Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 323i -96 The track rat
233 besök totalt
Lars Johansson
Maglehem
Här sen Aug 2006
Inlägg: 48


Trådstartare
Det är ett tag sedan nu, så det är väl på tiden...

Den 22 augusti 2021, var jag och min pappa och tittade på en BMW




Det roliga med detta är att jag känner igen bilen, AUY 797 sedan tidigare.

Första gången jag såg den stod den hos en lokal bilhandlare utanför Kristianstad. Som BMW-entusiast med förkärlek till E36-sedaner stannade jag och tittade på den. Minns att den hade blå plyschklädsel, en udda variant. Hade själv ägt en E36 med tygklädsel, och läderklädsel var också bekant, men plysch var en ny bekantskap. Nåväl, det var inte läge för bilbyte så det fick vara men regnumret blev kvar i huvudet.

Döm om min förvåning och glädje när den dök upp i en biltråd här på rejsa.

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115661

Lagom modifierad för att passa en nybörjare om den skulle bli till salu, tänkte jag när jag såg den. Tiden gick och jag hade väl inte full koll på rejsa och plötsligt var den såld...

Nå ja, tänkte jag nu dröjer det säkert flera år tills den blir tillsalu igen.
Men icke, i sensommaren 2020 annonserades den ut igen och denna gången var jag mer med och ringde på annonsen, men den var redan såld.

Sedan annonserades den ut på rejsa i början av augusti 2021 och nu fick jag napp.

Några veckor senare hämtades den hem, en låg pjäs i jämförelse med följebilen.




Dagen efter körde jag den till jobbet där min arbetskamrat Hasse Larsson ville besiktiga den. Han har besiktigat bilar vid BMW Club Schwedens banträffar, så det var i den egenskapen han ville hårdgranska den, så här fick jag en gratis genomgång precis efter köp. Perfekt!




Sägas ska att jag var lagom nervös när han med större och större iver for i, ur, runt och under bilen. Tillslut tittade han upp med ett leende och sa att den är godkänd.
Skönt! Första testet avklarat med godkänt resultat.

Fortsättning följer.

_________________
Lars Johansson
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW 323i -96 The track rat
233 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande