Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M2 -16
<<   1, 2, 3 ... 39, 40, 41 ... 111, 112, 113   >>
12 besök idag (462915 totalt)
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41533

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
"Lincoln" var det nu är.

Tack för PM!

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41533

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Imorrn: Gelleråsen + M2 + TrofeoR Ska bli kul o se vad det kan ge thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
N Wiberg
Västerås
Här sen Jan 2011
Inlägg: 1248



Magnus Thomé skrev:
Imorrn: Gelleråsen + M2 + TrofeoR Ska bli kul o se vad det kan ge thumbs up


Förbannat! Då ryker ju min tangering av din tid imorgon då

_________________
Nicklas Wiberg
BMW M3 E46 Clubsport
Citera
Samwest
Tullinge
Här sen Jan 2011
Inlägg: 78



Magnus Thomé skrev:
Imorrn: Gelleråsen + M2 + TrofeoR Ska bli kul o se vad det kan ge thumbs up


Spännande! följer med spänning

_________________
Saman Mottaghy - Honda Accord Type S - Cl9
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41533

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
N Wiberg skrev:
Magnus Thomé skrev:
Imorrn: Gelleråsen + M2 + TrofeoR Ska bli kul o se vad det kan ge thumbs up


Förbannat! Då ryker ju min tangering av din tid imorgon då


Galet att vi är på hundradelen lika!! Tills imorrn????

2017 1:14,82 BMW M3 -03 1555 Kg 360 hk 4.3 Kg/hk R-däck
2017 1:14,82 BMW M2 -16 1640 Kg 370 hk 4.4 Kg/hk R-däck

_________________
Magnus Thomé
Citera
Qaz
Uppsala
Här sen Okt 2004
Inlägg: 1693



Började knacka ihop en grej för att analysera fullgasacceleration ur de där vdo-filerna men blev distraherad typ halvägs men fuskade till det sista ikväll för att få ut de här i alla fall. Kurvorna i grafen är bitar som har nära fullgas enligt "throttle-position-obd" med max 1s mellanrum i minst 10 sek. Tog med tps-kruvan i sista grafen, lite rörigt. Alla kurvor är syncade på 100km/h.

Det är väldigt liten skillnad i hastighet i slutet av de långa, och temperaturen verkar inte spela någon roll alls. Den snabbaste är tom varmast.

Edit: Tog bort temperaturgrafen ur den med tps.




_________________
Markus Ålind
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41533

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Tackar tackar!!!


Den tredje grafen, är det throttle som är så in i bomben massa skräpsignal på? Tror jag numera bara sparar den som heter "Accelerator pedal position D"


Tyvärr är väl tempdiffen som mest bara runt 16-17 grader? Men det pekar ju åt rätt håll liksom det du tagit fram thumbs up thumbs up thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7731



Precis som jag misstänkte.

Med det laddtrycket och den tempen så får du full effekt. Skillnaderna blir bara uppenbara när man stressar på mer laddtryck eller extrema tempar.

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
N Wiberg
Västerås
Här sen Jan 2011
Inlägg: 1248



Magnus Thomé skrev:
N Wiberg skrev:
Magnus Thomé skrev:
Imorrn: Gelleråsen + M2 + TrofeoR Ska bli kul o se vad det kan ge thumbs up


Förbannat! Då ryker ju min tangering av din tid imorgon då


Galet att vi är på hundradelen lika!! Tills imorrn????

2017 1:14,82 BMW M3 -03 1555 Kg 360 hk 4.3 Kg/hk R-däck
2017 1:14,82 BMW M2 -16 1640 Kg 370 hk 4.4 Kg/hk R-däck


Haha ja, samma bandag dessutom. Men idag blir det nog snabbare! Lycka till!

_________________
Nicklas Wiberg
BMW M3 E46 Clubsport
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3438



Magnus Thomé skrev:
N Wiberg skrev:
Magnus Thomé skrev:
Imorrn: Gelleråsen + M2 + TrofeoR Ska bli kul o se vad det kan ge thumbs up


Förbannat! Då ryker ju min tangering av din tid imorgon då


Galet att vi är på hundradelen lika!! Tills imorrn????

2017 1:14,82 BMW M3 -03 1555 Kg 360 hk 4.3 Kg/hk R-däck
2017 1:14,82 BMW M2 -16 1640 Kg 370 hk 4.4 Kg/hk R-däck


Kul att det var så tight, men gissar att jämförelsen är en smula annorlunda om man tar med vridmomentskurvorna på båda bilarna?


_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
Kalle_alfaturbo
Uppsala
Här sen Jun 2012
Inlägg: 426



Wärhner skrev:
Magnus Thomé skrev:
N Wiberg skrev:
Magnus Thomé skrev:
Imorrn: Gelleråsen + M2 + TrofeoR Ska bli kul o se vad det kan ge thumbs up


Förbannat! Då ryker ju min tangering av din tid imorgon då


Galet att vi är på hundradelen lika!! Tills imorrn????

2017 1:14,82 BMW M3 -03 1555 Kg 360 hk 4.3 Kg/hk R-däck
2017 1:14,82 BMW M2 -16 1640 Kg 370 hk 4.4 Kg/hk R-däck


Kul att det var så tight, men gissar att jämförelsen är en smula annorlunda om man tar med vridmomentskurvorna på båda bilarna?



En aning

_________________
Karl Sandler

Att ha den snabbaste alfan är som att vara bäst i särslolan
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41533

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Jodå, det kompenserar helt klart vikten. Inte lika spetsig topp utan bra drag även när man precis växlat upp thumbs up Även lättare att

Idag var det ju extra shysst med TrofeoR, dessutom i lite bredare dimension (295 bak 265 fram). Ska ladda upp lite video senare men 1,13.6 var jag jäkligt nöjd med.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Qaz
Uppsala
Här sen Okt 2004
Inlägg: 1693



Magnus Thomé skrev:
Tackar tackar!!!


Den tredje grafen, är det throttle som är så in i bomben massa skräpsignal på? Tror jag numera bara sparar den som heter "Accelerator pedal position D"


Tyvärr är väl tempdiffen som mest bara runt 16-17 grader? Men det pekar ju åt rätt håll liksom det du tagit fram thumbs up thumbs up thumbs up


Tempdiffen är inte så stor, de var de där bitarna som hade långa drag med mycket fullgas.

Det är "throttle-position-obd", det är väl från tps antar jag, så det ser ju lite ut som att ecu'n håller på och flapprar på spjället, alternativt får du ta och öva på växlingarna . Kunde ju vara intressant att jämnföra med en som har gaspedalssvärdet också, om du har någon sådan uppladdad?

_________________
Markus Ålind
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3438



Magnus Thomé skrev:
Jodå, det kompenserar helt klart vikten. Inte lika spetsig topp utan bra drag även när man precis växlat upp thumbs up Även lättare att

Idag var det ju extra shysst med TrofeoR, dessutom i lite bredare dimension (295 bak 265 fram). Ska ladda upp lite video senare men 1,13.6 var jag jäkligt nöjd med.


1,13,6! Yeah right

EDIT: dissregard my comment, var helt inne på Mantorp när man egentligen diskuterade Gelleråsen

_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
N Wiberg
Västerås
Här sen Jan 2011
Inlägg: 1248




Sanslöst! Grymt rattat! Lämnade GT3or i backspegeln?
Dom där Trofeo däcken verkar ju förtjäna sitt goda rykte också. Kul!

Ang tidigare diskussion är det ju lite viktskillnad mellan bilarna också. Dock är väl tyvärr 360hk i min bil lite önsketänkande också så man får ta det med en nypa salt, är väl best case scenario med den Alpha-N mjukvaran jag kör. Klart att det också är lite skillnad att köra bilarna, lite har ju (som tur är) hänt på 13 år.

_________________
Nicklas Wiberg
BMW M3 E46 Clubsport
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41533

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Ja M2an är ju en lite aningens snabbare på rakorna än min gamla CSL faktiskt trots en hel del viktskillnad men minimalt med effektskillnad. Så det bredare registret med vridet ger ju resultat thumbs up Men man känner den högre vikten jämfört med CSLen när man svänger.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41533

Forumägare
Forumägare
Trådstartare



Skitkul dag! Lyckades plita ihop en hel coaching-snackasnacka-spårvalstipsvideo för bansidorna här på Rejsa också. Har ju lagt upp för Mantorp, Kinnekulle o Sviestad innan. Dags för Gelleråsen osså thumbs up



EDIT: La upp loggen www.rejsa.nu/forum/loggdbtop.php?UserID=3

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41533

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Wärhner skrev:


1,13,6! Yeah right

EDIT: dissregard my comment, var helt inne på Mantorp när man egentligen diskuterade Gelleråsen

Ja det hade varit snabbt


Såg nu att även du hade exakt på hundradelen samma som Nicklas och jag hade Vad var oddsen liksom

_________________
Magnus Thomé
Citera
davve d
Norrtälje
Här sen Apr 2009
Inlägg: 345



Grym putsning av PB

_________________
David Wicklund - Ford Club Sweden
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3438



Magnus Thomé skrev:
Wärhner skrev:


1,13,6! Yeah right

EDIT: dissregard my comment, var helt inne på Mantorp när man egentligen diskuterade Gelleråsen

Ja det hade varit snabbt


Såg nu att även du hade exakt på hundradelen samma som Nicklas och jag hade Vad var oddsen liksom


Yes, det är en gammal tid från den svarte 996GT3:an, har tyvärr inga loggar kvar från 2016 med den vite men såg att jag körde 1,14,085 i finalen: http://slc.se/wp-content/uploads/2016/08/Rond3-Final-Pro-Street-laptim . . . .

Den röde har ju inte fått sträcka ut på Gelleråsen ännu som du vet.

_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41533

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Wärhner skrev:
Den röde har ju inte fått sträcka ut på Gelleråsen ännu som du vet.


Ja det lär ju gå fortare thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M2 -16
<<   1, 2, 3 ... 39, 40, 41 ... 111, 112, 113   >>
12 besök idag (462915 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande