Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 E36 3.0 -94 S54 - 318whp/356nm | << 1, 2, 3, 4 17 besök senaste veckan (20207 totalt) |
_________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
Tänkte jag skulle bli av med spakarna Bakom ratten. Så knappar på ratten behövs och gärna utan sladd. Så jag beställde ett 10kanals Canbus kit från Blinkstop. Tyvärr blev det fel först då dem råkade skickade ett 8kanals easyfit istället. Och det har helt klart blivit bökigare att handla från Storbritannien sedan Brexit. Men nu ligger ett 10kanals kit hör hemma och jag ska bara försöka få tillbaka lite tillpengar.
Otto P9 knappar inhandlades och en kolfiberbit från easycomposites som sedan frästes för att passa lite bättre. Jag har även en önskan om en riktig växellåda framöver så plats för paddlar gjordes och jag nyttjar bara 8kanaler till övrigt. _________________ Rasmus Hallberg |
Snyggt.
Hur funkar canbuskittet? Via radio/blåtand och batteri eller har du i alla fall 4 sladdar till ratten? _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
Inga sladdar till ratten. Kommunikation sker via RF. Transmittern strömförsörjs via ett standard CR2 litium batteri. Blinkstop hävdar 5års garanti på batteritiden. Sen är det varningsindikering på transmittern så att man ser batteristatus.
Transmittern har jag satt på baksidan av kolfiberplattan. Ska fixa en lite snyggare lösning på fastsättning än strips bara. Kommer inte ihåg svarstiderna rikigt. Men vill minas att deras solidstate variant låg på 10ms och Canbus varianten 100ms. _________________ Rasmus Hallberg |
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 E36 3.0 -94 S54 - 318whp/356nm | << 1, 2, 3, 4 17 besök senaste veckan (20207 totalt) |