Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW M2 -16 | << 1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 111, 112, 113 >> 37 besök idag (463188 totalt) |
Racechrono i androidtelefon + extern 10Hz GPS puck. Man kan se att telefonens g-kraftsmätare mäter lite konstigt lateralt men det är ju inte hela världen Jag exporterar loggningen i telefonen till vbo-format och använder sen Racelogics gratis mjukvara för att kika på loggarna (och ta screenshots) https://www.vboxmotorsport.co.uk/ind _________________ Magnus Thomé |
||||
Nej tyvärr inte, BMW Sverige verkar ha gått på semester Lycka till på Lunda! _________________ David Johansson BMW 335i E92 (Alpinweiss) BMW CS Motorsport |
||||
Coolt! Jag kör också med racechrono men hade ingen aning om racelogics mjukvara. Ska testa det! _________________ Per Junestam |
||||
Det fanns mycket att välja att köra på den här helgen, Bavariaracing på Ljungbyhed, öppen heldagsbanträff på Sviestad, superstage på Lunda med Fordklubben med mera. Efter en del funderande så valde jag Lunda Eftersom man i slalom tryggt kan satsa 100% (och lite till ) och verkligen får lära känna bilens gränser så är jag lite svag för det Bana är precis lika kul men där kör jag helst med lite mer marginal än i konbana.
Fordklubben har en återkommande banläggning på Lunda där upplägget är precis som Emmabodas Superstage fast nedskalad i dimensioner. Rullande start med en tvär 90gradare ut på flygfältet. Ett snabbt treportarsparti följt av en lång raka (där det gäller att få med sig max utgångsfart på den långa rakan) och därefter ett ännu snabbare treportarsparti som man kommer fram till i väldigt hög fart (tyckte mig se drygt 180 på mätaren även om jag inte riktigt hade tid att titta så noga ) där det gäller att bromsa hårt in genom partiet men absolut inte bromsa ner för mycket. Därefter en 180 graders vändning tillbaka mot startpunkten genom samma partier men omvänt då... Bilen kändes kanon! Fanns några ställen där jag fick vara mjuk med styrningen för att rumpan inte skulle dra iväg, tex mellan port två och tre i parti två där man som sagt skulle ner från 180 men ändå hålla så hög fart som det gick. Såklart Balansen är verkligen trevlig, man justerar enkelt mellan över och understyrning utifrån instyrning. Ganska vanligt för min del är att sätta en hyffsat bra tid ganska tidigt på dagen efter mycket få repor. Och sen resten av dagen bara få sämre tider Men för omväxlings skull putsade jag succesivt på tiden och den absolut sista repan för dagen var den snabbaste (56.85) vilket kändes förvånansvärt trevligt och tillfredsställande Janne körde även han en bunt repor med M2an och putsade redigt på sin tid. Han såg även han väldigt nöjd ut Ett riktigt stort tack till alla i Fordklubben som fixade träffen. Och alla som var med o körde. Alltid lika kul o snacka skit i depån Foton? Det glömde jag precis som vanligt fullständigt bort att ta några _________________ Magnus Thomé |
||||
10" blir brett och fint! Vilken dimension är däcken på? Kommer du köra samma runt om? Lite små sugen på dessa däcken jag med faktiskt, spännande _________________ Nicodemus Nilsson MINI R56 JCW - 2011 BMW M3 E46 SMG2 (SÅLD) https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1436508#1436508 |
||||
Maila och kolla vad totalen blir för Apex EC-7 10x18 ET33 hos http://www.tegiwaeuro.com
_________________ Hälsn. Tobias Blomberg |
||||
2 st glada gubbar står upp och ljuger!
2 st glada gubbar sitter ner och skrattar runt denna roliga bana, jag tror Magnus blev lite nervös att jag kom närmare och närmare hans tider så han öppnade fönstret när jag svängde runt konerna. OBS! Stolarna har samma inställning i botten _________________ Janne Ström |
||||
Du fick ju din snabbaste tid när jag surprisestördeöppnadefönstret av misstag... tre gånger.. under din repa (finns ju inget vettigt att hålla fast i när du svänger så där, och fönsterknappen sitter ju precis ivägen när man får hålla sig i dörrsidan ) _________________ Magnus Thomé |
||||
Det drar iväg i pengar snabbt. Har lite ont i plånboken just nu (på sommarmånaderna är bland annat de eländiga sopparäkningarna av riktig knäckartyp ) Får se hur jag gör. Håller ögonen öppna efter beggade fälgar men då får man ju ha lite tålamod. _________________ Magnus Thomé |
||||
På Mantorp senast så blev ju bromsarna ordentligt varma. Klurar på någon kyllösning som inte kräver massa åverkan på bilen. Hittade två amerikanare som skaffat kylscoop från vad jag uppfattade som Porsche GT3, ska kolla vad plastbitarna kan kosta.
Fler bilder här: http://f87.bimmerpost.com/forums/sho _________________ Magnus Thomé |
||||
liknande kylvingar sitter även på audi TTRS har jag för mej
http://www.ttforum.co.uk/forum/viewt _________________ M @ g n u s k @ l i n Golf sportscombi vw passat gtr 280 RS4 4.2 raggarbil |
||||
_________________ Magnus Thomé |
||||
Luftstyrningarna till 997GT3 kostar kaffepengar, typ 65kr/st eller nått pröjsade jag sist hos porschecenter smista.
_________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||
Tror du jag behöver artikelnummer eller kan jag åka dit (utan regnr o så) o bara snacka med dom för att beställa? _________________ Magnus Thomé |
||||
Våra race- och banåkarbilar BMW M2 -16 | << 1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 111, 112, 113 >> 37 besök idag (463188 totalt) |