Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW M2 -16 | << 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 111, 112, 113 >> 62 besök senaste veckan (464143 totalt) |
Inte alls vännerna som var i Österrike i helgen säger att även Marcus Ericsson hade en sådan "pryl" på sina däck _________________ Janne Ström |
||||||
Blir gatdäcken nästa helg på Gelleråsen. Sen lutar det åt att skaffa rdäck att ha på originalfälgarna. Vi får se _________________ Magnus Thomé |
||||||
Jag kör Cup 2 på mina 19" originalfälgar. Tycker att de fungerar väldigt bra. Fungerar även på gata helt ok när det regnar. _________________ Peter Sundström Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV 297 varv på Nordschleife |
||||||
Fler som gillar!
http://feber.se/bil/art/352171/ute_e
_________________ Janne Ström |
||||||
OBDII dongle och appen Torque. Blir bra att hålla koll på temperaturer på första banträffen på lördag
Uppladdad med Rejsas Android-app. _________________ Magnus Thomé |
||||||
Alltid risk för information overload.
Finns det en display med "titta längre fram" också? |
||||||
Det finns rätt gott om skruvatrådar i forumet, så det är väl bra med åtminstone en bil som funkar.
Fast det är ju inte mycket banåka i denna tråden heller. Mest prat om vinterdäck tycker jag. |
||||||
Tonen är rå men hjärtlig... /Johan B _________________ Johan B |
||||||
Strax avfärd mot banträff på Gelleråsen imorrn. Ser verkligen fram emot imorrn Inkörningsservice - Check (gjordes i går ) Pagidbelägg - Check Motul 600 bromsvätska - Check _________________ Magnus Thomé |
||||||
Gelleråsen och premiärtest av bilen... var minst sagt skoj! Bilen funkade verkligen kalas. Men jag kände mig lite väl ringrostig de första passen
Gatdäcken (Michelin Pilot Super Sport) funkade över förväntan (även om jag är väldigt sugen på rdäck ändå). Väldigt lite slitage och dessutom jämnt och fint slitage. Ingen överhettning (jag körde väl ganska korta stinter men jag behövde inte lägga av pga övervarma hala däck en enda gång) och inga vikningar på framdäcken. Kalas. Men jag saknade lite rdäcksbett speciellt i inbromsningarna. Och det kändes i svängarna som att det skulle gå att ta i lite mer om jag kunde öka cambern lite. Det går inte utan camberplattor vilket väl får anses stå på min önskelista Jag hade ett extra öga på motortemp, jag visste ju inte vad jag hade att förvänta mig. Nu var det en kall dag vilket ju inte skadar. Men olje och vattentemp låg stabilt o lågt. Samma sak med bromsarna, skulle de gå varma? Behöva bygga kylning? Nää, det verkade som de hade det ganska behagligt också. Mycket marginellt slitage på Pagidbeläggen trots 18 mil bana. Bromsarna får ju ett lättare liv med gatdäck så vi får se hur det blir med rdäck på framöver. Jag körde hela dagen i läget "Sport+" faktiskt. Dvs antisladd och antispinn ges friare tyglar men är fortfarande aktivt. Jag upptäckte under dagen att det gick bra att gasa ut rumpan i ejes på tvåan ändå Ut ur hårnålen gick antispinnen in varje varv trots att man ligger på trean där. Men det fick vara så, jag är ju inte 100% invand med bilen än så lite hängslen och livrem kändes tryggt o bra. Vi får se om jag inte testar med all systems off på Mantorp, om andan faller på. Sent på eftermiddagen när jag för andra gången kört slut på all soppa i tanken så stod valet mellan att tanka för tredje gången gillt eller... att åka hem nöjd o glad. Jag gjorde det senare. 18 mil bana fick duga _________________ Magnus Thomé |
||||||
Våra race- och banåkarbilar BMW M2 -16 | << 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 111, 112, 113 >> 62 besök senaste veckan (464143 totalt) |