Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW M2 -16 | << 1, 2, 3 ... 54, 55, 56 ... 111, 112, 113 >> 172 besök senaste veckan (462864 totalt) |
Ja det verkar rätt tänkt för att hålla kostnaderna nere men jag har ingen info. Jag tror jag startar en ny tråd om Aquila så kan vi se om vi kan få in lite sån info där Min egen reflektion var att om man vill bygga räserbil för att rejsa så är det inte rätt serie men om man som jag vill hålla mekandet till ett minimum men inte bangar för lite normal service och skruva på hjulvinklarna typ så är det verkligen klockrent med Aquila Ett stort plus i min bok är att det är sjukt smidigt att komma åt allt till skillnad mot karossbilar. För mig är det stor skillnad att man kan göra saker utan att bli galen på att det är trångt och bängligt att komma åt. Sen om jag vill prova lite racing på riktigt framöver vet jag inte, jag gillar det oerhört relaxade upplägget trackdays har, massa körning när man har lust utspritt över en hel dag. Därför gillar jag testdagar som den på Sturup med Aquilan, flera timmar med open pit helt fritt att köra och vara i depån som man kände för. Ingen stress någonsin på hela dagen, det passar mig _________________ Magnus Thomé |
||
_________________ Magnus Thomé |
||
Oj vad tiden går! Nästa vecka har jag haft bilen i tre år och sjutusen mil!
Kul att den fortfarande känns som min nyligen införskaffade nya bil Men Rejsamärket hade faktiskt hunnit bli lite slitet så jag firade idag med att uppgradera bilen: _________________ Magnus Thomé |
||
Var dags för nya bromsbelägg bak, det är inte ofta. Skivorna har fortfarande inte gått åt speciellt på 7000 mil På med PFC08 som vanligt, funkar finfint.... fast det hhrrmmm... gnisslar periodvis. Från o till konstigt nog, vete tusan varför de är tysta i långa perioder och gnisslar i... långa perioder
Tänkte köra Gelleråsen med Drivers Club på torsdag. Brukar vara open pit i princip hela dagen vilket gör det väldigt relaxat. Och alltid massa kuliga bilar. Sen kan man fira midsommar dan efter nöjd o glad . _________________ Magnus Thomé |
||
Var på Gelleråsen idag. Det ryktades att det skulle spöregna men det var kanonfint väder nästan hela tiden, bara en kortare mindre skur som torkade upp fort. Jag drog iof vid tresnåret så det kan ju ha kommit kalabalikregn senare
Jag sitter o kikar på Racechrono + film just nu, ska ladda upp när det är klart. Men jag kan konstatera att det gick vääääldigt långsamt idag. Hade nya R888R 265 på 9" fälg fram men å andra sidan helslut R888R 265 bak där innerskuldran är helt borta, så snarare 245-255 kvar i backen Men ändå förvånad, ska bli intressant att kika noga på var det gick så eländigt sakta. Tre sekunder långsammare än TrofeoR!! Men det var nog inte bara däcken utan även rattoperatören som var slö... Återkommer! Vill bara visa mina fotografskills, detta är det enda fotot jag tog idag _________________ Magnus Thomé |
||
Racechrono med värmekamerorna på de två framdäcken
Tyvärr gick Goprofästet av när jag skulle sätta dit kameran så jag fick tejpa fast det hela istället (17 varv med packtejp) och då hamnade kameran alldeles för långt ner. Så på videon som jag ska ladda upp så ser man inget bra alls framåt på banan _________________ Magnus Thomé |
||
Som absolut värst var det 133. (EDIT: sett 135 i videon nu... dags att shoppa lite kylgrejer!) Kan vara bra att veta att den ograderade tempmätaren som tidiga M2 har (pre-LCI) då hade rört sig lite åt höger men fortfarande blå och "okej". Höga insugstemp denna dag också, ser ut som jag tappade i acc mot en annan svalare dag jag loggat. _________________ Magnus Thomé |
||
Som sagt så sitter kameran för långt ner eftersom Goprofästet sprack, så man ser inget bra framåt tyvärr.
Tips, kolla hur däckstemperaturerna ändrar sig i olika partier längs banan. Hårnål, bromszon, långa sveparen ut på rakan osv _________________ Magnus Thomé |
||
Helt galet att det var tre(!) sekunder långsammare än sist. Enormt mycket sämre grepp bak. Förra gången 295 TrofeoR men nu helslut 265 R888R (f.d. framdäck med elakt innerkantslitage som snarare hade kvar 255 om ens det). Men ändå... 1.13.62 mot 1.16.80. Jösses.
En ren miss var att försöka gå på trean genom hårnålen, det funkade inte alls trots turbovrid, det var alldeles för lågt varv. Och seeent på gas ut ur esset, det hamnade annars lätt på tvären ut. Fick inte till det där alls. Förlorade massa tid i Ejes trots snarlik fart, dvs jag lyckades inte hålla ett tajt spår med den farten... Någon som har någon mer reflektion? _________________ Magnus Thomé |
||
Hade varit kul att se hur varma bak däcken blev av all drifting
Men skymmer inte mobilen när du har den stående framför dig på brädan? Känns som liggande hade varit bättre. jäklar vad höga temperaturer du har i motorn, har du provat med AC avslagen för att se om det blir lägre motortemp? _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||
På videon var det lite kul överkörning och gick därför ännu saktare Jag får testa utan AC.... Mobilen skymmer inte alls faktiskt. Men den är ivägen för själva videon _________________ Magnus Thomé |
||
Att Toyon är ett långsamt däck som ja alltid sagt och att du har HÖG insugstemp som jag också alltid sagt.. _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||
Japp och Japp Men Toyosarna är riktigt trevliga på gatan faktiskt. Som tröst _________________ Magnus Thomé |
||
Väldigt intressant att se däcktempen, visste inte att den varierade så mycket och så snabbt. Kyls av nästan direkt när kurvan är över. Häftigt!
_________________ Carl Hubert William Jansson Leon Cupra ST ------------------------------- Ex M3e92 Ex Megane 3 RS Ringtool Ex E36 323i Ringtool Ex M5e34 Ringtool |
||
Kul och intressant. Som sagt hade vart kul å se bakdäcken.
Dock blev det just klart för mig som en liten påminnelse varför jag inte åker gatbil/katossbil på bana längre Ungefär lika stabilt som en stadsbuss _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||
Våra race- och banåkarbilar BMW M2 -16 | << 1, 2, 3 ... 54, 55, 56 ... 111, 112, 113 >> 172 besök senaste veckan (462864 totalt) |