Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M2 -16
<<   1, 2, 3 ... 77, 78, 79 ... 111, 112, 113   >>
26 besök senaste veckan (462304 totalt)
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41420

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Jag tror det finns en marknad för "färdig" bananpassad M2 precis som det finns för M3 E46, eller tex Schirmer-stukad M3 V8. Mindre marknad än den med vanliga användare såklart. Den som vill ha en M2 att söndagsglida/busa med köper nog en av de riktigt lågmilade? Däremot tror jag en bananpassad 335 är svårsåld precis som du tror David.

Sen håller jag med att delar och även fabriksoptions får man inga pengar för. Men det kan få den att sticka ut och bli intressant för banåkare.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41420

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Tvåsitsiga bilar finns det flera jag gärna skulle ha. Men om jag tänker på en bil man kan lasta in några extra hjul i, köpa grejer på Ikea eller ha flera passagerare i så har jag väldigt svårt att hitta något annat över huvud taget som känns intressant att byta till.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3044



Giulia Qv kanske? Kan väl inte vara så mycket tyngre än M2an?

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41420

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Cédric skrev:
Giulia Qv kanske? Kan väl inte vara så mycket tyngre än M2an?

Har inte kört men legat efter på bana. Efter vad jag läst så verkar den vara lite mer hotrod, massa massa mos men inte riktigt kapabel att ta tillvara på det. Helt klart bra på att elda bakdäck, det har jag själv sett några varv

_________________
Magnus Thomé
Citera
BMW-DJ
Gbg
Här sen Nov 2012
Inlägg: 1112



Magnus Thomé skrev:
Jag tror det finns en marknad för "färdig" bananpassad M2 precis som det finns för M3 E46, eller tex Schirmer-stukad M3 V8. Mindre marknad än den med vanliga användare såklart. Den som vill ha en M2 att söndagsglida/busa med köper nog en av de riktigt lågmilade? Däremot tror jag en bananpassad 335 är svårsåld precis som du tror David.

Sen håller jag med att delar och även fabriksoptions får man inga pengar för. Men det kan få den att sticka ut och bli intressant för banåkare.


Ja jag är enig, sen tror jag iofs att det finns ett visst intresse för 335or också men det är ett helt annat kapitel.

Det som var min viktigaste poäng i fröhållande till din fråga var så här: Jag har uppfattat det som att du inte skruvar jättemycket själv Magnus. Om du ska lämna till verkstad att ta bort alla delar och återställa så försvinner den möjliga vinsten med att få ut mer för bil och delar separat.

Och gör du det ändå själv så är ju frågan hur du värderar din egen tid.

Jag skulle aldrig hållit på och plocka med min gamla bil om det inte vore för att jag vill ha en del grejer till min nya. Men med facit i hand är det inte värt jobbet där heller riktigt. Jag kanske bara skulle sålt den gamla och köpt nya likadana delar av det jag vill ha.

_________________
David Johansson
BMW 335i E92 (Alpinweiss)
BMW CS Motorsport
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41420

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Du har uppfattat min entusiasm och förmåga till att skruva själv 100,00% exakt korrekt 😅

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41420

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Tips på dragögla som passar M2an mottages tacksamt.

Helt i metall med nedvikbar ögla eller med rem som sitter på delen som gängas in på den vanliga dragöglans plats thumbs up Vill ha en lösning som kan sitta kvar mellan körningar men inte sticker ut på det sätt originalöglan gör.

OBS: BMW har bytt gänga, E46 tex har en annan gänga som inte passar tyvärr. Därför jag inte har hittat en som passar ännu, inte hos någon Europeisk webshop. I USA verkar Turner ha.




_________________
Magnus Thomé
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 13202



Kan inte Anders fixa med sin tjeckiska svarv?!

_________________
Tord Ringenha11
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 13202



Tord skrev:
Kan inte Anders fixa med sin tjeckiska svarv?!


Blandade ihop svarvarna, Anders har en kinasvarv...

_________________
Tord Ringenha11
Citera
i96danma
Enebyberg/Danderyd/Stockholm
Här sen Okt 2013
Inlägg: 621



Precis! Jag köpte en standardkrok, svarvade och gängade den så att jag kunde skruva på en fällbar del. Händelsevis ursprungligen för en BMW...

_________________
Dan Mattsson
981 GT4
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



duger snygg tyg strop..?

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41420

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Supramannen skrev:
duger snygg tyg strop..?


Absolut! Men helst fäst i original gänga för dragöglan och inte meka nåt special, svetsa eller så.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Magnus Thomé skrev:
Supramannen skrev:
duger snygg tyg strop..?


Absolut! Men helst fäst i original gänga för dragöglan och inte meka nåt special, svetsa eller så.


exakt, ja fixar länk t dig

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41420

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Supramannen skrev:
Magnus Thomé skrev:
Supramannen skrev:
duger snygg tyg strop..?


Absolut! Men helst fäst i original gänga för dragöglan och inte meka nåt special, svetsa eller så.


exakt, ja fixar länk t dig


Tack för PM'et thumbs up

En dryg tusenlapp kändes lite tufft bara


Men den med M-stripes på var ju jävligt ball får jag erkänna thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41420

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Var förbi hos Christopher och Tobias på r-dack.se idag. Behöver hjälp att få på (de billiga) Trofeosarna på fälg thumbs up

De har flera rader däck på hyllan


_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41420

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
I dessa Coronatider så fortsätter nu den pågående serien "OFF TOPIC, vad tusan gjorde Magnus för hundra år sen egentligen, långt innan Rejsa.nu?"


DJ på Disco Chic på Sturegatan 10 i Stockholm mellan -79 och -81
(jobbade därefter som DJ på Studion på St Eriksplan under några år, Berns, On The Rox i Köpenhamn och div andra ställen under hela 80-talet)





Stort tack till Anette Bähren som la upp de här bilderna på Facebook tidigare idag thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
davve d
Norrtälje
Här sen Apr 2009
Inlägg: 345



Magnus Thomé skrev:
I dessa Coronatider så fortsätter nu den pågående serien "OFF TOPIC, vad tusan gjorde Magnus för hundra år sen egentligen, långt innan Rejsa.nu?"


DJ på Disco Chic på Sturegatan 10 i Stockholm mellan -79 och -81
(jobbade därefter som DJ på Studion på St Eriksplan under några år, Berns, On The Rox i Köpenhamn och div andra ställen under hela 80-talet)

[ig]https://rejsa.nu/im/user/3/2020-04-20-23-00-59_93956751_10217691290697401_5809701170653954048_n.jpg[/img]

[ig]https://rejsa.nu/im/user/3/2020-04-20-23-00-59_94042455_10217691287137312_5032152910000029696_n.jpg[/img]

Stort tack till Anette Bähren som la upp de här bilderna på Facebook tidigare idag thumbs up


Häftigt!

Stora frågan jag ställer mig är vad tusan du kan ha haft för DJ-namn?

_________________
David Wicklund - Ford Club Sweden
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41420

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Gissa på! Du kommer garanterat bli besviken

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41420

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Var på test o träningsdag på Sviestad i eftermiddags. 100% utomhus. Inget umgänge för nära någon i depån. Tog med egen mat o dricka, gick inte på någon toalett, gick inte in i någon bensinstation, knappade inte på tankautomatens pinkod utan att ha något emellan. Osv. Satt mest i bilen och inget annat. Och gasade


Schabblade bort ut ur rondellen....



Edit: video med lite bättre synk



Det här gjorde jag igår



_________________
Magnus Thomé
Citera
linpaul
Motala
Här sen Maj 2005
Inlägg: 622



I vanlig ordning.... snyggt rattat thumbs up Är det skillnad på Trofeo när de är helt nya? Bra grepp, eller är dom som bäst när dom börjar likna slicks?

Kul att Schneberger syntes med Mazzarinin också

_________________
Linus Pålsson

GR Yaris -21
Lexus RC-F Track Edition - 20
Focus RS MkII -10 såld
Honda MB6 -97 såld
M535i -86 såld
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41420

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
linpaul skrev:
I vanlig ordning.... snyggt rattat thumbs up Är det skillnad på Trofeo när de är helt nya? Bra grepp, eller är dom som bäst när dom börjar likna slicks?

Kul att Schneberger syntes med Mazzarinin också


Ingen skillnad som jag märker. Kanske lite hur de är när det väl släppt.

Däremot väldigt nice på gatan med tystare helt nya, men det går ju över efter några enstaka heat cycles typ.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M2 -16
<<   1, 2, 3 ... 77, 78, 79 ... 111, 112, 113   >>
26 besök senaste veckan (462304 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande