Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2004-06-05 Scandinavian Raceway Opel Sport Club (+inbjudna)
1, 2, 3, 4, 5   >>
17990 besök totalt
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6489


Trådstartare
Då vart en dag på Scandinavian raceway över, denna gången har _hela_ banan utnyttjats, inklusive flygrakan från början till slut! Det var en grymt snabb bana med många hårda inbromsningar måste jag säga!

Själv så var jag med o skötte arrangemanget o körde inget (förutom då jag var flaggvaktstaxi med min omega), så jag passade på att fota lite istället.
Dagen var riktigt bra och för de som ville köra mycket var det absolut inga problem för detta på eftermiddagen, många bilar låg o pressade hela dagen trots att bromsarna tar mycket stryk där nere.

Några smakprov:







Alla bilder ligger på:
http://figgz.mine.nu/traffar/anderstorp_0604/

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8017



Har precis kommit hem och packat ut bilen och varvat ner i ungefär 19 sekunder.
Jag skulle vilja tacka Opel Sport Club för en mycket trevlig dag med mycket bilkörning och bra väder.

Jag tyckte det flöt bra hela dagen och det var inga större väntetider förutom vid första passet.
Att jag tryckte så hårt på gasen att gasvajern lossnade från gaspedalen så jag fick tomgångsrulla ett halvvarv in i depå var det enda missödet som hände mig och det var fixat igen på 5 minuter.

Tack ännu en gång.
/ Mats med den röda Sciroccon.
Citera
pålsson
Sollentuna
Här sen Jan 2004
Inlägg: 394



Tack för idag! Rolig träff. Kul bana. :)Skojigt däckslitage... ( OBS: Fjollig ventilhatt! )

Det syns inte på bilden, men det är nog dags att byta framdäck...
( Vart tog Dunlop-killen med specialpriserna vägen??? )

_________________
Nüburgare und BMW-fahrer
Pål Pålsson Körlinge
Citera
Johan Dahl
Värnamo (Bor)
Här sen Maj 2004
Inlägg: 900



oerhört trevligt! thumbs up

och oj vad fort det gick..
första gången för min M3á på bana och oj oj oj ....

den går fint.. men jag måste klart lära mig att pressa den ytterliggare...
övning ger färdighet...

in och meka i garaget.. ställa hjulvinklar.. rensa inredning... kylslangar till mina bromsar... nytt avgas. lättare stolar.. SPÅRARUT.NU !!!! djeeevla Janne E som lurat mig på det här med bankörning!! men kul är det... *ler*

_________________
Johan Dahl
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2276



Får också tacka Opel sport club för en trevlig dag.
Jag räknade inte men uppskattar att jag körde 50-60varv.

Va först lite skeptisk till en chikan på rakan, men efter att ha kört så kan man bara konstera att rakan blev riktigt kul.

Skulle vilja se filmen Esa filmade innefrån sin bil.

_________________
Samuel Lindkvist | www.millway.se
Citera
Johan Dahl
Värnamo (Bor)
Här sen Maj 2004
Inlägg: 900




_________________
Johan Dahl
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4681



Alltid kul med årets första bandag!!!

Men banan blev ingen favorit hos mig, lite för lite med knixiga kurvor!!

och sedan stora bromsproblen som drog ner skojfaktorn...

Väldigt trevligt att träffa lite olika rejsa folk!!

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



Det var ett par år sedan jag körde på Anderstorp och jag mindes att rakan var lååång och tråkig, men jag håller med Samuel om att chikanen gjorde susen! Detta gjorde ju iofs att jag inte kunde jämföra mina varvtider rakt av mot F1, vilket var tråkigt, för jag kände att jag skulle nog matchat dom annars.

Undrar bara var man skall lägga bilen i kurvorna, dom är ju så förbaskat långa så det är ganska svårt att följa den gyllene frasen "Turn in - Apex - Flat out"

Jag var och är jättenöjd och hade jättekul! Betydligt roligare än på Kinnekulle i måndags, för då tyckte jag inte att någonting stämde, men 1.5 grader mer vinkel gör underverk!

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Wiklundh
Karlstad
Här sen Nov 2002
Inlägg: 370



Får tacka Opel Sport Club för en rolig bandag.

_________________
/Michael Wiklundh
Porsche Boxster S.
Citera
törnan

Här sen Mar 2003
Inlägg: 20



pålsson skrev:
Tack för idag! Rolig träff. Kul bana. :)Skojigt däckslitage... ( OBS: Fjollig ventilhatt! )

Det syns inte på bilden, men det är nog dags att byta framdäck...
( Vart tog Dunlop-killen med specialpriserna vägen??? )



OT: Så man hittar dig här också och inte bara på jobbet
Som sagt synd att man inte han få ihop kärran och dessutom jobbade..

_________________
Jonas Törnqvist
Citera
Dan Hovang
Vressel
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1908



figgz skrev:

Alla bilder ligger på:
http://figgz.mine.nu/traffar/anderstorp_0604/


Fina bilder! thumbs up Verkar ha varit en trevlig dag ..

Men personen med denna bilen vill troligen ändra bältesinfästningarna bak. Den infärstningsvinklen är inte nyttig att krocka med!
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2276



Dan Hovang skrev:

Men personen med denna bilen vill troligen ändra bältesinfästningarna bak. Den infärstningsvinklen är inte nyttig att krocka med!


Frågan är om det är så farligt egentligen? Dom nya BMW STCC och ETCC bilarna har bältena precis så utan nån tvärsträva. Man tycker ju inte att BMWs fabriksstall skulle bygga så om det va så farligt som alla säger.

_________________
Samuel Lindkvist | www.millway.se
Citera
Carl Arwidsson
Piteå, eller ja strax utanför är väl mer korrekt.
Här sen Nov 2002
Inlägg: 794



Riktigt kul dag på Anderstorp, banan var helt klart kul även om det nästan gick lite otäckt fort på en del ställen. Nu måste jag fixa bromsproblemen på bilen, den låser upp bak lite väl lätt, inget kul att bromsa hårt inför en kurva och märka att baken kommer flygande.

Ägnade istället dagen åt att lära känna banan och bilen på nytt, den är lite annorlunda att köra iår. Dom nya topplagringarna verkar ha gjort susen, bilen låg riktigt bra i kurvorna och däckslitaget var klart jämnare än förra året, inget slitage på kanterna och en jämn och fina temperatur på slitageytan.

Sen så var det riktigt kul att få ta emot ett pris för andra snyggast bilen också, Tommy Rustad var dommare

Tack till alla som har hjälpt till och gjort denna träffen möjlig!

_________________
Carl Arwidsson
Astra GSi 1,04:58 Kinnekullering
Citera
Nino.K.
Stuttgart
Här sen Mar 2003
Inlägg: 180



figgz skrev:
Då vart en dag på Scandinavian raceway över....


Det är alltså här jag har sett dig, tyckte du verkade bekant

Det var en mycket rolig dag på Anderstorp igår, extra skoj för min del då det var första gången jag körde hela slingan. thumbs up Tack Opel sport club för detta. Fick dessutom vara flaggvakt en timme= Bra möjlighet att ta lite bilder på bilar i action thumbs up


Enligt flera den snabbaste bilen/föraren igår?>>>

Därför var jag tvungen att be om en åktur och jag kan intyga att det gick riktigt fort. Med ett vanligt tidtagarur mätte vi upp stabila tider på 2.02 - 2.04. Någon annan som tog tider på andra bilar??

Mvh Nino

_________________
Chalmers Formula Student 2010 och 2011
E30 325 24v
Katadzic
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6489


Trådstartare
Nino.K. skrev:


Det är alltså här jag har sett dig, tyckte du verkade bekant

Fick dessutom vara flaggvakt en timme= Bra möjlighet att ta lite bilder på bilar i action thumbs up


Tja Nino! Nu när jag läste här slog samma tanke mig..
Jag hade självklart, även igår, glömt slänga på "rejsa.nu" lapparna i rutorna på bruksbilen som var flaggtaxi...

Lägg gärna upp bilderna från flaggpasset! Alltid kul o se vad som har plåtats!

//Fredrik - som ska ut o fortsätta på Kadetten som idag har provstartats för första gången!

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Jonas Jonsson
Vallentuna
Här sen Maj 2004
Inlägg: 1859



Kul att det verkade vara uppskattat. Om jag var lite otrevligt mot någon hoppas jag att det går att glömma. Hade tokmycket att göra igår. Höll kontakten med 4 stycken på ena komradion och 5 på den andra amtidigt som jag var flaggvakt vid insläppet (för banan) och svarade på alla frågor som folk hade. Huvudet var ungefär så här hela dagen och hemfärden .

Tack alla flaggvakter och alla andra som ställde upp. Personligen tyckte jag det var både stort och kul att ha OTS och Tommy Rustad närvarande thumbs up . Skönt att vi slapp incidenter. Vi hade två rödflagg som egentligen inte var så farliga och hade räckt med gulflagg. Men som alltid tar man det säkra före det osäkra.

_________________
Jonas Jonsson

"Kör mest men inte snabbast"

Kommentera gärna
Citera
Petri
Västerås
Här sen Jan 2004
Inlägg: 705



"Därför var jag tvungen att be om en åktur och jag kan intyga att det gick riktigt fort. Med ett vanligt tidtagarur mätte vi upp stabila tider på 2.02 - 2.04. Någon annan som tog tider på andra bilar??

Mvh Nino"

Jag stod bredvid och filmade lite och klockade en del bilar med mobilen (högst ovetenskapligt) ,fick bl.a annat 2.01 på Lotus Samuel och Esa då dom leket "följa John" i några varv... thumbs up

_________________
Petri Sanaksenaho
Mercedes C36 AMG 1995
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8017



Jag fick 2.00 på en svart M3 E30 när jag satt flaggvakt på andra passet.
Citera
Johan Dahl
Värnamo (Bor)
Här sen Maj 2004
Inlägg: 900



nån som tog tiden på gula faran?
lär inte varit jättebra men kan vara bra att veta inför framtiden...

förresten? är det någon som filmat? om någon har så vore jag mycket tacksam om ni la upp filmen eller mailade eller nått...

_________________
Johan Dahl
Citera
Johan H

Här sen Jun 2003
Inlägg: 1113

Namndispens
Namndispens

Jag har drygt 20 minuter film från 2 flaggvaktspass.

Filmen skall bara editeras en smula först...

_________________
Johan H
Citera
Jani Hast
Trollhättan
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1017



Jag tog ju som vanligt bilder.
Har lagt upp dom på min hemsida under "Bilder"
www.hastig.se

_________________
// Jani Hast
Citera
Eftersnack
2004-06-05 Scandinavian Raceway Opel Sport Club (+inbjudna)
1, 2, 3, 4, 5   >>
17990 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande