Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW M2 -16 | << 1, 2, 3 ... 108, 109, 110, 111, 112, 113 >> 201 besök senaste veckan (462906 totalt) |
Går det vägen så nyper du denna sedan
Länk: https://www.blocket.se/annons/stockh _________________ Mvh Niclas Björk |
||||
Eller en Citroën C1 för stunden Siktet är på en M2 Competition (lite puckat med tanke att min går som en Comp redan) men tanken är att kunna köra en sån som den är ett tag o sen ha möjlighet att sätta ännu lite mer fart på den om andan faller på Om ingen har någon lysande alternativt förslag Men jag har svårt att hitta något som "tickar i alla boxarna" som en M2 gör utifrån hur jag vill ha det. _________________ Magnus Thomé |
||||
Lite nyfiket frågat (eftersom jag vill minnas att du gillade den, och jag själv också gillar den): vad gör att M2an slår Alpine A110? _________________ MVH/ Fredrik Henriksson "But this car is full of my two least favorite things: rust and electrical issues." / _\_(ツ)_/_ Dork @ GRM Forum |
||||
Den faller bara på en sak för min del och det är flexibilitet att kunna lasta, som tex fyra hjul eller fyra personer Är lite avgörande utifrån hur jag bor o så. Alpine är en fröjd. Körmässigt har den allt utom en enda grej och det är ett jävlaranamma som M2an har. Alpinen är härlig att balansera, att dansa med, den är rapp, lätt i steget, snabb som fan (samma kg/hk som M2an) men den är aldrig en knuten näve som M2an. Vilket kan ha sin charm Men det är inte det som är deal breaker för mig utan lastbiten. _________________ Magnus Thomé |
||||
Det lutar lite sakteliga åt det hållet just nu men inget är klart än. Fått lite trevliga byteserbjudanden också bla en Cayman. Fast det hade jag kanske redan skrivit. _________________ Magnus Thomé |
||||
_________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
Just lastkapaciteten är lite komplicerad när man kör tvåsitsigt: man får ju nästan alltid med sig allting man behöver. Tills man plötsligt inte alls får in någonting som ska lastas. Jag höll på att bli stående på en postterminal i Norrköping med en drivaxel som absolut inte gick att få in i Corvetten någon gång, jag hade ju kunnat kolla upp måtten innan men ... näe ... Det är därför man har två (tre) bilar! _________________ MVH/ Fredrik Henriksson "But this car is full of my two least favorite things: rust and electrical issues." / _\_(ツ)_/_ Dork @ GRM Forum |
||||
Eller köper den färdig
https://www.blocket.se/annons/hallan _________________ Jerker Garpensten 718 GT4 |
||||
Den där ska fan gå 1.22 ledigt på r-däck på Mantorp om det ska vara värt det _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
Nej körmässigt tycker jag faktiskt inte det, mycket liten skillnad IMHO. De låter däremot väldigt olika. Egentligen helpuckat som sagt att byta den nuvarande eftersom den går som en Competiton som den är. Jag pendlar mellan "vore kul med en Competition" och "min funkar ju skitbra varför ska jag byta, det kostar mer, för vadå?" Jag skulle ju kunna vänta ett eller två år till lätt. _________________ Magnus Thomé |
||||
För dom där pengarna måste d3 gå sjukt snabbt,är ju inte ens reggad _________________ M @ g n u s k @ l i n Golf sportscombi vw passat gtr 280 RS4 4.2 raggarbil |
||||
Jag behöver hjälp att plocka av Öhlinarna och få på originalchassit som sovit sött sen bilen var nästan ny. Tips på vettig verkstad som inte tar tusenlapp eller mer i timmen? Jag har inte verktyg eller garage att göra det tyvärr. Med riktiga verktyg är det ju hyffsat enkelt.
Hjulinställning måste självklart till efter. Ska se hur det kan lösas också. Hus-hjulinställaren Danne är extremt fullbokad just nu. _________________ Magnus Thomé |
||||
Våra race- och banåkarbilar BMW M2 -16 | << 1, 2, 3 ... 108, 109, 110, 111, 112, 113 >> 201 besök senaste veckan (462906 totalt) |