Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 5 besök senaste veckan (77206 totalt) |
Håller på att modifiera en insprutningshärva och det är några kablar som inte lär
användas till eftermarknadsinsprutningen. Vad har Coding Pluggen för uppgift? ![]() Sen blir det en hel del lullull som kommer att kopplas in. ![]() _________________ Nisse Holmgren Umeå ![]() |
||||||
Den vet jag om, det här är ju på kabelhärvan.
Funderingen är för att några som provkört bilen innan jag köpte den och jämförde den med en EVO2:a så gick den här bättre. Kan det vara olika tändkurvor/bränslen om kontakten sitter ihop eller inte? _________________ Nisse Holmgren Umeå ![]() |
||||||
Det är relaterat till svarta och blå kodkontakterna som man använder för välja vilken av de fyra mappuppsättningarna som skall användas i Motronicboxen.
Stift 10 går till svart och stift 28 till blå kontakt. Ingen av dessa har relevans när du kör med eftermarkandssprut. _________________ Gunnar Östlund "Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut" |
||||||
Bra info Gunnar.
![]() Alla parter som inte kommer att användas skall tas bort från den här insprutningshärvan samt att det kommer att behövas några extra parter lite här och där då det blir lite extra funktioner //Nisse _________________ Nisse Holmgren Umeå ![]() |
||||||
Det pysslas lite här och där på motorn, har kommit dit en sådan aluminium plåt
från Turner Motorsport. Det som skiljer från originalet är vinkeln uppåt ovanför det blå sträcket. ![]() Är det överkurs med en sådan här plåt mellan oljetrågen över och nedre. Skall tydligen vara något Köhler gjort. ![]() _________________ Nisse Holmgren Umeå ![]() |
||||||
Re:
Har Köhler gjort, så är det bra grejer ![]() _________________ Mikael Persson M3 E46 Competition 2006 |
||||||
Re:
Samma här. Aldrig slarva med oljemängden i en S14. (En av de tre gånger jag sköt min så var det pga av oil starvation i vänstern efter start/mål på Mantorp) _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||
Re:
Hur trött var du när du sköt den tredje gången? ![]() /AL _________________ A1exander Wi1borg M2 F87 Competition + 1M E82 + iD4 Sodi DD2 |
||||||
Vet inte vilket Art nummer det är på spolarna men det är den
längsta varianten, det finns ju 3 olika längder. Sen är hylsan som sitter ned pressad i ventilkåpan borttagen den som tätar mot original tändkablarna. Sen måste man förlänga tändstiftet lite... bara början på förlängningen än så länge. ![]() _________________ Nisse Holmgren Umeå ![]() |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 5 besök senaste veckan (77206 totalt) |