Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M2 -16
<<   1, 2, 3 ... 88, 89, 90 ... 111, 112, 113   >>
18 besök senaste veckan (462294 totalt)
PIato
Göteborg
Här sen Nov 2006
Inlägg: 808



Magnus Thomé skrev:
Min (DCT) 1560 med halv tank


Min har DCT samt sportbromsar, men ingen taklucka.

Sägs ju skilja 55kg och de verkar ju stämma ganska bra.

_________________
R°bin P|ato
www.Verkstadskungen.se
Återförsäljare av Twin-Busch i Sverige
Citera
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007
Inlägg: 2079



Kan väga min, jag har en likadan som Magnus men med manuell.

_________________
Peter Sundström
Datsun 280Z, MGB GTS V8, BMW M2
297 varv på Nordschleife
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Var på Lunda o körde igår. Hade med mig Trofeosarna som var nära slut redan förra året. Tanken var att köra upp det sista.

Mission accomplished

Gissa vilket som är framdäck och vilket som är bakdäck






Intressant var att greppet var okej hela tiden, iof klart sämre än nytt, däcken fick ju så dom teg redan förra året. Men ingen skillnad i grepp mot slutet på dan. Och de höll i massivt bättre än hur uppsättningen bakdäck var på Gelleråsen sist när de föll igenom totalt (de där Trofeosorna med gammalt tillverkningsdatum)


Sjukt kul balans i bilen även när man tar i lite. Försökte köra med lite större vinkel på bilen men det var jag kass på En sväng funkar ju. Två, kanske tre. Men sen blev det för sent och för långsam fart och lätt att det slutade med stoppsladd eller snurr. Kanske lättare som nybörjare om man inte hade haft 295 TrofeoR bak?

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Janne ute o softar lite i konbana och jag testfilmar


Knäppa effekter utlovas hela videon

_________________
Magnus Thomé
Citera
Mange

Här sen Jul 2003
Inlägg: 1141



Magnus Thomé skrev:
Janne ute o softar lite i konbana och jag testfilmar


Knäppa effekter utlovas hela videon


Haha coolt , man blev alldeles yr oxå..

_________________
Magnus Wideman

Nya VW Golf MK8 R Performance Pack

https://www.youtube.com/channel/UCOQb17Kro9L-iuT91cKxsjA
https://www.instagram.com/faceliftgt
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Någon oempatisk person bestämde sig inatt att han inte ville betala för ett nytt spegelglas till sin egna hyffsat nya BMW så han ryckte loss det som satt på min bil. Så jag får betala istället.

Men men, så många år som jag har haft bil parkerad på gatan... Jag har sluppit pangade rutor, rattstöld osv. Ta I trä.



Ett nytt glas och en kabelsko som försvann med rycket så är jag väl på banan. Pga att jag har avbländbar spegel så kostar bara spegelglaset över fyratusen! Men det fanns begagnat också tack o lov.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Jonas Jonsson
Vallentuna
Här sen Maj 2004
Inlägg: 1859



Mange skrev:


Haha coolt , man blev alldeles yr oxå..


Ungefär så summerade min bättre halva känslan efter tredje varvet i konbanan

_________________
Jonas Jonsson

"Kör mest men inte snabbast"

Kommentera gärna
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Jonas Jonsson skrev:
Mange skrev:


Haha coolt , man blev alldeles yr oxå..


Ungefär så summerade min bättre halva känslan efter tredje varvet i konbanan


IRL då alltså



_________________
Magnus Thomé
Citera
E.Svensson
Askersund
Här sen Apr 2010
Inlägg: 1104



Magnus Thomé skrev:
Någon oempatisk person bestämde sig inatt att han inte ville betala för ett nytt spegelglas till sin egna hyffsat nya BMW så han ryckte loss det som satt på min bil. Så jag får betala istället.

Men men, så många år som jag har haft bil parkerad på gatan... Jag har sluppit pangade rutor, rattstöld osv. Ta I trä.



Ett nytt glas och en kabelsko som försvann med rycket så är jag väl på banan. Pga att jag har avbländbar spegel så kostar bara spegelglaset över fyratusen! Men det fanns begagnat också tack o lov.


Anmäl det som skadegörelse (vilket det är) så brukar självrisken vara 0kr thumbs up

_________________
Erik Svensson

Kör M140i xDrive
Körde M3 e46 imola
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Nu har jag testat!! Om man kör snabb slalombana och kör över en kon i bra fart och ser till att den smackar rakt in i bromskylningsluftintaget man 3D-printat så får man helt enkelt printa ett nytt



_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Noterade att hjulbultarna jag köpte för några år sen, som mutterdragats på och av en enorm massa gånger, numera ger ifrån sig rost som hamnar på fälgen kring bulthålen. Vilket ju är mindre schangdobelt.

Tips på bra bultar som inte nödvändigtvis kostar som titangrejer till en Porsche RS?

_________________
Magnus Thomé
Citera
CupRacing
Stockholm
Här sen Okt 2006
Inlägg: 56



Magnus Thomé skrev:
Noterade att hjulbultarna jag köpte för några år sen, som mutterdragats på och av en enorm massa gånger, numera ger ifrån sig rost som hamnar på fälgen kring bulthålen. Vilket ju är mindre schangdobelt.

Tips på bra bultar som inte nödvändigtvis kostar som titangrejer till en Porsche RS?


Funderar på om sådana med invändig Torx kanske skulle vara något? Mindre risk att man kommer åt fälgen och inget på utsidan som flagnar tillföljd av nötning.

Liknande dessa: https://www.l-m-r.se/p/falg-dack/tillbehor-reservdelar/mutter-bult/japan-racing-7915/jr-hjulbultar/japan-racing-hjulbultar-torx-20-pack-m12x15-m12x15.html?gclid=Cj0KCQjwupD4BRD4ARIsABJMmZ_peBiFnl7Enm5WzdlPTqJiN_JecKreEpgc9-yjBAghFESR2UgSTDYaApnJEALw_wcB

_________________
M@rtin 411is4t

Leon Cupra
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
CupRacing skrev:
Magnus Thomé skrev:
Noterade att hjulbultarna jag köpte för några år sen, som mutterdragats på och av en enorm massa gånger, numera ger ifrån sig rost som hamnar på fälgen kring bulthålen. Vilket ju är mindre schangdobelt.

Tips på bra bultar som inte nödvändigtvis kostar som titangrejer till en Porsche RS?


Funderar på om sådana med invändig Torx kanske skulle vara något? Mindre risk att man kommer åt fälgen och inget på utsidan som flagnar tillföljd av nötning.

Liknande dessa: https://www.l-m-r.se/p/falg-dack/tillbehor-reservdelar/mutter-bult/japan-racing-7915/jr-hjulbultar/japan-racing-hjulbultar-torx-20-pack-m12x15-m12x15.html?gclid=Cj0KCQjwupD4BRD4ARIsABJMmZ_peBiFnl7Enm5WzdlPTqJiN_JecKreEpgc9-yjBAghFESR2UgSTDYaApnJEALw_wcB



Det kanske inte är så dumt alls! Kanske håller längre med det eviga på och avskruvandet (jag har ju börjat swappa fram o tillbaka mellan gat- och rdäck vilket ökat hjulbytarfrekvensen betydligt)

_________________
Magnus Thomé
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7960



VW hade ju "svarta-ish" bultar förr.
Vet inte ytbehandling men de rostade ju inte i samma utsräckning.
Det borde väl andra tillverkare ha eller haft med?
DIY kit finns ju på nätet annars numer

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
Benjamin E
Stockholm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 2585

Namndispens
Namndispens

Magnus Thomé skrev:
Någon oempatisk person bestämde sig inatt att han inte ville betala för ett nytt spegelglas till sin egna hyffsat nya BMW så han ryckte loss det som satt på min bil. Så jag får betala istället.

Men men, så många år som jag har haft bil parkerad på gatan... Jag har sluppit pangade rutor, rattstöld osv. Ta I trä.



Ett nytt glas och en kabelsko som försvann med rycket så är jag väl på banan. Pga att jag har avbländbar spegel så kostar bara spegelglaset över fyratusen! Men det fanns begagnat också tack o lov.


Det där råkade jag ut för på min X5.a för ett antal år sedan, mitt utanför Mornington hotel på Nybrogatan. Farbror blå, och även glasfirman som satte dit det nya, berättade att det är hårdvaluta i spegelglas. Dom sa också att pundare had glasen som kokkärl, men det tvivlar jag lite mer på. Surt är det... Jag anmälde det som skadegörelse och fick ta självrisken bara...

_________________
Benjamin E
Kör MK8 GTI
Citera
iqbad
Linköping
Här sen Okt 2005
Inlägg: 598



Magnus, jag köpte en M2:a häromdan, du som haft din länge vet säkert hur allt funkar:

När man startar den verkar den öppna ventilen på avgassystemet ett tag tills katalysatorn kommit upp i temp. Jag tycker det låter svincoolt, men mina grannar lär ju hata mig när jag startar bilen 05.30 för att åka till jobbet. Frågan är alltså om man kan göra nån inställning för att den ska vara tystare när man startar den? Går det starta i comfort mode på nåt sätt och få den tystare?

_________________
Eric Andrén
Mazda MX-5 2018
AUDI RS3 2023
PORSCHE Macan Turbo 2017
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6122



Håll ordentligt varv så blir den varm/tyst fortare

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
iqbad skrev:
Magnus, jag köpte en M2:a häromdan, du som haft din länge vet säkert hur allt funkar:

När man startar den verkar den öppna ventilen på avgassystemet ett tag tills katalysatorn kommit upp i temp. Jag tycker det låter svincoolt, men mina grannar lär ju hata mig när jag startar bilen 05.30 för att åka till jobbet. Frågan är alltså om man kan göra nån inställning för att den ska vara tystare när man startar den? Går det starta i comfort mode på nåt sätt och få den tystare?


Mig veterligen finns inget sätt utan att skaffa grejer för att koda om bilen. Grattis till trevlig bil thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
iqbad
Linköping
Här sen Okt 2005
Inlägg: 598



Magnus Thomé skrev:

Mig veterligen finns inget sätt utan att skaffa grejer för att koda om bilen. Grattis till trevlig bil thumbs up


Ok, tack för svar. En annan grej som stör mig lite, dagtid så tänds inte ljuset till instrumentpanelen oavsett vad jag gör. Det gör att det ofta är svårt att se mätarna om det typ är mulet ute. Går detta att fixa så man kan få tavlorna tända hela tiden? Kan man tejpa för ljus-sensorn så den tror det är natt? Var sitter den i så fall?

_________________
Eric Andrén
Mazda MX-5 2018
AUDI RS3 2023
PORSCHE Macan Turbo 2017
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
iqbad skrev:
Magnus Thomé skrev:

Mig veterligen finns inget sätt utan att skaffa grejer för att koda om bilen. Grattis till trevlig bil thumbs up


Ok, tack för svar. En annan grej som stör mig lite, dagtid så tänds inte ljuset till instrumentpanelen oavsett vad jag gör. Det gör att det ofta är svårt att se mätarna om det typ är mulet ute. Går detta att fixa så man kan få tavlorna tända hela tiden? Kan man tejpa för ljus-sensorn så den tror det är natt? Var sitter den i så fall?


Om du kan tänka dig att plocka isär mätarhuset så har jag gjort en liten enkel elektronikkonstruktion som håller det tänt dagtid men tillåter den manuella dimningen av instrumentbelysningen att fungera som vanligt annars.

Erfarenhet av att löda ytmonterat smått är en bra förutsättning.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Bamsefar
Lidingö
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2864

Namndispens
Namndispens

iqbad skrev:
Men mina grannar lär ju hata mig när jag startar bilen 05.30


Var tacksam för att det inte är en V12 du äger säger jag då. Mina grannar är väl inte direkt jättepigga när jag drar igång Store Blå vid udda tider... Öppna spjäll, och det låter magiskt i mina öron (önskar att det alltid var så.....) men grannarna har lite andra tankar (....så jag har inte peggat vacumslangarna på min FF).

_________________
Lars H
Bamsefar kan vara närmare än du tror....
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M2 -16
<<   1, 2, 3 ... 88, 89, 90 ... 111, 112, 113   >>
18 besök senaste veckan (462294 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande