13.46 idag. Men det körde jag å andra sidan två gånger. Exakt på hundradelen... Fast helt olika







Missen i depåkurvan ut på rakan (fick lite ställ) på det snabbare av de två varven kostade 0,35 sekunder... Och därmed landade båda varven på exakt 1.13.46



EDIT: noterade att jag tydligen kört 1.13.387 enligt transpondern i Q1. Okej, jag säger inte emot Jag hade inte Racechrono i förgrunden det passet, vete tusan vad som hände. I Q3 säger transpondertiden 1.13.460 och Racechrono 1.13.46 thumbs up


Temperaturerna höll sig i schack!!! Så luftningen gjorde susen som det ser ut thumbs up





_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41507

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Jag återkommer med (pinsam) logg på hur kass jag var på att använda den lite högre effekten och mest kastade bort den fördelen helt

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41507

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Det är nånting som inte stämmer!

Det är mer vrid i mellanregistret med bytt mapp enligt min rumpa. Men det här är på Gelleråsen ner mot Ejes på fullgas. Den ena helt original och den andra, från söndagen, med BM3 stage2 mapp, Akrapoviccatten, intercoolern och alla kylarna. Det där ser ju inte helt rätt ut





Eller körde jag på originalmappen i timeattacken av ren förvirring och sen tycker att det är mer vrid mest som placebo i kombo med att Akrapovickattens friare flöde ger aningens annan karaktär på motorn? WTF?



Edit

Dubbelkolladde och nog låg stage2 i enligt BM3



_________________
Magnus Thomé
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M2 -16
<<   1, 2, 3 ... 61, 62, 63 ... 111, 112, 113   >>
40 besök senaste veckan (462708 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande