Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
2016-08-20 Deltävling #3 NTA Rudskogen, Norge!
716 besök totalt
Nordic Time Attack

Här sen Nov 2013

Trådstartare

Välkommen till Rudskogen, Norge och deltävling #3 i Nordic Time Attack!

Lördag 20 augusti intar vi vårt grannland Norge för att tävla i den tredje deltävlingen i Sveriges enda RM och SM mästerskap i Time Attack!

Banan och området är stort, likaså körtiden och dagen är lång. Detta innebär att vi har många platser att erbjuda till dig och dina kompisar!
Denna gång är det tyvärr ingen ren trackday som vi har haft dagen innan på de två första deltävlingarna, istället erbjuder vi dig en plats att få testa på att köra i NTA och deltävling #3.

Vad innebär det att tävla, är inte det superseriöst och krångligt?
Att tävla i Nordic Time Attack innebär att du deltar i ett seriöst SBF sanktionerat event. Det som krävs är en bil som klassar in i någon av våra fem olika klasser, en nationell SBF licens och ett glatt humör! En förenklad vagnbok om ni saknar det fixar vi på plats för 100 kr. Det är inte krångligare än så. Vi utlovar massor med körtid och ett event som det ordning och reda på!

Körtid på en deltävling?
Vi delar upp dagen efter antal deltagare i de olika klasserna och på Rudskogen har vi mycket mer körtid än på de svenska banorna då de tillåter körning mellan 08:00-20:00!! Som ni förstår så kommer detta innebära mycket körning för er och vi kommer kunna lägga till extra körpass efter deltävling om så önskas och tid finns.
Våra deltävlingar har hittills sett ut enligt följande:

Warm-up 20 min
Q1 15 min
Q2 15 min
Q3 15 min
Top8 15 min
Final 15 min

Men som ni förstår så kommer vi kunna erbjuda ännu mer körtid just denna dag! Vi tror inte att någon kommer lämna banan och känna sig besvikna över körtiden, den saken är säker!

I vilken klass passar min bil?
Våra klasser är

CLUB: Instegsklassen för dig med standardbil och gatdäck

CLUB Challenge: Steget upp från CLUB där du får köra på R-däck

CLUB GT: Klassen för GT-bilar och gatbilar med uppgraderad eller eftermonterad överladdning

PRO-AM: Tävlingsbil på R-däck

PRO: Tävlingsbil på slicks

Tveka inte att fråga oss om ni funderar över klasserna, vi ställer upp och svarar på alla frågor!

Vad kostar det att köra?
Det kostar 3000 kr för denna dag, det är officiell tidtagning, du löser ut din transponder på plats innan vi börjar köra! Inga fler dolda avgifter tillkommer.

Hur anmäler jag mig?
Skicka ett mail till info@nordictimeattack.se där du anger namn, adress, telefon, personnummer, bil, önskad klass samt om du innehar en nationell SBF licens eller ej. Vi kommer att hålla en licenskurs i god tid innan för er som ev inte har en.

Vi hoppas att du blir lockad av detta erbjudande och vill köra på Rudskogen med oss 20 augusti!

Välkommen med frågor eller anmälan till: info@nordictimeattack.se

Vi ses väl i Norge!?

Mvh Helene, NTA

Inför träffar
716 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande