Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Ajdén Sensor GTR -2018
<<   1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 25, 26, 27   >>
22 besök idag (369147 totalt)
oneyet
Huskvarna
Här sen Nov 2004
Inlägg: 1049



per_cooper skrev:
OneYet skrev:
Den är ju verkligen frän.
Och låg.
Hur mycket luft är det egentligen mellan dörren och marken när dörren är öppen?
Som det ser ut på bilden skulle jag gissa på 5 mm.


Dörrens kant är ovanför underdelen av tröskeln som är 10cm från marken.


Snacka om synvilla alltså.
Fast när jag tittar på bilden som är lite mer framifrån syns det ju bättre ja.
Tack för svar och tack att man får följa bygget.

_________________
Fredrik Liljenberg

Fd: Opel Speedster 2.2 SC, numera Volvo V90....
Citera
per_cooper
Bergeforsen
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1188


Trådstartare
Jag jobbar vidare med gjutpluggarna till fönsterramarna, förhoppningsvis blir jag klar med dem i helgen så jag kan gjuta formar i veckan.




Citera
per_cooper
Bergeforsen
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1188


Trådstartare
Nån som har tips på några snygga innerdörrhandtag? Ska funka bra att montera så att man lyfter dörren när man öppnar och gärna men ha vajeranslutning på baksidan.


Idag har pluggarna blivit lackade så imorgon ska de poleras, vaxas och kompletteras med en sarg runtom så man har nån yta att tejpa vakuumpåsen på.

Citera
Mkk1
Luleå
Här sen Aug 2017
Inlägg: 1

Ny på att skriva
inlägg i forumet


per_cooper skrev:
[b]Nån som har tips på några snygga innerdörrhandtag? Ska funka bra att montera så att man lyfter dörren när man öppnar och gärna men ha vajeranslutning på baksidan.


Ytterdörrhandtag från volvo 240 borde väl funka? Stabila och rejäla att lyfta med.
Eller ytterdörrhandtag från tex Audi runt -90 ser lite modernare ut

_________________
Kimmo Maijanen
Citera
J.Schuman
Stockholm
Här sen Okt 2006
Inlägg: 6032



Mkk1 skrev:
per_cooper skrev:
[b]Nån som har tips på några snygga innerdörrhandtag? Ska funka bra att montera så att man lyfter dörren när man öppnar och gärna men ha vajeranslutning på baksidan.


Ytterdörrhandtag från volvo 240 borde väl funka? Stabila och rejäla att lyfta med.
Eller ytterdörrhandtag från tex Audi runt -90 ser lite modernare ut


Ytter handtag på insidan

_________________
Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Alltid ett projekt för lite.
Citera
per_cooper
Bergeforsen
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1188


Trådstartare
J.Schuman skrev:
Mkk1 skrev:
per_cooper skrev:
[b]Nån som har tips på några snygga innerdörrhandtag? Ska funka bra att montera så att man lyfter dörren när man öppnar och gärna men ha vajeranslutning på baksidan.


Ytterdörrhandtag från volvo 240 borde väl funka? Stabila och rejäla att lyfta med.
Eller ytterdörrhandtag från tex Audi runt -90 ser lite modernare ut


Ytter handtag på insidan


Ytterdörrhandtag är lite brutalt, dörren är vätt att öppna, öppnar utan problem med lillfingret. Grejen med att man skulle kunna lyfta var att jag ville ha ett innerdörrhandtag som man kan vrida 90 grader utan att det ser konstigt ut.

Hittade ett innerdörrhandtag som jag beställde som nog skulle kunna funka, tog en chansning och beställde hem ett par. De var ju nästan gratis 33kr/st med frakt från Kina.

Citera
stuff
Gävle
Här sen Jun 2006
Inlägg: 71



Nyare mini coopers har runda innerhandtag med halvmåneformad "flärp". Borde kunna vridas hur mycket som helst utan att det ser konstigt ut

_________________
Christoffer Persson
Citera
per_cooper
Bergeforsen
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1188


Trådstartare
stuff skrev:
Nyare mini coopers har runda innerhandtag med halvmåneformad "flärp". Borde kunna vridas hur mycket som helst utan att det ser konstigt ut


Tack för tipset, såg helt ok ut, ett par är beställda.
Citera
per_cooper
Bergeforsen
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1188


Trådstartare
Har gjort klar formarna till rutramarna så idag har jag gjutit dem, paketöppning blir nog på måndag kväll.
Har provat att lägga in 4 lager 250g/m2 enriktnings kolfiber ör att öka böjstyvheten i ramarna, så som det blev nu är det ett lager "vanlig" 650g väv ytterst för utseendet, sen 2 lager enriktningsväv ett lager vanligt 650g sen 2 lager enriktningsväv ett lager vanligt 650g sen slutligen ett varv med 232g kolfiberband runt för att få en hyffsat snygg och jämn insida. Allt som allt ska det landa på en teoretisk tjocklek på straxt under 4 mm. Tycker att det borde bli tillräckligt styft. Enriktningsväven var lite bökig att hålla på med när man spraylimmade ner den så fassnade ju bara de yttersta fibrerna så den höll inte riktigt ihop men det gick nog tillslut.





Citera
2QIK4U
Stockholm
Här sen Feb 2006
Inlägg: 517



Vet Du någon som säljer 150 grams matta??
Behöver en väldigt följsam matta till första lagret på en form som ska gjutas

_________________
mvh
Stockholms snabbaste speedhopägare
________________________________

Robert Hoffman
Citera
per_cooper
Bergeforsen
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1188


Trådstartare
2QIK4U skrev:
Vet Du någon som säljer 150 grams matta??
Behöver en väldigt följsam matta till första lagret på en form som ska gjutas


Polyester och glasfiber grejer brukar jag köpa från http://www.jaraplast.se de kan nog fixa 150g matta.

Köpte dock senast jag skulle ha en tunn matta från http://www.easycomposites.co.uk det var dock mest för att jag beställde kolfibergrejer samtidigt.
Citera
2QIK4U
Stockholm
Här sen Feb 2006
Inlägg: 517



Tackar för tipsat!!

_________________
mvh
Stockholms snabbaste speedhopägare
________________________________

Robert Hoffman
Citera
1800thomas
Glada Hudik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 13



per_cooper skrev:
2QIK4U skrev:
Vet Du någon som säljer 150 grams matta??
Behöver en väldigt följsam matta till första lagret på en form som ska gjutas


Polyester och glasfiber grejer brukar jag köpa från http://www.jaraplast.se de kan nog fixa 150g matta.

Köpte dock senast jag skulle ha en tunn matta från http://www.easycomposites.co.uk det var dock mest för att jag beställde kolfibergrejer samtidigt.


Kolla även med http://carbix.se/category.html/glasfibervav ,tycker att dom är bra att göra med.

_________________
Thomas Hållén
Citera
2QIK4U
Stockholm
Här sen Feb 2006
Inlägg: 517



Tusen Tack Thomas!
det där var en verkligt bra firma.
Spännande produkter.
Jala hade inte
Släkt med Sven Hållen??

_________________
mvh
Stockholms snabbaste speedhopägare
________________________________

Robert Hoffman
Citera
per_cooper
Bergeforsen
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1188


Trådstartare
Carbix glömde jag bort, har handlat av dem några ggr thumbs up


Haft paketöppning, kapat rent rutramarna och slipat till dem så har de fått ett lager klarlack.





Citera
claes t
Söråker
Här sen Maj 2006
Inlägg: 829



Mycket snyggt! Hur mycket synlig kolfiber kommer det att bli på utsidan av bilen? Och vilka färger har herrarna disskuterat?
/Claes

_________________
Claes Tykosson
Porsche 944 trackdayracer
Porsche RSK replica
Subaru Impreza STI Type-R
VW Transporter 1966
BMW 318i cabriolet
mm.
Citera
per_cooper
Bergeforsen
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1188


Trådstartare
claes t skrev:
Mycket snyggt! Hur mycket synlig kolfiber kommer det att bli på utsidan av bilen? Och vilka färger har herrarna disskuterat?
/Claes


Det som blir synligt kolfiber är, rutramar, vingar nere i bak, luftintagen bakom rutramarna, tak scoop, grill i både fram och bak samt gälar/luftutsläpp på motorhuven.

Funderar mellan nån röd eller blå vi har inte riktigt bestämt oss än, vi planerar att hinna få färg på den i januari så vi har ett tag att fundera på till. Vi vill i alla fall ha nån ganska ljus färg.
Citera
stilldouble
Malmö
Här sen Okt 2012
Inlägg: 875



Något "guld-orange-metallic" kanske skulle passa?

_________________
Magnus Falk
Citera
ZVR
Torshälla
Här sen Nov 2004
Inlägg: 655



Nej inte orange, det har gått inflation i supersportbilar som är orange:a dom senaste åren precis som banbilar alltid ska vara vita.

Jag röstar på någon slags blå och sen är jag svag för mörka gröna färger typ British Racing Green.

_________________
Oscar Zettervall
Citera
Himlar
Linköping
Här sen Mar 2007
Inlägg: 1495



Här har någon rankat Porsches blå färger, och någon eller några av dem ser ju bra ut. Personligen gillar jag nog Oslo, Miami, Etna och Fountain bäst.

_________________
MVH/ Fredrik Henriksson

"But this car is full of my two least favorite things: rust and electrical issues." / _\_(ツ)_/_ Dork @ GRM Forum
Citera
per_cooper
Bergeforsen
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1188


Trådstartare
Himlar skrev:
Här har någon rankat Porsches blå färger, och någon eller några av dem ser ju bra ut. Personligen gillar jag nog Oslo, Miami, Etna och Fountain bäst.


Bra länk, gillade Fountain och Etna med, Fountain är rätt lik en Volvo färg jag kikat på lite.

Orange kommer det inte att bli, inte nån mörk heller och troligvis inte vit.
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Ajdén Sensor GTR -2018
<<   1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 25, 26, 27   >>
22 besök idag (369147 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande