Nyheter      Kalender      Banor      Nürburgring      Arrangörer      R-Däck      Forum      Varvtider/Loggar
Svara på inlägget  Forumlista  ->  Våra race- och banåkarbilar
Ajdén Sensor GTR -2018 Film sid 20
Tråden har besökts  
138 gånger idag (268658 totalt)
<< Föreg. ämne | Nästa ämne >>
<<Föreg  1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 18, 19, 20  Nästa>>
   
Stingray468






Här sedan: 14 Dec 2004
Inlägg: 178
Tipsa Facebook   Inlägg  25 Mar 2018 20:38     Citera

Kan tänka mej att det där måste vara bland de skojigaste momenten. Snyggt!!


_________________
Lasse Eklund
- Corvette Stingray BigBlock 468 Coupe '72. CAOS
- BMW Z4 3.0Si Coupe '07. BMWCS
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
And ersJepp sson
Lund





Här sedan: 11 Feb 2003
Inlägg: 10554
Tipsa Facebook   Inlägg  25 Mar 2018 21:19     Citera

Om ni inte redan byggt klart den, så borde ni passa på och göra en timelapse på monteringen! thumbs up

Kul med lackade prylar!
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
robbansson






Här sedan: 18 Nov 2015
Inlägg: 141
Tipsa Facebook   Inlägg  25 Mar 2018 22:31     Citera

thumbs up makalöst!


_________________
Robert Aronsson
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
2fast4u
Gisekvarn





Här sedan: 18 Okt 2004
Inlägg: 3347
Tipsa Facebook   Inlägg  26 Mar 2018 05:52     Re: Citera

And ersJepp sson skrev:
Om ni inte redan byggt klart den, så borde ni passa på och göra en timelapse på monteringen! thumbs up

Kul med lackade prylar!

Med deras tempo kommer en vanlig film se ut som en timelapse!


_________________
Ove Sponton

Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig.
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Eddie Varvstopp
Kävlinge





Här sedan: 09 Nov 2002
Inlägg: 2438
Tipsa Facebook   Inlägg  27 Mar 2018 19:42     Citera

Kan inte minnas att jag skrivit i tråden innan.. i.v.f. det så kul att se hur raskt bilen blir verklig. Jag minns att jag diggade karossen redan när den publicerades i Bilsport, sen bronsålder
Man får ju även dumma idéer om att bygga en egen bil när man läser här


_________________
Edvin Persson
Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.tk
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
per_cooper
Bergeforsen





Här sedan: 22 Sep 2005
Inlägg: 649
Tipsa Facebook   Inlägg  01 Apr 2018 21:34     Citera

Ihopplockningen går frammåt





Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Niklas Falk
Fixhult





Här sedan: 17 Apr 2004
Inlägg: 14177
Tipsa Facebook   Inlägg  01 Apr 2018 21:58     Citera

Det gör ont i skallen att försöka följa gaspedalens påverkan på staget som går i tunneln

Självklarheten och briljansen i alla lösningar när de bara faller på plats påminner om dessa bedrägliga beskrivningar av Kitcars som lurat in mer än en in i hobbyn (och skapat många halvfärdiga projekt, men ni kan ju inte hinna med att slutföra alla). thumbs up


_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
per_cooper
Bergeforsen





Här sedan: 22 Sep 2005
Inlägg: 649
Tipsa Facebook   Inlägg  01 Apr 2018 22:19     Re: Citera

Niklas Falk skrev:
Det gör ont i skallen att försöka följa gaspedalens påverkan på staget som går i tunneln



Haha, blev så där för att jag väldigt gärna ville ha en så rak gasvajer som möjligt så inte den kärvar och gasen känns hackig kan ju förstöra hela körupplevelsen. Sen blev den lite underligt formad högst upp eftersom nån tydligen hade placerat en rattstång där.
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
knotan
norrköping





Här sedan: 23 Feb 2006
Inlägg: 3063
Tipsa Facebook   Inlägg  01 Apr 2018 23:11     Citera

Haha det där med gaswiren är typiskt en sån där fix idé som även jag får ibland. Men ärligt talat kan man ha ganska många (snälla såklart) böjar på en wire innan det börjar kärva. Speciellt om den fettas vid första montaget. Kolla bara på en mountainbike med ofta flera snäva böjar så fungerar det ju. Och då drar Man ju dessutom bara med fingrarna

Är det kylrör ni isolerat i tunneln?? Borde man inte kunna bara lämna dem öppna för gratis kyleffekt??


_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Christian Jansson
Borås





Här sedan: 11 Jan 2003
Inlägg: 374
Tipsa Facebook   Inlägg  01 Apr 2018 23:11     Citera

Har nog inte skrivit i tråden innan, men här behövs applåder!
thumbs up thumbs up thumbs up
Vi blir ju bortskämda med finishen och den höga nivån!
Riktigt kul att se hur den tar sin slutform.


_________________
Christian Jansson

BMWCS #10364

BMW 332is E30
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
per_cooper
Bergeforsen





Här sedan: 22 Sep 2005
Inlägg: 649
Tipsa Facebook   Inlägg  02 Apr 2018 08:07     Re: Citera

knotan skrev:
Haha det där med gaswiren är typiskt en sån där fix idé som även jag får ibland. Men ärligt talat kan man ha ganska många (snälla såklart) böjar på en wire innan det börjar kärva. Speciellt om den fettas vid första montaget. Kolla bara på en mountainbike med ofta flera snäva böjar så fungerar det ju. Och då drar Man ju dessutom bara med fingrarna

Är det kylrör ni isolerat i tunneln?? Borde man inte kunna bara lämna dem öppna för gratis kyleffekt??


Ja det är kylrör i tunneln, isolerar vi de inte så kommer ju glassen smälta för fort
I hundkojan jag byggde så har jag kylrören i ena tröskeln oisolerade och den blir rätt varm så för att få ner kupe-temperaturen och även skydda kabelstammen till sprutet som går i samma tunnel valde vi att isolera dem.
Är rätt säker på att kylaren själv klara av att kyla tillräckligt själv, den är snudd på dubbelt så stor som den jag har i Atomen och den klarar banåkning under en varm sommardag utan att överhetta.
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Johns
Huddinge





Här sedan: 06 Nov 2016
Inlägg: 123
Tipsa Facebook   Inlägg  03 Apr 2018 11:07     Citera

Vilket fantastiskt bygge och detaljer, följer med spänning! thumbs up thumbs up


_________________
John sedin
Porsche 944 Turbo (RSR) -1985
Porsche 997 S Trackday -2005 -Såld
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
knotan
norrköping





Här sedan: 23 Feb 2006
Inlägg: 3063
Tipsa Facebook   Inlägg  03 Apr 2018 12:57     Citera

Hehe sant iofs.
I micran jag byggde körde jag ju vatten fram /bak direkt i "buren" eller chassie /golv eller vad man nu vill kalla det. (kylaren med fläktar i bagaget)

Den var stört omöjlig att få upp i över dem 82grader som termostaten öppnade vid.
Å andra sidan behövde man defenetivt inte frysa i bilen heller kan jag lova


_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
per_cooper
Bergeforsen





Här sedan: 22 Sep 2005
Inlägg: 649
Tipsa Facebook   Inlägg  08 Apr 2018 19:34     Citera

Vi har börjat på en ram till surfplattan som vi ska använda som instrumentpanel, kommer att kopplas ihop med sprutet via bluetooth. Lite grejer kvar att göra på den som en plåt på baksidan som låser fast plattan, fixa knapp på utsidan så man kan slå på den om den blivit avstängd och sen ska den skickas på anodisering.





Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
robbansson






Här sedan: 18 Nov 2015
Inlägg: 141
Tipsa Facebook   Inlägg  08 Apr 2018 22:44     Citera

Härligt att se allt detaljarbete!!


_________________
Robert Aronsson
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
per_cooper
Bergeforsen





Här sedan: 22 Sep 2005
Inlägg: 649
Tipsa Facebook   Inlägg  28 Apr 2018 19:54     Citera

Det mesta av elen börjar vara dragen, tar sin tid.

Växellådan är renoverad och motorn på plats.

Den 12-13 maj kommer chassit att vara med på motormässan i Sundsvall.



Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Magnus Thomé
Stockholm



Forumägare
Forumägare

Här sedan: 03 Nov 2002
Inlägg: 31114
Tipsa Facebook   Inlägg  28 Apr 2018 20:41     Citera

Appen i paddan, är det en special från ecu-tillverkaren eller någon universal?


_________________
Magnus Thomé
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
per_cooper
Bergeforsen





Här sedan: 22 Sep 2005
Inlägg: 649
Tipsa Facebook   Inlägg  28 Apr 2018 21:51     Re: Citera

Magnus Thomé skrev:
Appen i paddan, är det en special från ecu-tillverkaren eller någon universal?


Vi kör megasquirt 3, appen tror jag är anpassad för MS inte helt säker dock har en kompis som hjälper oss med det "fin elektriska"
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
therealpinto
Skellefteå





Här sedan: 09 Dec 2002
Inlägg: 4729
Tipsa Facebook   Inlägg  30 Apr 2018 06:51     Citera

Shadow Dash som är på bilden är är ganska anpassad för Megasquirt men kan "prata" med en del annat också.

En mer "generisk" liknande app är RealDash, utvecklad i Finland. Jag testar/har testat båda och RealDash är kanske lite "snyggare" och i vissa fall funkar den mer stabilt för mig. Den har också mer anpassning för andra styrsystem och ska även funka med OBD2.

Gustaf


_________________
---/In search of Maxwell's demon---/
Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till...
SFRo-besiktningsman i Skellefteå
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
erikjakan
Sockholm





Här sedan: 31 Dec 2004
Inlägg: 5523
Tipsa Facebook   Inlägg  30 Apr 2018 07:19     Citera

Jävligt snyggt, skolboksexempel


_________________
Erik Wedlund

Mantorp 1.26.8 BMW 330xi
Mantorp 1.27.4 Ascona A
Kinnekulle 1.00.2 Ascona A
Gotland Ring 1.33.6 Ascona A
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
per_cooper
Bergeforsen





Här sedan: 22 Sep 2005
Inlägg: 649
Tipsa Facebook   Inlägg  06 Maj 2018 20:18     Citera

Är inte riktigt nöjd med stolarna jag byggde, de blev lite för mycket skålade, jag skulle vilja ha tag på några som liknar Lotus Elise stolar fast mer bakåtlutande. Vill även ha dem klädda.

Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Svara på inlägget  Forumlista  ->  Våra race- och banåkarbilar
Ajdén Sensor GTR -2018 Film sid 20
Tråden har besökts  
138 gånger idag (268658 totalt)
<< Föreg. ämne | Nästa ämne >>
<<Föreg  1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 18, 19, 20  Nästa>>

Från request till första response:
sec (varav server render 0.291 sec)
Webbrowser render:
sec