Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 944 TURBO-85b | << 1, 2, 3 >> 4 besök senaste veckan (12231 totalt) |
Det kan ha varit så ja.... MVH Ulf _________________ / Ulf Krahn BMW 525 Touring 04 BMW 325 Cupé 08 Porsche 944 LS1 (ex-TURBO) 85-b (Banbil) |
||||
Sidan 8 _________________ Roger Thellbro "JRT" Team Nordic Racing |
||||
Efter söndagens körning sätter vi i gång! Tack för alla bra tips! Hur går det med din Bil? Blir den klar till nästa KM? MVH Ulf _________________ / Ulf Krahn BMW 525 Touring 04 BMW 325 Cupé 08 Porsche 944 LS1 (ex-TURBO) 85-b (Banbil) |
||||
That's not a lot I weighted mine at Knutstorp last time 1450kg with approx 55l in the tank and me (71kgs). I need to take out more stuff. Will you be around this week-end ? _________________ Vincent Mannent Porsche 964 3,3T |
||||
Just nu är vikten ca 1170 kg men det finns mycket kvar att plocka/byta ut. den tvådelade Diffusorn är rejält tung. Eventuellet tar jag bort den helt eller byter ut den till en glasfiber. reservhjulsbaljan har ju ingen funktion längre så den ska skäras bort. Jag kommer att byta den tunga orginal bakrutan till en i Lexan. Jag och Björn kommer försöka bygga två st snart! Kommer inte till Gelleråsen till helgen då jag just NU byter till grövre krängningshämmare (Anti-sway bar)fram MVH Ulf _________________ / Ulf Krahn BMW 525 Touring 04 BMW 325 Cupé 08 Porsche 944 LS1 (ex-TURBO) 85-b (Banbil) |
||||
ooo Yes vilken bil! Riktigt läcker får jag säga. Det är nästan så man börjar gråta över sin egen gamla 944 som jag troligtvis aldrig kommer komma i närheten av samma skick/finish. Än en gång den klart snyggaste och råaste 44or jag sett. / Martin _________________ |
||||
Hallå Uffe.
Kanonläcker bil! Har du några tankar om fördelar/nackdelar angående körbarhet mellan 944 turbo kontra turbo S? Varför köpte du en 220hk istället för en 250hk? Jag är lite inne på 944 turbo och behöver lite erfarenheter om dem. Din bil är förvisso en Roadsport A bil, men jag har upptäckt att en 220 hk inkl. chipstrim passar bra i Roadsport B, utan för mycket vikt att skala bort. Skulle passa mina syften. mvh Goran _________________ Goran Obradovic Club Alfa Romeo |
||||
Så här såg min bil ut efter att jag hade kraschat med höger bak in i betongmuren innan utgången till rakan på Knutstorp i September förra året:
Bakrutan sönder, Höger skärm intryckt som ett dragspel, Höger bakljuse sönderslaget, bakre kofångaren sönder, Diffusorn sönderslagen och sårad stolthet Det tråkiga med krashen var att jag inte kunde förstå varför jag hade åkt av. Det som hände var att styrningen inte ville lyda mig längre preciss i utgången till rakan, med följd att jag tappade bakvagnen och krashade in betongmuren. Efter att utan framgång försökt att analysera fram orsken till krashen i två veckor ringde mig killen som skulle rikta bilen och så att jag omedelbart skulle komma ut till hans garage. Så här såg mit högra styrstag ut: Tydligen hade någon tidigare ägare till bilen kapat styrstaget på mitten och byt ut innerändan av staget med ett stag med mindre diameter från en 924:a. För att detta skulle hålla borrade man in i ändana på stagen och satte dit ett 5mm mindre stag för att få det att hålla, och istället för att svetsa runt hela fogen satte man bara tre punksvetsar. Varför i helsike gör man på detta viset??? GGRrrrrrr > > > Kan någon komma på en logisk förklaring? orsaken till kraschen går sålunda att finna i att svetsarna i skarven i höger styrstag brast i utgången till rakan. Jäkla tur att detta hände på ett banmöte med funktionärer, läkare osv och inte på autobahn på väg till ringen typ. Det ironsika är att man i skrivande stund tar bort "min" betungmur för att bygga en avåkningzon. Det positiva med avåkningen är att man fick en utmärkt anledning att lätta ännu mer Kraschad plåt/glas kommer att ersättas med Polycarbonat och Glasfiber. MVH Ulf _________________ / Ulf Krahn BMW 525 Touring 04 BMW 325 Cupé 08 Porsche 944 LS1 (ex-TURBO) 85-b (Banbil) |
||||
Har själv legat under bilen otaliga gånger utan att kunna se någon skarv eller mysko lagning... Riktningen blev riktigt super bra. Inga skador längre in i Bilen som tur. /U _________________ / Ulf Krahn BMW 525 Touring 04 BMW 325 Cupé 08 Porsche 944 LS1 (ex-TURBO) 85-b (Banbil) |
||||
Nästan färdig! - Höger skärm är utbyt. - Nyt bakljus monterat. - Halva "rumpan" kommer från en donator 924:a. - Bakre kofångaren (tung jäkel) utbyt till ultra lätt i glasfiber. - Diffusorn utbyt till lättare i glasfiber. - Tagit bort reservhjulsbaljan. - Ersatt stålplåten ovanpå tanken med 1mm Aluplåt. - Bakruta i 3mm kallbockad Polycarbonat ersätter den tunga orginalrutan. (Jag och Björn N har uvecklat en metod att kallbocka 3mm Polycarbonat i 2D.) _________________ / Ulf Krahn BMW 525 Touring 04 BMW 325 Cupé 08 Porsche 944 LS1 (ex-TURBO) 85-b (Banbil) |
||||
Jodå "bananen" klarade sig! MVH Ulf _________________ / Ulf Krahn BMW 525 Touring 04 BMW 325 Cupé 08 Porsche 944 LS1 (ex-TURBO) 85-b (Banbil) |
||||
_________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||
Tackar Dan! Jo vist blir det MGCC KM i år! Tyvärr måste jag troligvis köra i klass A med dom stora pojkarna. Har bantat ner vikten "för mycket" efter smällen. Kommer försöka att hinna med att göra en liknande stötdämpar/fjäder konfiguration som du har på din bil Dan. Men varför har du tagit bort torsions-staven? Kan man inte ha kvar staven som en extra "hälpfjäder"? MVH Ulf _________________ / Ulf Krahn BMW 525 Touring 04 BMW 325 Cupé 08 Porsche 944 LS1 (ex-TURBO) 85-b (Banbil) |
||||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 944 TURBO-85b | << 1, 2, 3 >> 4 besök senaste veckan (12231 totalt) |