Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 ... 111, 112, 113 >> 18 besök idag (473171 totalt) |
Nyfolierad av Wrapzone. Ser skitbra ut och nu behöver jag inte oroa mig för stenskott
![]() ![]() Uppladdad med Rejsas Android-app. _________________ ![]() |
||||
![]() Ang din nuvarande trådrubrik... Kom och kör med Alfaklubben på Kinnekulle på fredag om en vecka: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Där bjuder vi även på ett par CAR Challengerejs där vi ser ut att få ett starkt startfält med några nya ansikten i serien ![]() _________________ Mats Forssén Alfa 156 GTA SW, glassätarbil Alfa 147 GTA, banåkarglassätarbilsprojekt |
||||
Måste köra in bilen innan jag tar ut den på bana. Jag har lyckats köra 120 mil bara runtikring Stockholm på den enda veckan jag haft bilen
![]() ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||
Det är 110-120 mil t/r till Knutan. ![]() _________________ Anders Hansson |
||||
Jag har nu gjort flera ljudtester både på landsväg, i olika tunnlar ( ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||
Det finns knappar i bilen där man kan välja mellan "Comfort" // "Sport" // "Sport+" osv. Det ställer om trögheten i ratten, mappningen av gaspedalen, antisladdens ingripande och sånt där vanligt. Vad jag inte förstår är vad "Load-reversal damping mode" i nedanstående bild är för något???
![]() _________________ ![]() |
||||
Blev tyvärr inte så mycket klokare ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||
Jag skulle kunna ge mig på en gissning till att det handlar om ventilen som stryper flödet av kopplingshydraliken för att göra ingreppet mjukare. CDV kallas den ventilen, "Clutch delay valve". På E39 och säkert fler BMW plockar man helt enkelt bort den. _________________ Anders Hansson |
||||
Nu har Pagiderna (gula RS29) kommit från PEAN. (PFC hade inte passande belägg än)
Det ser ut som man kanske inte behöver ta loss bromsoken numera för att byta belägg (fyrkolvs istället för enkolvsok). Ska lyfta upp bilen o kolla ![]() _________________ ![]() |
||||
Du har väl samma bromsar som på M4an? Det är bara att slå ut pinsen och dra ut klossarna. Enkelt och snabbt jobb på dessa ok.
Grattis till en väldigt kul bil Magnus! _________________ Peter Sundström Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV 297 varv på Nordschleife |
||||
Du sätter en pin mot pinnen i oket och står på den. Inga lås eller något, pinsen är inpressade med en bussning (tog mig en liten stund att komma på det). Så det tar lite kraft. Så ha en bra grej att sätta mot pinsen, det är sätt att chippa lite färg där annars. Men överlag så är det lätt. När du gjort det en gång så tar det inte ens en timme att byta belägg.
_________________ Peter Sundström Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV 297 varv på Nordschleife |
||||
_________________ ![]() |
||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 ... 111, 112, 113 >> 18 besök idag (473171 totalt) |