Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Ajdén Sensor GTR -2018 | << 1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 25, 26, 27 >> 18 besök senaste veckan (369307 totalt) |
Har fortsatt med inredningen, blivit en växelspaksdammask, börjat klä dörrpanelerna fick dock slut på material så väntar på leverans. Gjort biten som ska ligga framför instrumentpanelen alldeles under rutan, ventilationsargarna ska lackas svarta för att förhoppningsvis minimera blänket i rutan. Har också fixat ihop en stropp att dra igen dörrarna med, är en lyftstropp som är inklädd i vinyl.
_________________ http://www.ajden.se http://3d-scanning.se/ https://www.instagram.com/perajden/ Per Ajdén |
||
Det känns som jag och double har snarlik åsikt/smak/frispråkigt/uppriktighet
Det som imponerar mest på mig är att Ni inte bangar för att ge Er på sådant Ni inte klarar/ har gjort tidigare. Begränsningar finns inte annat i ens sinne. En nackdel med färgad bräda är att den speglas i vindrutan. Jag har genom åren haft allt från grå,grön,röd och lila på ett flertal bilar och kör numer bara svarta brädor fr att minimera det. Well done! _________________ mvh Stockholms snabbaste speedhopägare ________________________________ Robert Hoffman |
||
Var lättare att sy inredningsgrejer än vad jag trodde det skulle vara, så länge man har en tillräckligt kraftig symaskin så går det rätt bra, blir det nån mer inredning framöver ska jag dock köpa en maskin med vandrande pressarfot så man kan sy ännu snyggare synliga sömmar. Vi lackade instrumentpanelen i matt klarlack för att försöka minimera blänket, det visade dock sig att det inte var det röda som syntes mest utan kolfibern. Dock så syns det ju bara när det är soligt ute och det löser man lätt med att ta på sig ett par polariserande solglasögon så försvinner speglingarna. _________________ http://www.ajden.se http://3d-scanning.se/ https://www.instagram.com/perajden/ Per Ajdén |
||
Syr vidare, kikat lite youtube hur man gör rutor i lite 3d så bestämde mig för att ha de på dörrarna, blev nöjd med resultatet. Nu ska glasfiberstommen slipas till lite i kanterna sen så ska klädseln limmas fast.
_________________ http://www.ajden.se http://3d-scanning.se/ https://www.instagram.com/perajden/ Per Ajdén |
||
När du limmar fast konstlädret med kontaktlim, värm konstlädret med hårfön lite grann åt gången, strama upp det rejält, innan du trycker fast det. Busenkelt på konvexa ytor. Ställer större krav på limmet på konkava ytor, annars kommer du ha vinylsläpp när solen lyst på det ett tag.
Jag rekommenderar hårfön för att värma och mjuka upp vinyl innan uppstramning före varmluftspicka. Denna blir alldeles för varmt och då är det lätt att strukturen i vinylen försvinner vid uppstramningen. Det blir helt slätt då. Grunden är alltså att börja i mitten med vinylen och jobba sig utåt, samtidigt som man sträcker den uppvärmda vinylen (någon kvadratcentimeter åt gången). _________________ Magnus Falk |
||
Första dörrsidan klar, tog 3 kvällar bara att limma dit klädseln på plats eftersom jag var tvungen att limma små bitar i taget för att ha koll på att det satt bra.
Har också gjort klädsel till de ställen på buren som inte behöver ha stoppning. _________________ http://www.ajden.se http://3d-scanning.se/ https://www.instagram.com/perajden/ Per Ajdén |
||
Grymt snyggt, och väldigt inspirerande !
Lite udda frågor på Rejsa, kanske, men.. hrrm.. Vad klarar den symaskinen för stynglängd 4 eller 5mm ? Har ni lyckats begripa er på logiken i tråd tjocklekar ? och vilken har använts ? När jag sydde sadel till min MC använde jag Polyester tråd. Där jag klippt tråden, och fått lite lite fransar, så tog jag en tändare och värmde till lite. Så kröp fransarna in direkt, bra om man har kontrast färg på tråden. _________________ Daniel Karlsson -------------------------------------------------- Med BMW 635 Csi Bi-Turbo |
||
Bara ca 3mm som max, blir det nån mer inredning funderar jag på om man skulle investerat i en med vandrande pressarfot så både man kan köra längre stygn och vara säker på att de alltid blir lika långa. Tråd har jag använt "vanlig" sytråd av extra stark variant så har inte grottat ner mig i tråd, eftersom stygnen blir så pass korta får jag hålla mig till rätt så tunn tråd. _________________ http://www.ajden.se http://3d-scanning.se/ https://www.instagram.com/perajden/ Per Ajdén |
||
_________________ http://www.ajden.se http://3d-scanning.se/ https://www.instagram.com/perajden/ Per Ajdén |
||
Tog och klädde rattkåpan för att slippa den tråkiga plastlooken a la 90-tal, har också klätt om högtalarlådorna.
_________________ http://www.ajden.se http://3d-scanning.se/ https://www.instagram.com/perajden/ Per Ajdén |
||
Har börjat med listerna till dörrhålen, scannade dörrhålet och skar ut en testbit med lasern, blev bra så tog och fräste en form i MDF skiva. Några lager slipgrund och färg till så kan jag nog gjuta direkt i den, suger dock färg som en tvättsvamp, förhoppningsvis blir det bättre när man mellanslipat nån gång.
_________________ http://www.ajden.se http://3d-scanning.se/ https://www.instagram.com/perajden/ Per Ajdén |
||
Funkar rätt bra med slipgrund också, fördelen med det är att man slipper slipa lika mycket som med polyester eftersom man kan hålla en jämn yta med slipgrund. Tycke brandsläckaren var lite ful så sydde ett fodral till den _________________ http://www.ajden.se http://3d-scanning.se/ https://www.instagram.com/perajden/ Per Ajdén |
||
Våra race- och banåkarbilar Ajdén Sensor GTR -2018 | << 1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 25, 26, 27 >> 18 besök senaste veckan (369307 totalt) |