|
Duvan
Killeberg
Här sen Jun 2018
Inlägg: 121
25 Dec 2018 23:06
Varför VAG tändspolar ? Vad finns det för fördelar i jämförelse med original tändspolar ?
_________________ Göran Nilsson
|
super7
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5583
Trådstartare
26 Dec 2018 10:51
För att original sitter det 1 tändspole och fördelarlock.
_________________ Nisse Holmgren
Umeå
|
super7
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5583
Trådstartare
07 Jan 2019 21:18
Håller på att modifiera en insprutningshärva och det är några kablar som inte lär
användas till eftermarknadsinsprutningen.
Vad har Coding Pluggen för uppgift?
Sen blir det en hel del lullull som kommer att kopplas in.
_________________ Nisse Holmgren
Umeå
|
Johan E
Säter
Här sen Apr 2007
Inlägg: 464
07 Jan 2019 22:40
Om det är kodpluggen i instrumentet så har den bland annat hand om att koda så varvtalet visar rätt på mätaren.
_________________ ///BMW - Was sonst!
Johan Eriksson
|
super7
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5583
Trådstartare
08 Jan 2019 17:37
Den vet jag om, det här är ju på kabelhärvan.
Funderingen är för att några som provkört bilen innan jag köpte den och jämförde
den med en EVO2:a så gick den här bättre.
Kan det vara olika tändkurvor/bränslen om kontakten sitter ihop
eller inte?
_________________ Nisse Holmgren
Umeå
|
johanz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 569
08 Jan 2019 21:05
Hej.
På min gamla M3 E30 (88 med kat) fungerade inte lambda regleringen. Minns ej om det var när den var i eller urkopplad.
Med vänlig hälsning, Johan
_________________ Johan Zackrisson
Lotus (Jotuz) Exige V10 GTR
M3 E30 V10 såld
|
GunnarÖ
hyffsat nära Gelleråsen
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1217
09 Jan 2019 22:30
Det är relaterat till svarta och blå kodkontakterna som man använder för välja vilken av de fyra mappuppsättningarna som skall användas i Motronicboxen.
Stift 10 går till svart och stift 28 till blå kontakt. Ingen av dessa har relevans när du kör med eftermarkandssprut.
_________________ Gunnar Östlund
"Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut"
|
super7
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5583
Trådstartare
10 Jan 2019 18:23
Bra info Gunnar.
Alla parter som inte kommer att användas skall tas bort från
den här insprutningshärvan samt att det kommer att behövas några extra
parter lite här och där då det blir lite extra funktioner
//Nisse
_________________ Nisse Holmgren
Umeå
|
super7
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5583
Trådstartare
22 Jan 2019 13:24
Kommer att se ganska så original likt ut fast man kör med separat tändspolar
_________________ Nisse Holmgren
Umeå
|
super7
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5583
Trådstartare
04 Feb 2019 18:09
Det pysslas lite här och där på motorn, har kommit dit en sådan aluminium plåt
från Turner Motorsport. Det som skiljer från originalet är vinkeln uppåt ovanför
det blå sträcket.
Är det överkurs med en sådan här plåt mellan oljetrågen
över och nedre.
Skall tydligen vara något Köhler gjort.
_________________ Nisse Holmgren
Umeå
|
AL
Göteborg
Här sen Mar 2006
Inlägg: 1961
05 Feb 2019 08:54
Är väl aldrig överkurs att säkra oljetillgången i en S14?
/AL
_________________ A1exander Wi1borg
M2F87 Competition +
iX3 M-Sport
i3 Sport
Sodi DD2
|
super7
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5583
Trådstartare
05 Feb 2019 17:11
Bara att fortsätta på plåten jag börjat med då
_________________ Nisse Holmgren
Umeå
|
AL
Göteborg
Här sen Mar 2006
Inlägg: 1961
05 Feb 2019 19:30
super7 skrev: | Bara att fortsätta på plåten jag börjat med då |
Jag hade båda på min
/AL
_________________ A1exander Wi1borg
M2F87 Competition +
iX3 M-Sport
i3 Sport
Sodi DD2
|
zmicke
Köping
Här sen Dec 2016
Inlägg: 328
_________________ Mikael Persson M3 E46 Competition 2006
|
super7
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5583
Trådstartare
14 Feb 2019 14:00
Fick lite tvättmedel av en lokal däckhandlare
Det använder dom att tvätta aluminium lastbilsfälgar.
Diskborste och stålborste å sen spolat av med hetvattentvätt
_________________ Nisse Holmgren
Umeå
|
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8291
14 Feb 2019 16:32
AL skrev: | super7 skrev: | Bara att fortsätta på plåten jag börjat med då |
Jag hade båda på min
/AL |
Samma här. Aldrig slarva med oljemängden i en S14. (En av de tre gånger jag sköt min så var det pga av oil starvation i vänstern efter start/mål på Mantorp)
_________________ Mvh/Micke Regnell
|
AL
Göteborg
Här sen Mar 2006
Inlägg: 1961
14 Feb 2019 21:53
BTG skrev: | AL skrev: | super7 skrev: | Bara att fortsätta på plåten jag börjat med då |
Jag hade båda på min
/AL |
Samma här. Aldrig slarva med oljemängden i en S14. (En av de tre gånger jag sköt min så var det pga av oil starvation i vänstern efter start/mål på Mantorp) |
Hur trött var du när du sköt den tredje gången?
/AL
_________________ A1exander Wi1borg
M2F87 Competition +
iX3 M-Sport
i3 Sport
Sodi DD2
|
mg
Helsingborg
Här sen Jan 2007
Inlägg: 317
23 Feb 2019 18:13
Vilka spolar är det du använt?
Artnr på dom?
Vad fick du mig då för att få dom o passa.
Har vag spolar nu som sitter i ett fult fäste på torpeden så dags o bygga om det
_________________ Michael Grönberg
|
super7
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5583
Trådstartare
01 Mar 2019 18:00
Vet inte vilket Art nummer det är på spolarna men det är den
längsta varianten, det finns ju 3 olika längder.
Sen är hylsan som sitter ned pressad i ventilkåpan borttagen
den som tätar mot original tändkablarna.
Sen måste man förlänga tändstiftet lite... bara början på förlängningen
än så länge.
_________________ Nisse Holmgren
Umeå
|
super7
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5583
Trådstartare
12 Mar 2019 11:20
Undrar om man skall ha krympslang utanpå förlängningen
_________________ Nisse Holmgren
Umeå
|
FSRacing
Umeå
Här sen Dec 2007
Inlägg: 500
16 Mar 2019 17:47
Lär ju vara risk för gnisthopp mellan förlängningen och topp
_________________ Fredrik Skog
BMW 2002ti -69, BMW 1600-2 -71, BMW 1602 -75, BMW M5 -94, BMW 740iAL -01
|
|