Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M2 -16
<<   1, 2, 3 ... 30, 31, 32 ... 111, 112, 113   >>
20 besök senaste veckan (462298 totalt)
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7705



Cup2or funkade tyvärr inget bra på min M3a heller, dem hade sjukt mycket evakueringsspår för vatten på 225orna fram och typ inget gummi marken.

235orna nu på Porschen ser mycket bättre ut!

Får se hur dem känns på söndag.

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Om man kikar på tex GT3'or så verkar de ha fantastiskt mycket bättre kontroll över hjulvinklarna när det svänger? M-bilar kränger o har sig och hjulvinklarna blir som de blir i svängarna. Typ

_________________
Magnus Thomé
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



erikjakan skrev:
Cup2or funkade tyvärr inget bra på min M3a heller, dem hade sjukt mycket evakueringsspår för vatten på 225orna fram och typ inget gummi marken.

235orna nu på Porschen ser mycket bättre ut!

Får se hur dem känns på söndag.


Du pratar gamla version Erik tror ja

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Magnus Thomé skrev:
Supramannen skrev:
Men det är ju för du envisas att kör med Crap däck ..på med ett par cup 2or eller trofoe R så kommer bilen kännas perfekt igen..


Jag har inte fått den o lira med Cup2, två uppsättningar Cup2 gick åt i förtid pga skulderslitage

Men trippelåttor blir det inte igen! Även om de är kul o trevliga i sin karaktär på banan. TrofeoR står högst på önskelistan.


Cup 2 gillar inte för lite camber och att man i dressyr kanar runt på ytter sidan då brinner dom upp

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Supramannen skrev:
Magnus Thomé skrev:
Supramannen skrev:
Men det är ju för du envisas att kör med Crap däck ..på med ett par cup 2or eller trofoe R så kommer bilen kännas perfekt igen..


Jag har inte fått den o lira med Cup2, två uppsättningar Cup2 gick åt i förtid pga skulderslitage

Men trippelåttor blir det inte igen! Även om de är kul o trevliga i sin karaktär på banan. TrofeoR står högst på önskelistan.


Cup 2 gillar inte för lite camber och att man i dressyr kanar runt på ytter sidan då brinner dom upp


Jupp.

3 grader fram funkade halvt okej men 2 grader bak räckte inte och det var max som gick att ställa där. Lite förvånad att de ville ha mer bak.


Jag kör ju gärna knixiga banor och knixig slalom. På tex Ringen funkar de nog super.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Backlund
Stockholm
Här sen Maj 2008
Inlägg: 84



Magnus Thomé skrev:

Ja o så var det bergodalbanan sen vid inbromsningen.


Hej Magnus
Minimera skumpandet genom att bromsa efter kurvan och släpp ut bilen endast till mitten, där är det mycket jämnare.
Först i slutet på inbromsningen tar dig ut till vänstra kanten för att få en bra instyrning.
Det skiljer säkert 20m i bromssträcka beroende på om du hamnar i ojämnheterna eller inte så det blir lite för svårkalibrerat..., jag har studsat ut i gräset tv en gång, lite väl spännande....tur att banan går rakt fram också.
Annars syns det att hittar du runt du har gjort din läxa på denna banan.
Jag håller nog ut mer tv i esset efter vänstern för att kunna gå på gasen tidigare i högerböjen eftersom det är så lång raka efter.
Det finns alltid små förbättringar att göra mao 1,01x nästa gång

_________________
Håkan Backlund

Porsche 991 GT3 RS MR
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Fattades bara en hundradel ju för det

_________________
Magnus Thomé
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7705



Supramannen skrev:
erikjakan skrev:
Cup2or funkade tyvärr inget bra på min M3a heller, dem hade sjukt mycket evakueringsspår för vatten på 225orna fram och typ inget gummi marken.

235orna nu på Porschen ser mycket bättre ut!

Får se hur dem känns på söndag.


Du pratar gamla version Erik tror ja


Nej nya cup2 hade jag på den på rudskogen, bak fanns det grepp, men framdäcken i 225/45 17 såg jättekonstiga ut. Max 60% av bredden var gummi, resten luft. Bak däremot i 255/40 17 såg helt vettiga ut!

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
Milan
Limhamn
Här sen Jun 2007
Inlägg: 30



Hej Magnus,

Nu sitter 285/35 19 Trofeo däck på bilen och efter 5 mil körning på gata så är det inget skrap än thumbs up Imorgon ska jag till Ring Knutstorp och då får vi se vad som händer när bilen utsetts för lite mer sidkrafter. Det sitter ett KW Clubsport chassi på min bil vilket jag tror sänker mer än vad ditt Öhlins chassi gör.




_________________
Milan Klacar
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Erik,

Var dom lite som Cup+? De hade ju när det begav sig mycket bredare längsgående slitsar i mönstret.

Vet du om dom hade *, N eller någon annan märkning?

Här är en lååång lista av märkliga märkningar:
https://www.tyres-pneus-online.co.uk/reading-tyre-markings-advice.html . . . .

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Superintressant Milan! Knutan blir perfekt test nere i Liton där det blir redig kompression, klarar den det så klarar den allt thumbs up

Hur var det, vad har du för camber bak?

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Fick en tanke i huvet... undrar om det är en ide att ändra rake, justera förhållandet mellan höjd fram o bak så att den blir lite högre fram eller lägre bak.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Kanonfoton av Robban som alltid



_________________
Magnus Thomé
Citera
Milan
Limhamn
Här sen Jun 2007
Inlägg: 30



Magnus Thomé skrev:
Superintressant Milan! Knutan blir perfekt test nere i Liton där det blir redig kompression, klarar den det så klarar den allt thumbs up

Hur var det, vad har du för camber bak?


Camber bak är ställd till -2.0. Känslan mot MPSS däck är betydligt bättre komfort och något högre vägljud.

Stötdämparna är inställda för gata och jag kommer inte att hinna klicka om de så bilen kommer dessutom att vara lite "mjuk" i chassit. Ska dock nämna att jag har väldigt begränsade kunskaper vad gäller bankörning men lite ska jag nog kunna pressa bilen imorgon
Återkommer thumbs up

_________________
Milan Klacar
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Jag har också någonstans runt 2, max som gick att ställa...

_________________
Magnus Thomé
Citera
BMW-DJ
Gbg
Här sen Nov 2012
Inlägg: 1111



Magnus Thomé skrev:
Fick en tanke i huvet... undrar om det är en ide att ändra rake, justera förhållandet mellan höjd fram o bak så att den blir lite högre fram eller lägre bak.


Vad tänkte du att det skulle ge för effekt?

Jag kan inte mycket om aerodynamik men jag föreställer mig att man vill ha den lägre fram så det öppnar sig bakåt. Borde skapa undertryck i golvet som trycker bil neråt.


PS. Kul rapport! du skrev Kinnekulle den 4e, du stannar inte till den 5e och kör med oss i bavariaracing? DS.

_________________
David Johansson
BMW 335i E92 (Alpinweiss)
BMW CS Motorsport
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Lite mer grepp bak tänkte jag. Inte pga aero då förstås. Någon får smacka mig på fingrarna om jag tänkt bakfram

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
BMW-DJ skrev:

PS. Kul rapport! du skrev Kinnekulle den 4e, du stannar inte till den 5e och kör med oss i bavariaracing? DS.


Är på Åkes event den 4'e. Med tanke på förra helgen så får det räcka.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Nått bakslag på bavaria ?

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Supramannen skrev:
Nått bakslag på bavaria ?


Njaee inte Bavaria men jag har lackat ur på Fredrik och Hasse.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Hur har det gått med den blåa skrikande grisen? Jo, jag tog ju ur beläggen, filade ner 45 grader och satte sen kopparpasta mellan kolv och beläggplattorna och kanterna som löper mot oken. Först var det ingen skillnad men det blev faktiskt lite bättre dagarna efter. Men det skrek fortfarande. Sen körde jag bana på Sviestad. Det var bra. Ja, det var både kul och skriken försvann nästan helt efteråt. Och nu med några dagar vardagskörning till så är bromsarna 100% tysta igen. Yeeay! Märkligt det här

_________________
Magnus Thomé
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M2 -16
<<   1, 2, 3 ... 30, 31, 32 ... 111, 112, 113   >>
20 besök senaste veckan (462298 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande