Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2004-06-04 Licenskurs Sviestad
2056 besök totalt
David E
Adenau, AW
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1138


Trådstartare
Någon som tog några bilder???
Mycket trevlig utbildning för övrigt.

Mvh - David E

_________________
Mvh David Ek lu nd

BTG 7,16.9 TD

Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2632



Nä, tyvärr, inga bilder blev det.
Det kan till viss del bero på att
<-----den där står på pallbockar i garaget med tveksamt oljetryck och att vi därför åkte kompisens frus shoppingbil på kursen... (Svart 944 N/A)

och det var liksom inte något jag ville ha bildbevis på.

Nåja - trevligt var det i alla fall. Nu är man ju licensierad och allt! Det här var faktiskt första gången jag körde en vanlig 944 på bana.
För att vara en 17 år gammal originalbil med 25000 mil på mätaren så gick den otroligt fint. thumbs up
Visst, dämpare, bromsvätska och belägg var fräscha - men absolut inga värstinggrejor.

Det var ju faktiskt extra kul att inte kunna rädda ett taskigt spårval genom t.ex. Torparsvängen med det extra pulver jag är van vid.

Här fick man i stället verkligen försöka vara noggrann. Det blev lite som att åka hyrkart - bromsa väääldigt lite och försöka hålla
motorvarvet uppe så mycket som möjligt.

Nu vill jag ha en bil till Michelin Porsche Challenge Klass 3. Helst gratis också...

_________________
--
Citera
David E
Adenau, AW
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1138


Trådstartare
Aaahh.. Oki vet vilken kärra du hade.
Själv körde jag den fjordgråa M5 E34:an.
Tyckte dagen var mycket givande.
Mina framdäck höll dock ej med.....
Svagt att haverera på det sättet.
Jag var glad att jag tog mig hem med dem :-)

Mvh - David E

_________________
Mvh David Ek lu nd

BTG 7,16.9 TD

Citera
Gran Tourismo
Danderyd
Här sen Mar 2004
Inlägg: 90



Mycket trevligt arr med idel glada miner och mycket ny kunskap. Jag själv försökte tygla den vilt understyrande gröna 9-3:an. Och det torde ha hörts också.

David E skrev:
Själv körde jag den fjordgråa M5 E34:an.

Imponerande körning David E! Blev inte mindre impad när du berättade att öket var helt original. Jag får väl skylla på att det var för varm ytterluft för min klena Viggen-intercooler i Snaaben.

David E skrev:
Mina framdäck höll dock ej med.....
Svagt att haverera på det sättet.

Då skulle du se vad som händer med framdäcken på framhjulsdrivna bilar när laddtrycket börjar byggas upp. Mina nya fina Brosten Potenza S-03 är helt slut efter endast två bankörningar...

I övrigt tycker jag att det var speciellt imponerande att en Volvo 745 diesel kan elda bromsar på det sätt som bevisades under bankörningen...

_________________
//Jens Hansson

BMW 335i -07
Saab 9-3 SE TungtrycksTURBO -99
Citera
Eftersnack
2004-06-04 Licenskurs Sviestad
2056 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande