Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
Placering start/mållinje?
1677 besök totalt
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator
Trådstartare
Varför har banor olika start och mållinjer?

På Anderstorp kan jag till liten del förstå det, för det finns en liten chans att det blir trångt efter målgång. Men nu noterade jag att även Falkenberg och Karlskoga har flyttat tillbaka sin X antal hundra metrar. Och där var man ju ifrån början inte ens i närheten av bromspunkten...

Ibland känns det som om Stirling Moss hade rätt när han sa att moderna banor byggs alldeles för säkra (och nej, han menade inte att man skall köra ihjäl sig så fort man kör av, utan att man idag bygger bort alla utmaningar som gör att man i huvud taget kör av.).

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



tror faktiskt att orsaken är enklare är man tror.... dvs mållinjen (där man placerar transponderslingan) läggs numera där det är mest praktiskt för tidtagnings rummet..... Och där kan man ibland inte ha startlinjen också... så därför blir det olika.....

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator
Trådstartare
Det var ju också en anledning

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Elitracing (åskådarracing)
Placering start/mållinje?
1677 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande