Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW M2 -16 | << 1, 2, 3 ... 80, 81, 82 ... 111, 112, 113 >> 27 besök idag (462897 totalt) |
Vilken firma? vart? Behöver dom inte montera något på fälgen för att mäta och justera hjulvinklarna? _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||||||
_________________ Nisse Holmgren Umeå |
||||||||
Fasen vad smutt... jag hade tänkt att svänga förbi och kolla upp mina värden. Ska bara kanske sänka den lite till... igen... . _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||||||
Smart, slipper man hålla på och hänga dit och ställa in apparaterna som ibland strular med att tappa kontakt eller inte ser varandra för att fronten är för låg osv.
Kollade priserna på Bandhagens däck: Hjulinställning, kontroll 500:- Hjulinställning, justering en axel (ink kontroll) 1495:- Hjulinställning, justering båda axlarna (ink kontroll) 1995:- Hjulinställning, Rejsbil/Trackday (ink kontroll) 2500:- Cornerweight (Startavgift, därefter 1000:- per timme) 1000:- _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||||||
Det är lite rörigt Originalskivorna tog jag av utan att mäta noga först, de har därför en hel del kvar i sig. Och skivorna jag satte på istället var beggade men mycket lite slitna. Rörigt som sagt
Jag är uppe i nära 9000 mil nu dessutom _________________ Magnus Thomé |
||||||||
Det är betydligt mer viktigt än att det är en ny fin dyr maskin För tyvärr så är det ganska så vanligt att dom som håller på med hjulinställningar bara ställer in hjulvinklarna efter vad maskinen säger att det skall vara just till den bilen, skall den bara bruksas med så är det ju ok med dessa värden. _________________ Nisse Holmgren Umeå |
||||||||
Tänkte det. _________________ Peter Sundström Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV 297 varv på Nordschleife |
||||||||
Jag har aldrig varit med om någon som vägrat ställa in vad jag vill ha, visst lämnar man bara nycklarna och går därifrån så vet man ju inte hur det blir.. men jag har alltid varit med vid inställningen och antingen hjälpt till att ställa eller bett om att maxa camber/caster och sagt vilken toe jag vill ha och då har detta varit hos vanliga däck firmor. Och jag är väldigt tveksam till att någon verkligen skulle kunna veta vilka vinklar som funkar bäst på olika bilar? Visst har han ställt in många M3:or och får rapport från föraren efteråt så lär han sig det märket, men att han skulle kunna veta vad som fungerar bäst på min Audi tror jag inte på.. men vet han det så skulle jag inte tveka att låta honom ställa in rätt Och jag är lite undrande över prislistan, alltså varför kostar race bil mycket mera att ställa in? okej den kanske har fler inställnings möjligheter, men samtidigt är det sällan något är fastrostat utan allt är oftast smörjt eller nytt och går lätt att ställa mot en gammal brukshink.. Däremot gillar jag att han bara tar 500kr för koll = perfekt för att kontrollera bruksbilen så man vet om den behöver justeras eller ej Så bruksbilen kommer jag nog svänga förbi med, då jag tycker framdäcken ser lite sne slitna ut och samtidigt passa på att fråga om min "race bil". _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||||||
Irriterad över små halvliters flarror o smala colaburkar som vinglar o skvätter?
Löst. 3D-print https://www.thingiverse.com/thing:43 _________________ Magnus Thomé |
||||||||
Jag är inte så vass i Superstage tyvärr, desto större anledning o åka dit o försöka bli bättre! Hoppas verkligen det blir ett besök i år. Erik Jirhall, var är du? _________________ Magnus Thomé |
||||||||
För en vecka sen när jag var förbi rally kompisen så höll han på med hjulinställning på en liten sportig pegga. Ägaren hade gjort en hjulinställning förra året på en annan firma och när han bytte till sommardäcken så upptäckte han att dom var rätt så sne nötta Kan väl säga att det blev som en ny bil efter att kompisen riktat bakaxeln... när har började så var det 10 mm toe out han gav sig när det var 2mm toe in Vatten och induktionsvärmare och veta vars man skall värma _________________ Nisse Holmgren Umeå |
||||||||
Gissar att ägaren varken var med eller fick något papper på värdena efter den första felaktiga inställningen? för då hade ju han sätt felen direkt och sluppit kört sönder däcken. Finns ju givetvis personer som inte vet vad dom håller på med, men är man med själv så ser man ju det och ser vilka värdena blir och även får papper på det vilket jag alltid fått, sen gäller det ju även att bussningar är friska och alla bultar sitter åt dragna annars spelar det ingen roll vad man ställer in _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||||||
Dom kunde inte justera det.... det är ju en stel axel så han visste att det inte var bra... _________________ Nisse Holmgren Umeå |
||||||||
Då kanske dom ändå kunde göra hjulinställning? men inte kunde rikta en sne axel. Men då får man hoppas att dom meddelade kunden om problemet/felet på bakaxeln och berättade att dom inte kunde fixa det. (Tror ju inte heller att riktning av delar är något som ingår hos någon hjulinställare) _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||||||
Och det är där det är skillnad mellan en som har kunskap utöver det vanliga.... och en som bara justerar det som det finns justering på. _________________ Nisse Holmgren Umeå |
||||||||
Våra race- och banåkarbilar BMW M2 -16 | << 1, 2, 3 ... 80, 81, 82 ... 111, 112, 113 >> 27 besök idag (462897 totalt) |