Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 109, 110, 111, 112, 113 >> 152 besök senaste veckan (473288 totalt) |
Han köper Bettan! Har han inte sagt det??? ![]() ![]() /MK _________________ /Michael Karpers Väghållningsböcker och Videokurser! www.speedlabacademy.se http://instagram.com/speedlabracing https://www.youtube.com/SpeedlabRacing |
||||||||||
![]() När Bettan är helt klar o färdigbyggd ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||||||||
https://media1.tenor.com/images/1fe1 _________________ Anders Hansson |
||||||||||
Klar?? Låter otroligt defensivt! En riktig bil blir aldrig "Klar". Den blir bara snabbare! ![]() _________________ /Michael Karpers Väghållningsböcker och Videokurser! www.speedlabacademy.se http://instagram.com/speedlabracing https://www.youtube.com/SpeedlabRacing |
||||||||||
Ja precis, men jag kör sökningen "billigast på blocket" ![]() Gen 1 är skitkul men jag sitter så kasst med ratten dikt an mot knäna. Gen 2 har höj/sänkbar stol vilket hjälper en hel del. _________________ ![]() |
||||||||||
_________________ Jimmy Särås på Stertman Motorsport www.stertman.se Din Audi, Bentley, BMW, Cupra, Lamborghini, McLaren, Mini, Porsche, Seat, Skoda & Volkswagen specialist. |
||||||||||
Har haft både Toyota och Citroën tidigare (dock inte trillingbilen) och då var valet lätt att välja Toyota igen måste jag säga. Du får trilla ner med din till Kalmars konbanekörningar nästa år så får vi jämföra dom ![]() ![]() ![]() _________________ Matthias Karlsson |
||||||||||
Jag har en 107 -13...ägt den ett halvår å kört den totalt 500 meter, tror jag måste ta ut den på en tur idag å upptäcka storheten 😁
_________________ M @ g n u s k @ l i n Golf sportscombi Vw Arteon sb RS4 4.2 raggarbil...såld |
||||||||||
Japp. Tog en tankevända på "kan jag tänka mig en manuell" och hade jag den bara för kul turer på "Miatavägar" så vore det skoj. Men när man kör i blandad trafik, till landet, åka till ICA så är den sjuuukt trevlig att köra manuellt med paddlarna, så rappt att växla hela tiden precis som man vill. Och slalom, bana... ja det blir DCT ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||||||||
Det krävs en viss attackkörstil ![]() _________________ ![]() |
||||||||||
Intressant, jag har liknande känslor, fast inte hela vägen. Jag hade DCT i M4an och den var grym på bana. Den var ryckig i kötrafik tyckte jag, men kanske bättre än manuell där... Dock saknade jag att ro dem själv speciellt på väg. När jag hade den bilen hade jag även en Subaru Sti, och jag tog hellre nycklarna till den bilen när jag skulle ut och ta en söndagstur på småvägar. När jag körde konbana i somras saknade jag DCTn och kände att jag kunde kört fortare med DCT i bilen. Men samtidigt inte värt att missa den goa känslan med en fin heel and toe... DCT är helt klart bättre, men jag tyckte att bilen tappade mycket karaktär... Shit vad envis man är ibland ![]() Ser fram emot de nya planerna. _________________ Peter Sundström Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV 297 varv på Nordschleife |
||||||||||
Funderat mycket på det här också med min Megane, just nu är jag nog glad att ha dubbelkopplingslåda i stockholmstrafiken när man tröskar runt i höstmörkret (vilket ju tyvärr är 95% av körningen), men när det väl är öppna kurviga vägar saknar man helt klart manuell... så är nog (60/40 dubbelkoppling/manuell). På bana är jag nog lika kluven ![]() _________________ Gust4v V35tlund Toyota GR86 |
||||||||||
Du får flytta på dig Magnus så du inte tvingas ha kompromissbil, ett fordon per syfte är framtiden...
![]() |
||||||||||
100 kvm? Men var ska vi förvara alla projekt då? _________________ MVH/ Fredrik Henriksson "But this car is full of my two least favorite things: rust and electrical issues." / _\_(ツ)_/_ Dork @ GRM Forum |
||||||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 109, 110, 111, 112, 113 >> 152 besök senaste veckan (473288 totalt) |