Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 SMG -02, carbonschwarz. På g.. | << 1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 19, 20, 21 >> 41 besök senaste veckan (81279 totalt) |
Händer inte så mkt tyvärr, men fått tag i 18" BBS motorsportfälgar som ska bli trsp däck typ.
Sen var det dags för nya r-däck. Eller va tycka? 🤗 Idag töar det ute👌🏻 _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||
Om du vill dölja chassinumret och reg.nr. tycker jag att du ska lägga till mer svart, går att se siffrorna.
_________________ André Westersund BMW M2 LCI -18 BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
||
Tack för tipset, men det är väl eg ingen hemlighet 🤗 Nu har jag fått låna en uppsättning 19" original fälgar, och bokat reg besiktning. Så nu jobbar vi med deadline iaf. Håll tummarna att den går igenom. Efter det ska bromsar på fram, sexpunktsbälten, skalstolarna i, lätta ljuddämparn på, bromskylning o lite oljeservice sen är vi fit for fight. Ringen är bokad snart så nu får vi ligga i 👊🏻 _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||
REg besiktningen var inga problem. Minkompis hjälpte mig med den, då jag är iväg o jobbar
Nu är airbaglampan släckt med så vanlig bes snart klar. Till helgen hoppas vi på att flitens lampa lyser i verkstaden igen. Tänkte ställa en fråga till er E46 experter. Har ett svagt minne om en diskussion kring krängningshämmarna till dessa M3:or. Finns ju olika kit att köpa med 30 mm fram o 25 mm bak. Är det bara att göra o montera? Blir bilen mkt bättre, eller ska man bara byta fram tex? _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||
CSL'n hade 30,8 mm fram o 22,5mm bak tror jag passar de rakt av på en vanlig M3? _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||
_________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||
Det var iof andra fjädrar och dämparsättningar på CSLen och allt spelar ju ihop. Men den var trevlig både på bana och gata. Gissar att du vill gå längre mot bansetup, mest att jag funderar runt bara. Som vanligt
_________________ Magnus Thomé |
||
Funderingar är bra Magnus Sitter ju ett KW 2-vägs competitionchassi på nu, med Nurburgring setup. Får nog köra med orginal hämmarna först o se hur bilen reagerar, men den har ju också Samuels ( Millways) bussningar runt om så den börjar nog bli styv. Då kanske man upplever krängarna som den svaga punkten tänker jag.. _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||
Grattis till besiktningen! Reggades den med bur?
Ang krängningshämmare skulle jag definitivt prova original först. Jag upplever dessa bilar av naturen rätt överstyrda, och grövre krängare bak skulle förvärra det. Eftersom du har bra dämpare så börja latcha med klicken där! En förenklad förklaring - Mer stängd dämpare/hårdar, mer överstyrd! Mindre stängd/mjukare, mer understyrd! |
||
Tack Niklas. ja, med halvbur, alltså bågen. Ska ner snart o få känna på den då lite försiktigt. CSL krängaren är ju mindre bak än på tex H&R kittet... BMW's testfolk är ju inte dåliga direkt _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||
Krängare bak är det i stort sett alltid original oavsett spec, främre krängare på 46:an är inte ovanligt med en grövre men vettigast är nog att åka original och prova sig fram.
_________________ Per-Otto Kent BMW M4 G82 "Clubsport" Megane Trophy 300 Raeder Motorsport |
||
Bromsar fram bytta till beg Boxster S ok o skivor, stålomspunna slangar, Motul RBF600-olja, bromskylning monterad, oljeservice gjord, ny spolarvätsketank från Biltema monterad, Apex Arc fälgarna på med nya Trofeo R däck.
Nu är det bara skalstolar o bälten kvar så kan vi åka lite 🤗 _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||
Fö så passade inte BBS fälgarna nåt vidare så sålde dom. Slog till på Blanks fina CSL fälgar istället som får agera gat o trsp däck är tanken
_________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||
Ser rå ut! Vad har du för dimension på dina Apex-fälgar?
Schysst med CSL fälgarna, är alla 4 bakfälgar? |
||
Det är Loadeds gamla. 9,5" fram och 10,5" bak. _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||
Hur blev bromsarna?
Jag gjorde samma sak på min m3. Jag hade csl framskivor och boxster ok. Då fick jag jätte mycket broms bak. Blev skitroligt på tex knixig bana som gröndal men på typ mantorp så elda jag upp bakbeläggen omgående. _________________ Bygger: Ferrari F40 LM Pausad: Lotus ExigeM42R Byggde: VW polo WRC replica -10 Eric Johansson Eskilstuna |
||
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 SMG -02, carbonschwarz. På g.. | << 1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 19, 20, 21 >> 41 besök senaste veckan (81279 totalt) |