Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Ajdén Sensor GTR -2018
<<   1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 25, 26, 27   >>
63 besök senaste veckan (369132 totalt)
Sorin
Malmö ( Arlöv ),Sweden
Här sen Okt 2007
Inlägg: 12



Har ni kollat med http://www.intatrim.co.uk
De kan säkert fixa finna stolar till er .
// Sorin

_________________
Sorin Tudor
Citera
SwedishGT40
västmanland
Här sen Apr 2006
Inlägg: 377



Sorin skrev:
Har ni kollat med http://www.intatrim.co.uk
De kan säkert fixa finna stolar till er .
// Sorin


Väldigt trevlig länk, GT40 sätena kommer väl till pass för mitt ändamål iaf. (ursäkta OT)

_________________
Daniel Lorenz
Bygger Ford GT40 replika
Gatlegal klassiker
Citera
per_cooper
Bergeforsen
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1188


Trådstartare
Sorin skrev:
Har ni kollat med http://www.intatrim.co.uk
De kan säkert fixa finna stolar till er .
// Sorin


Perfekt Tackar!!!! precis vad jag letade efter och bra priser till på köpet.

//Per
Citera
per_cooper
Bergeforsen
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1188


Trådstartare
Idag har jag hämtat instrumentpanelen från lackeraren, lackade med något matt klarlack för att minska reflektionerna i rutan.

Har också pressat AC-slangar, hittade ingen i stan som gjorde det så köpte mig ett verktyg, så om nån som behöver ha pressade kan jag ta på mig det.

Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare

Alltså... det blir ju så sjukt bra det här

_________________
Magnus Thomé
Citera
Klingan75
Frillesåstrakten
Här sen Mar 2009
Inlägg: 1128



Mycket snyggt jobb med instrumentbrädan. thumbs up Hade varit intressant att klämma på den i verkligheten för att känna hur sladdrig eller styv den är, den ser väldigt tunn ut.

_________________
A.n.d.e.r.s.:-:.K.l.i.n.g.b.e.r.g

AC Cobra 427 S/C Replica
Mazda MX-5 NBFL

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=92529
Citera
per_cooper
Bergeforsen
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1188


Trådstartare
Klingan75 skrev:
Mycket snyggt jobb med instrumentbrädan. thumbs up Hade varit intressant att klämma på den i verkligheten för att känna hur sladdrig eller styv den är, den ser väldigt tunn ut.


Ytterst är det 1 lager 650g kolfibermatta sen ett lager 3mm distansmaterial och slutligen 1 lager 290g glasfibermatta så den är rätt styv mer en vad som skulle krävas av en instrumentpanel. Den är straxt under 4 mm tjock.
Citera
per_cooper
Bergeforsen
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1188


Trådstartare
Gjort en plåt för att tighta till kring slangarna för ACn där de går igenom väggen, har också monterat instrumentpanelen inför Sundsvallsmotorshow där chassit kommer stå i helgen.



Citera
Ronny Norkvist
Eskilstuna
Här sen Mar 2005
Inlägg: 412



Ser snyggt och genomtänkt ut thumbs up

_________________
Ronny Norkvist
ROX V8
Min egen sida:
www.roxgt.se
www.illustrera.se
Citera
per_cooper
Bergeforsen
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1188


Trådstartare
Chassit står nu till allmän beskådning på Sundsvallsmotorshow lördag och söndag i Gärdehallen




Citera
Cyberdennis
Trollhättan
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1263



När jag ser den snygga instrumentpanelen så slås jag av att ni har ventilationsutsläpp men inga defrosterutsläpp. Stämmer det eller har jag missat något? Defroster måste man väl ha i en täckt bil?

_________________
Dennis Johansen PCS 3413
Porsche 911 SC -83

Saab 9-3 -07
Citera
per_cooper
Bergeforsen
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1188


Trådstartare
Cyberdennis skrev:
När jag ser den snygga instrumentpanelen så slås jag av att ni har ventilationsutsläpp men inga defrosterutsläpp. Stämmer det eller har jag missat något? Defroster måste man väl ha i en täckt bil?


Defrosterutsläppen sitter i karossen så det är inga problem, så det är inget du missat eftersom de inte sitter där nu.
Citera
2QIK4U
Stockholm
Här sen Feb 2006
Inlägg: 517



Visst är det lite intressant....
Då svenskar tittar på ett bilbygge letar de hela tiden fel och brister.
Ju bättre bil man byggt ju längre dröjer det innan folk hittar något.....
Å andra sidan är amerikanarna raka motsatsen, de dunkar folk i ryggen hela tiden och tycker något är bra- även om det är en katastrof

_________________
mvh
Stockholms snabbaste speedhopägare
________________________________

Robert Hoffman
Citera
stuff
Gävle
Här sen Jun 2006
Inlägg: 71



2QIK4U skrev:
Visst är det lite intressant....
Då svenskar tittar på ett bilbygge letar de hela tiden fel och brister.
Ju bättre bil man byggt ju längre dröjer det innan folk hittar något.....
Å andra sidan är amerikanarna raka motsatsen, de dunkar folk i ryggen hela tiden och tycker något är bra- även om det är en katastrof


Jag upplever det som att det för svenskarna till 99% handlar om att vilja vara hjälpsam, inte att man vill dissa bygget. Man pekar på brister och kommer med tips och råd för att byggarens framtida besiktning ska gå så smidigt som möjligt och att bilen blir så bra som möjligt för ägaren. I alla fall jag blir tacksam för alla de extra granskande ögon jag kan få under ett bygge.

Sen finns det alltid de som är kritiska på ett icke konstruktivt sätt och/eller är dåliga på att lägga fram kritik på ett bra sätt: "Det där är åt helvete", "Det där kommer aldrig att fungera"

_________________
Christoffer Persson
Citera
Cyberdennis
Trollhättan
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1263



stuff skrev:
2QIK4U skrev:
Visst är det lite intressant....
Då svenskar tittar på ett bilbygge letar de hela tiden fel och brister.
Ju bättre bil man byggt ju längre dröjer det innan folk hittar något.....
Å andra sidan är amerikanarna raka motsatsen, de dunkar folk i ryggen hela tiden och tycker något är bra- även om det är en katastrof


Jag upplever det som att det för svenskarna till 99% handlar om att vilja vara hjälpsam, inte att man vill dissa bygget. Man pekar på brister och kommer med tips och råd för att byggarens framtida besiktning ska gå så smidigt som möjligt och att bilen blir så bra som möjligt för ägaren. I alla fall jag blir tacksam för alla de extra granskande ögon jag kan få under ett bygge.

Sen finns det alltid de som är kritiska på ett icke konstruktivt sätt och/eller är dåliga på att lägga fram kritik på ett bra sätt: "Det där är åt helvete", "Det där kommer aldrig att fungera"

Om diskussionen grundar sig på min kommentar om defroster så var min fråga just av nyfikenhet kring hur dessa duktiga killar löser det problemet och en liten oro när jag inte såg några utsläpp på själva instrumentpanelen där normalt dessa finns.
Det var absolut aldrig menat som en klagan på bygget eller byggherrarna, för det skulle aldrig komma för mig. Jag är alldeles för ödmjuk inför de flesta här på det här forumet.

_________________
Dennis Johansen PCS 3413
Porsche 911 SC -83

Saab 9-3 -07
Citera
per_cooper
Bergeforsen
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1188


Trådstartare
Sorin skrev:
Har ni kollat med http://www.intatrim.co.uk
De kan säkert fixa finna stolar till er .
// Sorin


2st Gt40 stolar i läder med röd piping och Sensor logga i nackstödet beställda Inga ringar dock.

Citera
per_cooper
Bergeforsen
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1188


Trådstartare
Skulle behöva ha tag på en krets som konverterar 0-192 Ohm till 0-5 volt, Går även med 0- <192 Ohm till 0-5 Volt.
Detta för att få in bränslegivaren i sprutet.

Nån som har några tips?
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6122



Vet inte hur noga värdena är. Men på emu master så har jag ju kört bosch std givare för temp på oljan via 5volt in. På dem (som jag tyvär inte alls mins värden på) kopplar man en pullup på 5volten ut sedan matar i värden på tabellen vid första starten, antar att det borde fungera liknande även på andra styrsystem och givartyper som inte behöver vara riktigt snabba eller exakta

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
per_cooper
Bergeforsen
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1188


Trådstartare
knotan skrev:
Vet inte hur noga värdena är. Men på emu master så har jag ju kört bosch std givare för temp på oljan via 5volt in. På dem (som jag tyvär inte alls mins värden på) kopplar man en pullup på 5volten ut sedan matar i värden på tabellen vid första starten, antar att det borde fungera liknande även på andra styrsystem och givartyper som inte behöver vara riktigt snabba eller exakta


Testade att köra med ett pullup igår och testmätte men fick inte nån förändring alls oavsett vart jag hade flottören. Är en sån där tanksensor med en pinne och en flottör som är utan på utan nån mekanisk kontakt med pinnen, vet inte riktigt hur en sån funkar heller utom att den ger ut 0-192 ohm

Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6122



Mm när jag tänker efter är nog temp givarna på kilo ohm. Vilket gör att dem är lättare att sänka eller höja med pullup.

Jag är absolut Ingen expert på elektronik eller igentligen något alls, utan drar mest snabba slutsatser. Så jag kan mycket väl ha fel. Men känns som att det är en enkel sak att lösa. Om man vet hur man ska räkna.

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
robbansson

Här sen Nov 2015
Inlägg: 315



man kan ju löda ihop en spänningsdelare..
typ nått sånt här. RL är din tankgivare




_________________
Robert Aronsson
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Ajdén Sensor GTR -2018
<<   1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 25, 26, 27   >>
63 besök senaste veckan (369132 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande