Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 944 TURBO-85b
<<   1, 2, 3   >>
4 besök senaste veckan (12231 totalt)
Uffe K
Helsingborg
Här sen Feb 2003
Inlägg: 63


Trådstartare
FSN skrev:
Det var inte den takluckan som orsakade ett "omedlbart inställa sig vid speakertornet" på vårracet?


Det kan ha varit så ja....

MVH
Ulf

_________________
/ Ulf Krahn
BMW 525 Touring 04
BMW 325 Cupé 08
Porsche 944 LS1 (ex-TURBO) 85-b (Banbil)
Citera
Rogge
STENUNGSUND
Här sen Jan 2004
Inlägg: 243



VincentM skrev:
Hello Uffe.

Remember to switch side for your tires that may help solve the instability at the front
The car looks great
Look on Staffan's 911 Turbo thread to check some pictures of the installation of brake ducts on my car, it may give some inspiration (you have to search on which page this is, probably somewhere in the middle, it's a very long thread)

See may be a Kinnekulle and surely at Knutstorp soon !


Sidan 8

_________________
Roger Thellbro "JRT"

Team Nordic Racing
Citera
Patrik Norrman
Löddeköpinge
Här sen Feb 2003
Inlägg: 39



Har ni börjat på bakluckan än???!!
Snygg färg förresten. Nästan samma.
Hela bilen ser trevlig ut.
/Patrik.
Citera
Uffe K
Helsingborg
Här sen Feb 2003
Inlägg: 63


Trådstartare
Patrik Norrman skrev:
Har ni börjat på bakluckan än???!!
Snygg färg förresten. Nästan samma.
Hela bilen ser trevlig ut.
/Patrik.


Efter söndagens körning sätter vi i gång!
Tack för alla bra tips!

Hur går det med din Bil?
Blir den klar till nästa KM?

MVH
Ulf

_________________
/ Ulf Krahn
BMW 525 Touring 04
BMW 325 Cupé 08
Porsche 944 LS1 (ex-TURBO) 85-b (Banbil)
Citera
Patrik Norrman
Löddeköpinge
Här sen Feb 2003
Inlägg: 39



Inga packningar från USA än men förhoppningsvis så!!!??
/Patrik.
Citera
Björn Olander
Lomma
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1370



Bakljusen på denna lär jag få se mycket av på söndag

Vi syns då Uffe!

/Björn

_________________
/Björn Olander
fd Nilsson
Tel: 0704-847656
Porsche 944 TURBO
Citera
Uffe K
Helsingborg
Här sen Feb 2003
Inlägg: 63


Trådstartare
Har vägt bilen nu.

Vikt med 20l bensin: 1170kg (utan mig i)

Nästa projekt blir en Lexan bakruta

MVH
Ulf

_________________
/ Ulf Krahn
BMW 525 Touring 04
BMW 325 Cupé 08
Porsche 944 LS1 (ex-TURBO) 85-b (Banbil)
Citera
VincentM
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 862



Uffe K skrev:
Har vägt bilen nu.

Vikt med 20l bensin: 1170kg (utan mig i)

Nästa projekt blir en Lexan bakruta

MVH
Ulf


That's not a lot thumbs up
I weighted mine at Knutstorp last time 1450kg with approx 55l in the tank and me (71kgs). I need to take out more stuff.
Will you be around this week-end ?

_________________
Vincent Mannent
Porsche 964 3,3T
Citera
Uffe K
Helsingborg
Här sen Feb 2003
Inlägg: 63


Trådstartare
VincentM skrev:
Uffe K skrev:
Har vägt bilen nu.

Vikt med 20l bensin: 1170kg (utan mig i)

Nästa projekt blir en Lexan bakruta

MVH
Ulf


That's not a lot thumbs up
I weighted mine at Knutstorp last time 1450kg with approx 55l in the tank and me (71kgs). I need to take out more stuff.
Will you be around this week-end ?


Just nu är vikten ca 1170 kg men det finns mycket kvar att plocka/byta ut.
den tvådelade Diffusorn är rejält tung. Eventuellet tar jag bort den helt eller byter ut den till en glasfiber.
reservhjulsbaljan har ju ingen funktion längre så den ska skäras bort.

Jag kommer att byta den tunga orginal bakrutan till en i Lexan.
Jag och Björn kommer försöka bygga två st snart!
Kommer inte till Gelleråsen till helgen då jag just NU byter till grövre krängningshämmare (Anti-sway bar)fram

MVH
Ulf

_________________
/ Ulf Krahn
BMW 525 Touring 04
BMW 325 Cupé 08
Porsche 944 LS1 (ex-TURBO) 85-b (Banbil)
Citera
Martin L
Jönköping
Här sen Jan 2004
Inlägg: 579



Uffe K skrev:
Detta är min rejs bil:

MVH
Ulf Krahn PCS 7736, MGCC, Hyllinge MC och BMWCS



ooo Yes vilken bil! Riktigt läcker får jag säga. Det är nästan så man börjar gråta över sin egen
gamla 944 som jag troligtvis aldrig kommer komma i närheten av samma skick/finish.
Än en gång den klart snyggaste och råaste 44or jag sett.
/ Martin

_________________
Citera
Goran
Bjärred
Här sen Jan 2003
Inlägg: 292



Hallå Uffe.

Kanonläcker bil! thumbs up
Har du några tankar om fördelar/nackdelar angående körbarhet mellan 944 turbo kontra turbo S?
Varför köpte du en 220hk istället för en 250hk?
Jag är lite inne på 944 turbo och behöver lite erfarenheter om dem.
Din bil är förvisso en Roadsport A bil, men jag har upptäckt att en 220 hk inkl. chipstrim passar bra i Roadsport B, utan för mycket vikt att skala bort. Skulle passa mina syften.

mvh
Goran

_________________
Goran Obradovic
Club Alfa Romeo
Citera
Uffe K
Helsingborg
Här sen Feb 2003
Inlägg: 63


Trådstartare
Så här såg min bil ut efter att jag hade kraschat med höger bak in i betongmuren innan utgången till rakan på Knutstorp i September förra året: thumbs down







Bakrutan sönder, Höger skärm intryckt som ett dragspel, Höger bakljuse sönderslaget, bakre kofångaren sönder, Diffusorn sönderslagen och sårad stolthet

Det tråkiga med krashen var att jag inte kunde förstå varför jag hade åkt av. Det som hände var att styrningen inte ville lyda mig längre preciss i utgången till rakan, med följd att jag tappade bakvagnen och krashade in betongmuren.

Efter att utan framgång försökt att analysera fram orsken till krashen i två veckor ringde mig killen som skulle rikta bilen och så att jag omedelbart skulle komma ut till hans garage.



Så här såg mit högra styrstag ut:





Tydligen hade någon tidigare ägare till bilen kapat styrstaget på mitten och byt ut innerändan av staget med ett stag med mindre diameter från en 924:a. För att detta skulle hålla borrade man in i ändana på stagen och satte dit ett 5mm mindre stag för att få det att hålla, och istället för att svetsa runt hela fogen satte man bara tre punksvetsar. thumbs down

Varför i helsike gör man på detta viset??? GGRrrrrrr > > >

Kan någon komma på en logisk förklaring?

orsaken till kraschen går sålunda att finna i att svetsarna i skarven i höger styrstag brast i utgången till rakan.

Jäkla tur att detta hände på ett banmöte med funktionärer, läkare osv och inte på autobahn på väg till ringen typ.

Det ironsika är att man i skrivande stund tar bort "min" betungmur för att bygga en avåkningzon.

Det positiva med avåkningen är att man fick en utmärkt anledning att lätta ännu mer
Kraschad plåt/glas kommer att ersättas med Polycarbonat och Glasfiber.

MVH
Ulf

_________________
/ Ulf Krahn
BMW 525 Touring 04
BMW 325 Cupé 08
Porsche 944 LS1 (ex-TURBO) 85-b (Banbil)
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Attans otrevligt att styrinrättningen sviker. Fasen, sånt ska ju SBP upptäcka kan man tycka...
Hur gick det med riktnignen sen, var det rakt på sak eller blev det skador längre in oxo?

_________________
Pär Hylander
Citera
Uffe K
Helsingborg
Här sen Feb 2003
Inlägg: 63


Trådstartare
Pär Hylander skrev:
Attans otrevligt att styrinrättningen sviker. Fasen, sånt ska ju SBP upptäcka kan man tycka...
Hur gick det med riktnignen sen, var det rakt på sak eller blev det skador längre in oxo?


Har själv legat under bilen otaliga gånger utan att kunna se någon skarv eller mysko lagning...

Riktningen blev riktigt super bra. thumbs up

Inga skador längre in i Bilen som tur.

/U

_________________
/ Ulf Krahn
BMW 525 Touring 04
BMW 325 Cupé 08
Porsche 944 LS1 (ex-TURBO) 85-b (Banbil)
Citera
Pierre Broberg
Åtvidaberg
Här sen Sep 2004
Inlägg: 87



Fyfan, det där var inget vackert
Hur långt har du kommit med reparationerna då?



...men det är ju bra att du ser det positiva i det negativa också

_________________
//Pierre Broberg
Mercedes C180K
Citera
Uffe K
Helsingborg
Här sen Feb 2003
Inlägg: 63


Trådstartare
Pierre Broberg skrev:
Fyfan, det där var inget vackert
Hur långt har du kommit med reparationerna då?

...men det är ju bra att du ser det positiva i det negativa också


Nästan färdig!

- Höger skärm är utbyt.
- Nyt bakljus monterat.
- Halva "rumpan" kommer från en donator 924:a.
- Bakre kofångaren (tung jäkel) utbyt till ultra lätt i glasfiber.
- Diffusorn utbyt till lättare i glasfiber.
- Tagit bort reservhjulsbaljan.
- Ersatt stålplåten ovanpå tanken med 1mm Aluplåt.

- Bakruta i 3mm kallbockad Polycarbonat ersätter den tunga orginalrutan. (Jag och Björn N har uvecklat en metod att kallbocka 3mm Polycarbonat i 2D.)




_________________
/ Ulf Krahn
BMW 525 Touring 04
BMW 325 Cupé 08
Porsche 944 LS1 (ex-TURBO) 85-b (Banbil)
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Uffe K skrev:




Jag gillar färgsättningen!

(50% skämt och 50% allvar )

Klarade vingen sig? Bara fästena som blev snea?

_________________
Pär Hylander
Citera
Uffe K
Helsingborg
Här sen Feb 2003
Inlägg: 63


Trådstartare
Pär Hylander skrev:


Jag gillar färgsättningen!

(50% skämt och 50% allvar )

Klarade vingen sig? Bara fästena som blev snea?


Jodå "bananen" klarade sig!

MVH
Ulf

_________________
/ Ulf Krahn
BMW 525 Touring 04
BMW 325 Cupé 08
Porsche 944 LS1 (ex-TURBO) 85-b (Banbil)
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Riktigt skoj att du tar dig tillbaka med bilen Uffe, trotts missödet thumbs up .

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Dan Hovang
Vressel
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1908



Snyggt jobbat Uffe! thumbs up
Då får man se dej på banorna i år igen? Blir det MGCC KM?
Citera
Uffe K
Helsingborg
Här sen Feb 2003
Inlägg: 63


Trådstartare
Dan Hovang skrev:
Snyggt jobbat Uffe! thumbs up
Då får man se dej på banorna i år igen? Blir det MGCC KM?


Tackar Dan!

Jo vist blir det MGCC KM i år!

Tyvärr måste jag troligvis köra i klass A med dom stora pojkarna. Har bantat ner vikten "för mycket" efter smällen.

Kommer försöka att hinna med att göra en liknande stötdämpar/fjäder konfiguration som du har på din bil Dan. Men varför har du tagit bort torsions-staven? Kan man inte ha kvar staven som en extra "hälpfjäder"?

MVH
Ulf

_________________
/ Ulf Krahn
BMW 525 Touring 04
BMW 325 Cupé 08
Porsche 944 LS1 (ex-TURBO) 85-b (Banbil)
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 944 TURBO-85b
<<   1, 2, 3   >>
4 besök senaste veckan (12231 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande