Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 320i Touring -04 | SÅLD
1, 2, 3   >>
17360 besök totalt
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116


Trådstartare
Joråsåatt, tänkte ta mig en tur till ringen. Klemens (Porsche 944 räsern) väntar på dämpare och jag kan inte hålla mig så det får bli bruxbilen. Sedan att sambon hejjar på för att få ihop en roadtrip gör inte saken lättare .
Så det blir helt sonika min Saphirsvarta balkanexpress som får ta oss dit .



Spec:

Motor: M54 (rak 6:a) med 170hk som skall släpa runt på 1510kg.

Inredning: Original sportstolar (skinn), eftermonterad mobilhållare från Kjell & co är väl det som är värt att nämna.

Chassie: Original (ej M), 7x16" style 32 med Michelin Energy 205R55-16

Bromsar: Original med nya klossar runt om och ny bromsvätska.

Inget upphetsande alls, snarare tvärt om, men jag gillar den.



Planer:

* Fixa vevhusventialtionen då bilen tenderar att stinka olja ibland. Även Theanders i Lund tyckte att den inte var frisk.

* Lära mig använda nyinstallerade RaceChrono.

* Damma av sambons Xbox och riva av några varv på banan i Forza.

Som ni märker är ambitionsnivån satt att bilen skall vara frisk innan avfärd och det bör räcka. Har inte planer att prestera några rekordtider. Jag har aldrig tidigare varit där men en 2 mil lång bana gör man inte varvrekord på. Som referens t.e.x. har jag över 1000 varv på Knutan och hålla motvarande tempo som jag kan prestera där är inte ens lönt att tänka på. Så det blir riktigt turistkörning för att det är kul när det svänger.

Nu kan vän av ordning tycka att en sådanhär biltråd inte alls platsar in bland banåkarbilarna. Bäh, kan man skapa en tråd om vad man samlar för blanka prylar i sitt garage, så kan jag skriva om min omoddade brukshink . Jo jag är skadad, men jag är fullt övertygad att en frisk bil räcker för att ha riktigt kul på bana med.

Så vi får se hur det blir, kommer jag dit, räcker min ackumulerade erfarenhet att tackla utmaningen, är det så ballt som alla säger eller bara en överhypad cirkus?

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
rickardk
Östergötland
Här sen Feb 2012
Inlägg: 263



Ska bli kul och se vad den kan prestera i original utförande! Har en likadan jag funderar på att kasta mig runt i på nån bana!

(Är fortfarande sugen på dina 17" hjul btw, om du har vägarna uppåt!)

_________________
R icka rd K rumlin de
R iickardsnabelahotmailpunktcom
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116


Trådstartare


Över 500 har lurats in i tråden, då kan man underhålla den lite också .
Så nu har det preppats. A och O med bankörning är att ha sunt material. http://www.euromaster.se/privat/dackverkstad/malmo-lundavagen-64 har varit mina vänner och hjälp mig med chassiet thumbs up . Sjukt bra ställe för oss som kör bana . Upptäckte att ena bakdäcket var onormalt slitet så det blev hjulinställning. Då konstaterades an kollapsad "toebussning" i bakvagnen. Det blev nya original som petades dit och jo, jag bra sugen på att renovera hela rasket. Den lyxen har jag inte råd med så fick nöja mig med bussningsbytet. Sedan kunde hjulinställningen äntligen slutföras. Fick även tag i liknande Michelin som framdäcken så nu har jag anständigt med mönster runt om .



Sen var det där med vevhusventilationen. Tänkte att det borde bli bra med en dag i garaget men visade sig bli ett maratonmek på sådär 18 timmar . Missade KM på Minnesberg där det var tänkt att jag skulle vara funktionär, men jag var allt annat än fräsch 08:00 på morgonen när jag kunde lämna garaget. Men nu är olja, oljefilter, ventilkåpspackning, oljefilterhuspackning samt hela vevhusventilationen bytt. Hittade även en lite trött stackare (som inte följer med på roadtripen) som vilade sig på insugningsrören .

Om knappt en vecka ger vi oss av och nu är bilen i.a.f. redo. Jag hoppas jag hinner med en tvagning innan vi sticker.

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Blir bra det där, se till att bilen är servad och att där finns belägg så är det bara att tuta och köra. Du kommer att ha skoj även med den där lilla ringnyckeln!

Ring när som på 0733 7126sextioett om du har undringar före under eller efter resan Im all yours

Ha en superresa!

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116


Trådstartare
Johan Sjöström skrev:
Blir bra det där, se till att bilen är servad och att där finns belägg så är det bara att tuta och köra. Du kommer att ha skoj även med den där lilla ringnyckeln!

Ring när som på 0733 7126sextioett om du har undringar före under eller efter resan Im all yours

Ha en superresa!


Så sant , bromsarna är genomgångna för mindre än ett år sedan så det sitter i princip nya belägg (original märkes) och fräsch bromsvätska. Jag har läst väldigt mycket av vad du skrivit och det har hjälpt mig väldigt mycke redan. Men om-i-fall-att så lägger jag in ditt nummer i telefonen för säkerhets skull

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116


Trådstartare
Ja, nu måste jag göra ett inlägg för att ha någonting att skratta åt efteråt. Nu som läser det kommer nog flina igenkännande eller bara för att det är så fantastiskt naivt . Tänkte ge liten bild om bakgrund och framför allt mina förväntningar inför första mötet med banan.

Jag fick upp ögonen för banan för sådär 20 år sedan. Det var framförallt en artikel i tidskriften Automobil som fick mig att fatta att detta ställe är något speciellt. Detta var en tid då YouTube och bilforum inte fanns. Vill minnas att Peter Sundfelt var där med Motorjournalen, det var ett avsnitt som gick varmt i VHS spelaren . Har sedan dess läst otaliga skildringar (oftast finurligt döpta till "Sagan om Ringen") och sett lika många filmklipp. Dessutom har jag genom åren kört banan virtuellt i olika spel. Jag lovade mig själv att köra där på riktigt innan jag fyllt 30 men jag halkade in på racing så den ursprungliga aktiviteten blev inte lika prioriterad. Kan säga att jag har fått åtskilliga erbjudanden att följa med och nu känner jag mig som en gymnasiegrabb "som inte har gjort DET" .

Så nu när det skall bli av vad tror jag? För det första får jag inte numren i skallen, banan är helt enkelt ofattbar. Visst bilspel ger en hint men när man ställer det i relation till mina upplevelser på verkliga banor blir det svårare att greppa. Som dopamin-junkie så är det en fantastisk utmaning men jag har kapitulerat innan jag kommer dit. Det blir inga rekordförsök och jag tror inte "hornen kommer växa ut", det är helt enkelt inte lönt. Men perfektionisten inom mig kommer nog vilja prova fler varv för att få till spåret. Många har vittnat om att detta är det absolut bästa man kan göra, en del parkerar sina bilar där nere och vissa har tatuerat in slingan på vald kroppsdel. Likaså skall hela området var uppbyggd runt motorsport-turism och vara sevärt bara av den anledningen. Nu undrar jag givetvis vad som kan vara så lockande? Å andra sidan har jag hört en hel del oroväckande saker om turistkörningen. En farlig blandning av fordon, nära till räckena och allvarliga olyckor är något som gör mig lite tveksam. Skräckscenariot är att bli påkörd av en betydligt snabbare fordon. Jag hoppas inte det utan min approach är mer att köra en kurvig landsväg i lagom takt. Och så får jag helt enkelt se vad uppståndelsen är om .

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Ta ett lugnt varv inför dina mer gasglada och skanna av banan och trafiken. Det kommer att bli en upplevelse av klass jag lovar. Se nu till att göra skäl för ditt rejsanamn!!

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Daniel Engström
Stockholm / Huddinge
Här sen Nov 2006
Inlägg: 3653



He, he. Skoj tråd Eddie.
Jag önskar dig all lycka med din ringvandring.
Själv har jag skjutit på dyligt bortom planerbar horisont. Lyckans ost som kommer kunna skriva antal BTG i din signatur.

Väntar med spänning på fortsättning.

_________________
Daniel Engström

Nu: Porsche 944S & 106 Rallye
Ex: Porsche 944, 2x 968 & 911 Targa -68
Ex: Clio Sport -01
Ex: Ginetta G34 -98

ÖSK #243 PCS #8724
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116


Trådstartare
Så var det gjort . Tre ynka varv blev det men ack så underbara varv. Och Daniel, det är enklare än du tror .

Hela resan finns i min blogg om man vi läsa allt https://eddievarvstopp.wordpress.com/ .
Här är en summering av resan fram till ringen. Jag och Linda lämnade Lund Torsdag morgon, tog Finnlinesfärjan Malmö - Travemünde och sov på Scandic i Hamburg. Fredag tog vi till Amsteradam via Afsluitdijk. Spenderade Lördagen i Amsterdam och på Söndagen fortsatte vi till SPA. På vägen kollade vi på en del slott bl.a. En övernattning på Radisson Blu Plaza blev det, med bad och sedan picknick vid banan på Måndagen innan vi fortsatte till ringen.



Vi kom fram till rummet vi hade hyrt i Meuspath (tack för tipset Johan ) och Hanne förevisade faciliteterna för oss. Tydligen hör det till seden att man skall bo på rum uthyrda i privat regi istället för konventionella hotell när man besöker ringen. Vi lastade av lite och jag begav mig ut på rekognoseringsrunda i ösregnet. Körde in på det gigantiska Nürbugring komplexet i hopp om att hitta info men det visade sig vara sent och det mesta stängt. Körde och tankade för andra gången på resan varpå jag fick se en ytterst välsorterad modellbilsbutik inne på macken. Efter lite mer körning hittade jag den riktiga ingången till turistkörningen. Visade sig ligga bara några minuter från vårat rum. Tyvärr var turistkörningen stängt p.g.a. dåligt väder och det förstår jag med det regnet och den dimman. Fick inte fatt i biljetter för körningen så det blev att åka och äta schnitzel i Adenau för att runda av dagen.

Nu skriver vi tisdag och banan skall öppna 15:15 enligt den officiella hemsidan. Vi har således tid för en lunch utflykt. Nu blev det lite galet då jag lät google maps tolka min önskan om att ta mig till ett slott i Cochem och vi landade på Marksburg istället. Det är ett trevligt område och vi passerade en hel del fort på vägen. Dessutom var det en god lunch och utsikten var kunglig så det blev bra i.a.f. Väl tillbaka i ringen området lämnar jag av Linda för att ge mig ut på banan. Ganska snabbt förstår jag att öppettiderna som står på hemsidan inte är samma som när turistkörningen är aktiv. Först skall en hel svärm med motorcyklar begagna banan i vad som förefaller vara ett Metzler event. Det är strålande fint väder med sådär 25 grader så det fick man nöja sig med. Sen kunde man köpa biljetter. Frågade i disken hur länge det var tänkt att vara öppet och om det bara var bilar som skulle köra. Svaret blev 17:00 till och 19:30 samt att det var blandat med motorcyklar, varpå jag beställde ett 4 varvskort. Tydligen var detta en källa till munterhet för kunderna bakom mig och jag fick en känsla av att man tagit sig vatten över huvudet. Näväl, tillbaka till parkeringen för att glutta på bilarna från hela Europa, Spanien, UK, Italien, Nederländerna, Belgien förutom tyska var representerade. Hittade knappt någon Svenskreggad bil under eftermiddagen.



Ok, banan öppnar och jag ställer mig i kön för att komma ut. Lite pirrigt är det allt. men det var bara att dra på sig bilhandskarna och starta RaceChrono på mobilen. När bommen är passerad så släpper nervositeten och det är lite som att släppa ut en fisk i ett nytvättat akvarium , jag har ju inte kört bana i år så det var som om att komma hem. Första delen känns nytt och osäkert med mycket koll i backspegel. Är noga med att följa högerkanten så andra kommer förbi. Banan är bekant från Forza och jag tackar mig själv för de kvällarna innan avfärd jag spenderade framför den gamla X-Boxen. Banan är annorlunda i verkligheten med denna bil så det är trevande. Strax klickar hjärna över till racemode och jag kan hålla ett bra tempo och kan t.o.m. köra om bilar. Lite nojigt blir det allt med vrålsnabba motorcyklar och Porsche GT3. Tar inte någon av karusellerna just för att jag inte vill ligga i vägen. Sista halvan hamnar jag bakom en Audi TT som får hålla mig sällskap till avfarten där jag kan konstatera att jag tagit mig runt på 12:41,56. Kör av till den inre depån och kollar bilen för säkerhets skull. Den har inte indikerat något och allt är ok utifrån. Sedan bär det ut igen med glatt humör och glömmer ta upp RaceChrono (men appen loggar fortfarande). Kommer igång riktigt bra. Bättre förtroende för bilen samt med bättre kunskap om banan blir det mer gas och smeker kurbsen mer frekvent. Nu kör man om fler bilar att köra om. Nu reflekterar jag över min bil, den är fantastiskt följsam men låga greppet gör att bilen ändå inte kränger så mycket. Att köra med servo är ju också underbart likaså är det nästa lite perverst skönt att köra med AC. Denna gången vågar även köra lite mer vänsterspår och under varvet går jag ner i karusellen. I den lilla karusellen är det trafik så den provar jag inte.



Efter varvet kör jag vänsterfil för att komma ut direkt vilket jag noterade att man kunde redan varvet tidigare. RaceChronon hade nu klockat 12:27,47. Genom bommarna och varm i kläderna. Vänsterspår utnyttjas än mer när det inte är bilar bakom. Det kvider om däcken i de flesta kurvorna och jag kommer på mig själv att sitta och flina. Utgångarna är helt ok men det finns partier som jag fegar mycket genom. Motorbroms används mycket för att glida igenom (tror jag behöver kolla kopplingen vid tillfälle...). Klart är att man måste ha mer erfarenhet för att kunna ladda i full fart genom dessa partier. Har en spansk Kadett GSI som kompis detta varvet. 3:an används väldigt mycket och jag kan konstatera att ringen är en snabb bana. 4:an används annars ofta. Bodil visar inga tecken på utmattning och hon kämpar på bra i uppförsluten. Sedan ylar sexan riktigt härligt. När det är dags att gå in igen så vill jag köra vänsterfil för att köra ut direkt igen men banan stängs. Kan notera att jag satt kvällens bästa tid på retliga 12:02,54. Klockan är strax efter 18 så jag parkerar bilen på den yttre parkeringen. Går sedan och kollar souvenir vagnen men när jag står där annonseras det att banan banan öppnar igen. Springer tillbaka till bilen. Köar i sådär 15 minuter när och kommer så långt som till rondellen när jag hör att banan stängs för dagen . Bilen visar sitt missnöje genom att spotta ut ena skruven till nummerplåten så den lossnar och släpar ena kanten i marken, för medtrafikanternas nöje. Det blir alltså bara 3 ynka varv men jag har haft riktigt kul . Jag rundar av dagen med en pizza med Linda i Adenau innan vi går till sängs.

Sedan blir det hemfärd med övernattning i Hamburg igen, för att på morgonen ta färjan hem. Får nog återkomma med ett separat inlägg om mina intryck från upplevelserna på banan.

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Låter som en alldeles ypperlig resa och skoj att även fruntimret hakade på!
Nästa resa så är det sub 11 som gäller för det skall funka med den bilen om du nöter lite gissar jag.
In wurst case lite däck o belägg sen är du hemma.




_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5072



thumbs up

_________________
Pontus Fyhr
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116


Trådstartare
Johan Sjöström skrev:
Låter som en alldeles ypperlig resa och skoj att även fruntimret hakade på!
Nästa resa så är det sub 11 som gäller för det skall funka med den bilen om du nöter lite gissar jag.
In wurst case lite däck o belägg sen är du hemma.





Jodå Linda banagar inte för att föla med på lite motorsportaktiviteter men i ärlighetens namn gillade hon definitivt SPA mer än ringen . Det är klent med aktiviteter om man inte gillar motorsport.

När det gäller tider så kapar man sådär 20 sekunder varje varv man kör. Men sedan suger turistkörningen med omkörning till vänster och det är så blandat. Det går ju inte kapa de sista 10 sekunderna, så för mig ser jag inte vitsen med varvtidsjakt på turistkörningen. Men sub 11 borde jag sätta efter sådär 10 varv. Fanns ju många partier jag fegade just för att jag inte kan banan. Dels sträckningen och sedan finns det mycket i lutningen man kan utnyttja.



Men jag är glad att jag körde med inställningen jag hade. Ringen är den absolut bästa banan på planeten, alla kategorier !! Kan förstå att man investerar tid i att lära sig den för det är kul. Turistkörningen är ett fantastiskt påfund annars. Helt otroligt att en banan väljer att hålla öppet för allmänheten på det viset, även om det finns baksidor med köer och blandade ekipage. Men det är kul att köra av sig. Och har man vägarna för bi så skall man inte tveka att köra in om .

En sak jag blev förvånad över var hur lätt det var. Så fort man passerade bommarna kopplade man om till racemode och letade grepp. Kände heller inte att "hornen växte ut" det gör det nog inte på mig . Med den slöa bilen jag hade så upplevde jag inte ringen som brutal och farlig, tycker Sturup är betydligt läbbigare. Men hade jag suttit i en potentare bil med mer grepp kan jag se att det blir mer läskigt när det går undan på allvar. M.a.o. var det faktiskt inte så dramatiskt. Sedan tror jag att min fleråriga racing och banerfarenhet hjälper en hel del att känna mig hemma. Likaså var faktiskt Forza på x-boxen en bra hjälp.

Fasiken vad långt det blir, skit i det... Däck!! Michelin Energy Saver på 16" är the shit to use!! Jag skojar inte. Jag har haft det på känn innan men nu fick jag det bekräftat. Ser så många som lovprisar R-Däck och rackar ner på gatdäck. Skitsnack säger jag. Varför jag gillar mina smala gatdäck är att de är oerhört progressiva och harmonierar med chassiet. I.o.m. att greppet inte finns rollar inte bilen och då behöver man inte ha så mycket camber, och det behöver inte kompenseras med krängninshämmare och ej heller styvare fjädrar och dämpare och styva bussningar som kan hantera g-krafter, sådeså! Jag hade askul och jag tror det kved i däcken i hälften av alla kurvor. Så skall man ha kul duger gatdäck, jo R-däck är snabbare men som jag skrivit så ser jag ingen vits att jaga varvtider.

Detta får mig att tänka på min räser. Vill jag köra fortare sitter det en 944 med allt i garaget som jag tippar på är minuten snabbare. Men det var ju BMWn som kom ner vilket jag tycker säger en del, hade jag tagit Porschen hade jag inte kommit ner alls och missat upplevelsen. Ärligt hade jag nog upplevt det lite frustrerande med Porschen men tanken är inte främmande att ta ner bilen efter lite fler varv under västen . Det jobbiga nu är att jag kommit på att BMWn kan användas på bana (m.a.o. finns det risk att tråden tar sig ny vändning)

Tror inte jag blivit ringenbiten. Jo, lite, den kommer alltid vara den ultimata banan och jag kommer nog tillbaka någon gång. Drömmen är att tävla där . Troligtvis blir det inte i en liknande roadtrip men kanske en trackday eller en resa med andra ringennördar om resurserna tillåter. Jag tror dock det finns mycket annat som jag också vill göra..

Slutligen mitt råd UT OCH KÖR med er!!!!

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Vi åker ner den 12 september. Skall du med och sätta elvan?

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116


Trådstartare
Johan Sjöström skrev:
Vi åker ner den 12 september. Skall du med och sätta elvan?


Man är allt bra sugen tyvärr saknas resurserna . Jag vet i.a.f. att Hanne ser fram emot att träffa oss igen

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Eddie Varvstopp skrev:
Johan Sjöström skrev:
Vi åker ner den 12 september. Skall du med och sätta elvan?


Man är allt bra sugen tyvärr saknas resurserna . Jag vet i.a.f. att Hanne ser fram emot att träffa oss igen


Som beifahrer blir det inte så dyrt! Hanne är en väldigt trevlig kvinna och även hennes man och dotter, hon går lite åt hållet uberpedant men visst är det ett trevligt boende. Jag har bott där många gånger och har aldrig varit missnöjd. Wifi har vi försökt övertala henne om men teknik är inte deras grej och det går trögt.

För övrigt måste du äta schnitzel i Nürburg och ge tusan i att åka ner till Adenau hela tiden eller läste jag fel?

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116


Trådstartare
Johan Sjöström skrev:


Som beifahrer blir det inte så dyrt! Hanne är en väldigt trevlig kvinna och även hennes man och dotter, hon går lite åt hållet uberpedant men visst är det ett trevligt boende. Jag har bott där många gånger och har aldrig varit missnöjd. Wifi har vi försökt övertala henne om men teknik är inte deras grej och det går trögt.

För övrigt måste du äta schnitzel i Nürburg och ge tusan i att åka ner till Adenau hela tiden eller läste jag fel?


Jo, vi märkte att hon tog det där med städning seriöst men som sagt trevligt. Tycker nog Tyskalnd generellt är lite u-land med teknik, speciellt internet och framförallt korthantering thumbs down . Så får ni dem att fixa Wifi så är stället en dröm .
Asså vi var nog lite vilsna och det blev Adenau de två kvällarna vi hade middag, skulle nog har ringt dig i.a.f. (Linda och jag diskuterade det faktiskt). Det är kul väg dit . Nåväl, det fullkomligt dräller av restauranger i hela området så då har man fler att utforska nästa gång .

Nu är det inte bara stålarna som är det trånga utan nu är man även snart tillbaka på jobb och har svårt att komma ifrån .

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Eddie Varvstopp skrev:
Johan Sjöström skrev:


Som beifahrer blir det inte så dyrt! Hanne är en väldigt trevlig kvinna och även hennes man och dotter, hon går lite åt hållet uberpedant men visst är det ett trevligt boende. Jag har bott där många gånger och har aldrig varit missnöjd. Wifi har vi försökt övertala henne om men teknik är inte deras grej och det går trögt.

För övrigt måste du äta schnitzel i Nürburg och ge tusan i att åka ner till Adenau hela tiden eller läste jag fel?


Jo, vi märkte att hon tog det där med städning seriöst men som sagt trevligt. Tycker nog Tyskland generellt är lite u-land med teknik, speciellt internet och framförallt korthantering thumbs down . Så får ni dem att fixa Wifi så är stället en dröm .
Asså vi var nog lite vilsna och det blev Adenau de två kvällarna vi hade middag, skulle nog har ringt dig i.a.f. (Linda och jag diskuterade det faktiskt). Det är kul väg dit . Nåväl, det fullkomligt dräller av restauranger i hela området så då har man fler att utforska nästa gång .

Nu är det inte bara stålarna som är det trånga utan nu är man även snart tillbaka på jobb och har svårt att komma ifrån .


Man kan alltid VABBA (Vård av bil) från jobbet det här är viktiga saker!!
Jag bor inte hos Hanne numera så du får nog jobba på wifit själva :-)
Och JA ni skulle ringt, du är alltid välkommen som sagt. Tyvärr missade ni bästa haket och ännu mer tyvärr så stänger dom ner i år, jag ser ingen annan utväg än att du MÅSTE följa med ner


_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116


Trådstartare
Amenvadfasiken.. det här håller inte Jag måste få köra lite innan jag spricker

När jag startade tråden trodde jag inte den skulle bli så lång men nu finns det alltså anledning att damma av den. Porschen har smittats av Jeppssson-sjuka (eller Hybris hur man väljer att se på det) så skall de bli åka av får man ta det man har .

Jag har då anmält mig till https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=103312 med min blöj-express för att råda bot på abstinensen. Klarade den ringen så borde det väl gå bra på Ljunbyhed. Sen kanske man skulle prova däcktempmätaren som inte har provats sedan jag köpte den förra året..

Nåja, kommer nog bli bra detta

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5072



Eddie Varvstopp skrev:
Amenvadfasiken.. det här håller inte Jag måste få köra lite innan jag spricker

När jag startade tråden trodde jag inte den skulle bli så lång men nu finns det alltså anledning att damma av den. Porschen har smittats av Jeppssson-sjuka (eller Hybris hur man väljer att se på det) så skall de bli åka av får man ta det man har .

Jag har då anmält mig till https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=103312 med min blöj-express för att råda bot på abstinensen. Klarade den ringen så borde det väl gå bra på Ljunbyhed. Sen kanske man skulle prova däcktempmätaren som inte har provats sedan jag köpte den förra året..

Nåja, kommer nog bli bra detta


thumbs up Det där kanske man skulle hänga med på, ska bara först (typ flytt-packa, cambershimsa, kylarlufta)...

_________________
Pontus Fyhr
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116


Trådstartare
Pontus Fyhr skrev:


thumbs up Det där kanske man skulle hänga med på, ska bara först (typ flytt-packa, cambershimsa, kylarlufta)...


Det är ju guld för dig som kör KM bra träning inför lixåm

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Din härmis. Det här med att palla upp "The bil" och köpa/köra med nåt annat är ju min grej

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW 320i Touring -04 | SÅLD
1, 2, 3   >>
17360 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande