Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW M2 -16 | << 1, 2, 3 ... 39, 40, 41 ... 111, 112, 113 >> 12 besök idag (462915 totalt) |
Förbannat! Då ryker ju min tangering av din tid imorgon då |
||||||||
Galet att vi är på hundradelen lika!! Tills imorrn???? 2017 1:14,82 BMW M3 -03 1555 Kg 360 hk 4.3 Kg/hk R-däck 2017 1:14,82 BMW M2 -16 1640 Kg 370 hk 4.4 Kg/hk R-däck _________________ Magnus Thomé |
||||||||
Började knacka ihop en grej för att analysera fullgasacceleration ur de där vdo-filerna men blev distraherad typ halvägs men fuskade till det sista ikväll för att få ut de här i alla fall. Kurvorna i grafen är bitar som har nära fullgas enligt "throttle-position-obd" med max 1s mellanrum i minst 10 sek. Tog med tps-kruvan i sista grafen, lite rörigt. Alla kurvor är syncade på 100km/h.
Det är väldigt liten skillnad i hastighet i slutet av de långa, och temperaturen verkar inte spela någon roll alls. Den snabbaste är tom varmast. Edit: Tog bort temperaturgrafen ur den med tps. _________________ Markus Ålind |
||||||||
Tackar tackar!!!
Den tredje grafen, är det throttle som är så in i bomben massa skräpsignal på? Tror jag numera bara sparar den som heter "Accelerator pedal position D" Tyvärr är väl tempdiffen som mest bara runt 16-17 grader? Men det pekar ju åt rätt håll liksom det du tagit fram _________________ Magnus Thomé |
||||||||
Precis som jag misstänkte.
Med det laddtrycket och den tempen så får du full effekt. Skillnaderna blir bara uppenbara när man stressar på mer laddtryck eller extrema tempar. _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||||
Haha ja, samma bandag dessutom. Men idag blir det nog snabbare! Lycka till! |
||||||||
Kul att det var så tight, men gissar att jämförelsen är en smula annorlunda om man tar med vridmomentskurvorna på båda bilarna? _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||||
En aning _________________ Karl Sandler Att ha den snabbaste alfan är som att vara bäst i särslolan |
||||||||
Jodå, det kompenserar helt klart vikten. Inte lika spetsig topp utan bra drag även när man precis växlat upp Även lättare att
Idag var det ju extra shysst med TrofeoR, dessutom i lite bredare dimension (295 bak 265 fram). Ska ladda upp lite video senare men 1,13.6 var jag jäkligt nöjd med. _________________ Magnus Thomé |
||||||||
Tempdiffen är inte så stor, de var de där bitarna som hade långa drag med mycket fullgas. Det är "throttle-position-obd", det är väl från tps antar jag, så det ser ju lite ut som att ecu'n håller på och flapprar på spjället, alternativt får du ta och öva på växlingarna . Kunde ju vara intressant att jämnföra med en som har gaspedalssvärdet också, om du har någon sådan uppladdad? _________________ Markus Ålind |
||||||||
1,13,6! Yeah right EDIT: dissregard my comment, var helt inne på Mantorp när man egentligen diskuterade Gelleråsen _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||||
Sanslöst! Grymt rattat! Lämnade GT3or i backspegeln? Dom där Trofeo däcken verkar ju förtjäna sitt goda rykte också. Kul! Ang tidigare diskussion är det ju lite viktskillnad mellan bilarna också. Dock är väl tyvärr 360hk i min bil lite önsketänkande också så man får ta det med en nypa salt, är väl best case scenario med den Alpha-N mjukvaran jag kör. Klart att det också är lite skillnad att köra bilarna, lite har ju (som tur är) hänt på 13 år. |
||||||||
Ja M2an är ju en lite aningens snabbare på rakorna än min gamla CSL faktiskt trots en hel del viktskillnad men minimalt med effektskillnad. Så det bredare registret med vridet ger ju resultat Men man känner den högre vikten jämfört med CSLen när man svänger.
_________________ Magnus Thomé |
||||||||
Skitkul dag! Lyckades plita ihop en hel coaching-snackasnacka-spårvalstipsvideo för bansidorna här på Rejsa också. Har ju lagt upp för Mantorp, Kinnekulle o Sviestad innan. Dags för Gelleråsen osså EDIT: La upp loggen www.rejsa.nu/forum/loggdbtop.php?Use _________________ Magnus Thomé |
||||||||
Ja det hade varit snabbt Såg nu att även du hade exakt på hundradelen samma som Nicklas och jag hade Vad var oddsen liksom _________________ Magnus Thomé |
||||||||
|
||||||||
Yes, det är en gammal tid från den svarte 996GT3:an, har tyvärr inga loggar kvar från 2016 med den vite men såg att jag körde 1,14,085 i finalen: http://slc.se/wp-content/uploads/201 Den röde har ju inte fått sträcka ut på Gelleråsen ännu som du vet. _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||||
Våra race- och banåkarbilar BMW M2 -16 | << 1, 2, 3 ... 39, 40, 41 ... 111, 112, 113 >> 12 besök idag (462915 totalt) |