Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M2 -16
<<   1, 2, 3 ... 106, 107, 108 ... 111, 112, 113   >>
62 besök senaste veckan (462688 totalt)
Fnatte
Stockholm
Här sen Jun 2004
Inlägg: 517



Intressant att hitta bilder på sina regnummer! Sådär kul att hitta att ens egen bil varit med som provbil för Audi Sport on Tour... Jaja, men var ju urgasad iaf

_________________
l Namn: Ludvig Adlercreutz l Typ: Kolbaserad l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 l
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4685



Magnus Thomé skrev:
Har ni provat att göra en googlesökning på regnummer på egna bilen? Och se vilka bilder som dyker upp?

https://www.google.com/search?q=PTJ993&tbm=isch

Då dök det upp foton på två siter som heter platesmania.com och autogespot.com

https://www.autogespot.com/spots?licenseplate=PTJ993


Hmm... min biltråd här på rejsa dyker upp på mitt nummer och det har jag inte nämnt regnummret i texten så google måste "läsa" i bilderna.

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41495

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Jag har ju en drös extra bakfälgar från Ebay. Kanske skulle lacka dom...

Här en som gjort det



https://www.blocket.se/annons/blekinge/bmw_m2_dct_euro_6_370hk/9110516 . . . .

_________________
Magnus Thomé
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19467



ThomasT skrev:
Magnus Thomé skrev:
Har ni provat att göra en googlesökning på regnummer på egna bilen? Och se vilka bilder som dyker upp?

https://www.google.com/search?q=PTJ993&tbm=isch

Då dök det upp foton på två siter som heter platesmania.com och autogespot.com

https://www.autogespot.com/spots?licenseplate=PTJ993


Hmm... min biltråd här på rejsa dyker upp på mitt nummer och det har jag inte nämnt regnummret i texten så google måste "läsa" i bilderna.
Den läser i bilderna och går bakvägen via relaterade bilder. Men varför jag får upp Covid-19 relaterade bilder på mitt rejsbilsregnummer kan man ju fundera över. Har mitt namn blivit relaterat till bilden, och jag anses ha babblat för mycket om Covid?

Dj_vla algoritmer...

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Kristofer Å
Södertälje
Här sen Sep 2012
Inlägg: 153



Jag får bl.a. upp en bild på M2an denna tråd handlar om när jag googlar mitt regnummer
(För att vi körde på samma event gissar jag)

_________________
Kristofer Åhlin
Citera
Gustav Uhlander
Fjollträsk
Här sen Jan 2003
Inlägg: 2194



Hahah jag googlade mitt regnummer och fick upp en till salu annons från 2016 här på rejsa

_________________
Nu Porsche 996 Turbo.

Tidigare:
Audi RS4 B5
Audi S2
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41495

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Märkligt, jättefå här på Rejsa som kikat på testfilmen där Garmin Catalyst funkade som den ska



_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41495

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Besked från Frankrike: Bakdäcken på de CUP2 Connect jag kört på ÄR med nya stommen och nya gummiblandningen. Det är bra, för bakdäcken har funkat kalas.

Jag har lämpat över massa info om det trista sneslitaget på framdäcken längs med det yttersta spåret. Ska bli spännande att höra vad responsen blir från Michelin (det ska slussas genom organisationen så det tar väl lite tid denna gång också förstås). Framdäcken har ju inte lirat hundra tyvärr varken grepps- eller slitagemässigt.

_________________
Magnus Thomé
Citera
acey
Stockholm
Här sen Jun 2011
Inlägg: 21



Magnus Thomé skrev:
Besked från Frankrike: Bakdäcken på de CUP2 Connect jag kört på ÄR med nya stommen och nya gummiblandningen. Det är bra, för bakdäcken har funkat kalas.

Jag har lämpat över massa info om det trista sneslitaget på framdäcken längs med det yttersta spåret. Ska bli spännande att höra vad responsen blir från Michelin (det ska slussas genom organisationen så det tar väl lite tid denna gång också förstås). Framdäcken har ju inte lirat hundra tyvärr varken grepps- eller slitagemässigt.
'

Jag var en av dom första med Connect förra våren och fick reklamera ett set framdäck som inte alls funkade. Alla parter (som förvisso var extremt hjälpsamma) sa att det var EXTREMT ovanligt att det kunde vara något fel på däcken. Men det var så enormt tydligt. Jag hade väl även viss hjälp av att Oscar Palm körde min bil och snabbt kunde konstatera samma sak. Nya framdäck = allt funkade kalas. Så jag tror du kan stå på dig där.

_________________
Stevan Petrovic
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41495

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
acey skrev:
Magnus Thomé skrev:
Besked från Frankrike: Bakdäcken på de CUP2 Connect jag kört på ÄR med nya stommen och nya gummiblandningen. Det är bra, för bakdäcken har funkat kalas.

Jag har lämpat över massa info om det trista sneslitaget på framdäcken längs med det yttersta spåret. Ska bli spännande att höra vad responsen blir från Michelin (det ska slussas genom organisationen så det tar väl lite tid denna gång också förstås). Framdäcken har ju inte lirat hundra tyvärr varken grepps- eller slitagemässigt.
'

Jag var en av dom första med Connect förra våren och fick reklamera ett set framdäck som inte alls funkade. Alla parter (som förvisso var extremt hjälpsamma) sa att det var EXTREMT ovanligt att det kunde vara något fel på däcken. Men det var så enormt tydligt. Jag hade väl även viss hjälp av att Oscar Palm körde min bil och snabbt kunde konstatera samma sak. Nya framdäck = allt funkade kalas. Så jag tror du kan stå på dig där.


Nu var däcken ett test-set jag fått från Michelin för att utvärdera de nya CUP2 connect så jag är inte så irriterad Och trots att de skickat det här första setet som det blev en del förvirring kring så kommer det en uppsättning till (vissa har det bra liksom ) där däcken är från senaste batcherna och dessutom BMW-märkta (sådär som N för Porsche, * för BMW osv) så det ska bli helt rätt alltihopa. Ska bli väldigt spännande att se hur deras mobilapp Connect funkar med tips för däckstryck o så thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18582



Magnus Thomé skrev:
Märkligt, jättefå här på Rejsa som kikat på testfilmen där Garmin Catalyst funkade som den ska




Brake longer = Mer trailbrake?

Det hade varit bra att få feedback direkt efter sväng iställer för "hur skall jag göra bättre" nästa varv tror jag. Då hade man kopplat ihop det man gjorde med bra eller dåligt direkt.
Om man hade haft en riktig coach i bilen som bara satt och höll inne med feedback och sa "mer" eller "mindre" nästa varv så hade i alla fall jag aldrig gått tillbaka till den racing skolan igen.
Så MER feedback både på vad man gjorde bra/dåligt precis nyss (i svängen man åker ur, mer än "nice work") och sen även vad man skall tänka på i nästa sväng.

Kanske nån algoritm som känner av när det är ett varv som inte skall räknas om man kör 5% långsammare eller nåt, så man inte sabbar nästa varvs tips med onödiga tips.

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41495

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Ja jag kikade på graferna och det var bromsa lite senare + trailbrake den ville (för det hade jag gjort tidigare som den tyckte var bäst)


Sen kollade jag på "average" hastighetsgrafer på Sviestad, där det var mycket trafik, och där hade den inte tagit bort riktigt all data från skräpvarv men mycket. Jag har rapporterat det till Garmin (och de har alla loggar från burken) så de behöver de finpilla på lite vad som ska slängas. Och att den kanske inte ska tipsa när man kör 50%

_________________
Magnus Thomé
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18582



Mental note, ligg inte bakom slicksbilar utan kaross.

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41495

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
MaZ skrev:
Mental note, ligg inte bakom slicksbilar utan kaross.
Tänkte du på att dom kan bromsa bättre? Eller att jag är som en bulldozer om det skulle hända något?

_________________
Magnus Thomé
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18582



Det feta stenskottet @ 8:21?

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41495

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
MaZ skrev:
Det feta stenskottet @ 8:21?


Däcksgummi Kolla på vindrutan precis till vänster om Garmin Catalyst. Jag har inte tvättat bort det gummimärket riktigt än Sen är ju hela fronten skyddsfolierad, har bara sett något enstaka ställe där folien ens reagerat på stenskott.


Men jag tycker vi kan kräva stänkskydd på Formelbilarna framöver

_________________
Magnus Thomé
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18582



Jo jag såg vart det landade och tolkade det som ett fett stenskott då det small likandant och blev svart precis som det brukar bli när det "skiktar" sig i glaset.
Skönt att det var tvättbart. thumbs up

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41495

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Får lite kul bytesförslag på min Blocketannons. Cayman, M3 V8... kul bilar thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Bamsefar
Lidingö
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2900

Namndispens
Namndispens

Magnus Thomé skrev:
Får lite kul bytesförslag på min Blocketannons. Cayman, M3 V8... kul bilar thumbs up


Säg till om det dyker upp en vettig cab....

_________________
Lars H
Bamsefar kan vara närmare än du tror....
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41495

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
CUP2 Connect framdäck 265 vs bakdäck 295.

De bredare har mycket lägre procentuellt "bortfall" av gummi i spår och sajpningar!

Speciellt precis utanför det yttersta spåret där 295orna har flera cm mer helt omönstrat gummi!


_________________
Magnus Thomé
Citera
Theo
Uppsala
Här sen Apr 2007
Inlägg: 438



Det känns ju som att det är alldeles för mycket "luft" i mönstret.. Eller för lite gummi helt enkelt.

_________________
Theo Tibblin
Kör: Saker GT - 07 ,VW Golf V TDI Cup - 06, Audi A3 1,9 TDI Q - 02, Porsche 992 GTS - 23.
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M2 -16
<<   1, 2, 3 ... 106, 107, 108 ... 111, 112, 113   >>
62 besök senaste veckan (462688 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande